Οι τελευταίες ειδήσεις στον τομέα της τεχνολογίας αναδεικνύουν την «κινεζική ταχύτητα» (China Speed).
Ενδεικτικά, όσον αφορά τους σιδηρόδρομους: Στις 29 Δεκεμβρίου 2024, το πρωτότυπο του τρένου υψηλής ταχύτητας CR450 παρουσιάστηκε στο Πεκίνο.
Όσον αφορά τους αυτοκινητοδρόμους: Στις 30 Δεκεμβρίου 2024, στο Σιντζιάνγκ ολοκληρώθηκε πλήρως η σήραγγα «Νίκη στα βουνά Τιανσάν» (Tianshan Shengli), η μεγαλύτερη σήραγγα ταχείας κυκλοφορίας στον κόσμο.
Όσον αφορά την πολιτική αεροπορία: Στη 1 Ιανουαρίου 2025, το μεγάλο επιβατικό αεροσκάφος κινεζικής κατασκευής C919 πραγματοποίησε την πρώτη του τακτική εμπορική πτήση μεταξύ Σαγκάης και Χονγκ Κονγκ.
Η τεχνολογία ενδυναμώνει, φέρνοντας την αστραπιαία «κινεζική ταχύτητα».
Το Έργο Τεχνολογικής Καινοτομίας CR450 απέδωσε εξαιρετικά αποτελέσματα μετά από μια εφταετία επίπονων και αδιάκοπων προσπαθειών, με ταχύτητα πιλοτικής δοκιμής 450 χλμ. ανά ώρα και ταχύτητα σε καθημερινές συνθήκες χρήσης 400 χλμ. ανά ώρα.
Επιπλέον, παρά την αύξηση της ταχύτητάς, η απόσταση πέδησης του CR450 παραμένει σχεδόν η ίδια, ενώ η συνολική αντίσταση και το βάρος έχουν μειωθεί κατά 22% και 10% αντίστοιχα.
Επίσης, το CR450 διαθέτει βελτιωμένη άνεση, μειώνοντας τον θόρυβο στο εσωτερικό κατά 2 ντεσιμπέλ και επεκτείνοντας τον χώρο εξυπηρέτησης στους επιβάτες κατά 4%.
Μια σειρά τεχνολογικών επιτευγμάτων του τρένου υψηλής ταχύτητας CR450 εδραίωσε και διεύρυνε περαιτέρω το παγκόσμιο πλεονέκτημα της Κίνας στην τεχνολογία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, κάνοντας την «χρυσή ετικέτα» του κινεζικού σιδηρόδρομου να λαμπυρίζει όλο και περισσότερο.
Οι κατασκευαστές συνόψισαν τη δυσκολία κατασκευής της σήραγγας Tianshan Shengli στις ακόλουθες πτυχές.
Πρώτον, το μήκος της σήραγγας είναι αρκετά μακρύ, σχεδόν 22,13 χιλιόμετρα, και το μέγιστο βάθος της φτάνει σε 1112,6 μέτρα.
Δεύτερον, η σήραγγα διασχίζει 16 διάφορα γεωλογικά ρήγματα, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλους κινδύνους καταρρεύσεων, καθώς και σε εισροή υδάτων και λάσπης εντός της σήραγγας.
Τρίτον, αντιμετωπίσθηκαν ποικίλες προκλήσεις από τις περιβαλλοντικές συνθήκες, όπως χαμηλή θερμοκρασία, χαμηλή πίεση αέρα, χαμηλή περιεκτικότητα σε οξυγόνο, καθώς και υπόγεια ύδατα υψηλής πίεσης, υψηλή σεισμική ένταση.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι κατασκευαστές μείωσαν την παράδοση του έργου από 72 μήνες σε 52 μήνες, χρησιμοποιώντας μηχανές που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά από την Κίνα. Ως ένα από τα σημαντικότερα έργα για την επιτάχυνση της δημιουργίας μιας ισχυρής χώρας στις μεταφορές, η σήραγγα αυτή πρόκειται να μειώσει τον χρόνο διάσχισης των βουνών Τιανσάν από 3 ώρες σε περίπου 20 λεπτά.
Το C919 αποτελεί το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Κίνα σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα αξιοπλοΐας, κατέχοντας αποκλειστικά δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, το οποίο πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη εμπορική του πτήση στις 28 Μαΐου 2023.
Η επιλογή της πρώτης ημέρας του 2025 να ολοκληρωθεί το εμπορικό παρθενικό ταξίδι του C919 από τη Σαγκάη στο Χονγκ Κονγκ υποδεικνύει το άνοιγμα και την αυτοπεποίθηση της χώρας.
Το πλεονέκτημα του Χονγκ Κονγκ ως διεθνές κέντρο ναυτιλίας θα ενισχύσει την εξωστρέφεια των εγχώριων αεροσκαφών, επιτρέποντας στους επιβάτες από όλο τον κόσμο να βιώσουν την τεχνολογική γοητεία της κινεζικής πολιτικής αεροπορίας και προσφέροντας τη δυνατότητα σε περισσότερες χώρες να επωφεληθούν από τα επιτεύγματα της κινεζικής επιστημονικής και τεχνολογικής ανάπτυξης.
Οι προαναφερόμενες ειδήσεις αφενός καταδεικνύουν τα λαμπρά επιτεύγματα της κινεζικής τεχνολογίας, και αφετέρου προμηνύουν το ένδοξο μέλλον της χώρας.
Η Κίνα θα συνεχίσει να προωθεί την υψηλού επιπέδου τεχνολογική αυτονομία και αυτοδυναμία, να διατηρεί την άνοδο της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, και να συνεισφέρει περισσότερο στο μέλλον της ανθρωπότητας.