Skip to main content

Πωλήσεις αυτοκινήτων: Μειωμένες κατά 3% τον Φεβρουάριο στην ΕΕ

China Daily via REUTERS

Στο 15,2% το μερίδιο των αυτοκινήτων με ηλεκτρική μπαταρία

Πτωτική τάση καταγράφηκε για άλλο ένα μήνα, τον Φεβρουάριο, στις πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σχέση με τις πωλήσεις του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), ο όγκος των πωλήσεων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που πουλήθηκαν κατά την διάρκεια του δεύτερου μήνα του 2025 στην ΕΕ ήταν μειωμένος κατά 3%, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024.

Συγκεκριμένα, οι μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν πτώση, η Ιταλία (-6%), η Γερμανία (-4,6%) και η Γαλλία (-3,3%). Η Ισπανία κατέγραψε όμως αύξηση 8,4%.

Στο 15,2% τα αυτοκίνητα με ηλεκτρική μπαταρία

Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιπροσώπευαν το 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ, υποδηλώνοντας αύξηση από το χαμηλό επίπεδο αναφοράς του 11,5% τη συγκρίσιμη περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κατέγραψαν άνοδο, καταλαμβάνοντας το 35,2% των καταναλωτών στην αγορά της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 38,8%, από 48,5% την ίδια περίοδο το 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Κατά το πρώτο δίμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 28,4%, φτάνοντας τις 255.489 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 64% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Γερμανία (+41%), Βέλγιο (+38%) και Ολλανδία (+25%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε ελαφρά πτώση της τάξης του 1,3%.

Τα στοιχεία του Φεβρουαρίου 2025 έδειξαν ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,7%, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+51,4%), Ισπανία (+31,5%), Ιταλία (+10,4%) και Γερμανία (+9,8%). Αυτό οδήγησε στην καταγραφή 594.059 μονάδων το πρώτο δίμηνο του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 35,2% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι εγγραφές plug-in-υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, με συνολικά 124.947 μονάδες. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-65,3%) και η Γαλλία (-49,3%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in-hybrid ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Επιπλέον, η διακύμανση σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο του 2025 έδειξε αύξηση 23,7% για τα ηλεκτρικά με μπαταρία και 19% για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα plug-in-υβριδικά ηλεκτρικά σημείωσαν ελαφρά πτώση 1,4%.

Βενζινοκίνητα και ντίζελ

Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων σημείωσαν σημαντική μείωση 20,5%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 27,5%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-24,9%), την Ιταλία (-19%) και την Ισπανία (-13%).

Με 489.838 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 29,1%, από 35,5% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ομοίως, η αγορά ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28%, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 9,7% για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έως τον Φεβρουάριο του 2025. Συνολικά, διψήφια πτώση παρατηρήθηκε στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.

Επιπλέον, η διακύμανση του Φεβρουαρίου 2025 σε ετήσια βάση έδειξε μείωση 22,4% για τη βενζίνη και 28,8% για το ντίζελ.