Αφού ξεπέρασε το ορόσημο των 40 τρισεκατομμυρίων γιουάν για πρώτη φορά το 2022, το εξωτερικό εμπόριο της Κίνας σημείωσε νέο ρεκόρ το 2023, με συνολικό όγκο εμπορίου 41,76 τρισεκατομμυρίων γιουάν.
Για επτά συνεχόμενα χρόνια, η Κίνα διατηρεί τη θέση της ως παγκόσμιος ηγέτης στο εξωτερικό εμπόριο, παίζοντας αναντικατάστατο ρόλο στη σταθεροποίηση των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων καθώς και στην προώθηση της ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας μετά την πανδημία.
Είναι οι επτά συνεχόμενες πρωτιές με βάρος. Εν μέσω των συνδυασμένων επιπτώσεων από την πανδημία, τις γεωπολιτικές εντάσεις και άλλους παράγοντες, το διεθνές εμπόριο παρέμεινε αναιμικό. Η αδύναμη εξωτερική ζήτηση έπληττε τις εξαγωγικές δραστηριότητες της Κίνας.
Ωστόσο, η εξωστρεφής οικονομία της Κίνας άντεξε στις αναφερόμενες πιέσεις και ξεπέρασε τις εσωτερικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα να καταγράψει όχι μόνο την λογική αύξηση στον όγκο, την συνολική σταθερότητα στο μερίδιο αγοράς, αλλά και τις αξιοσημείωτες βελτιώσεις στους κινητήριους μοχλούς της ανόδου καθώς και στην περιφερειακή ανάπτυξη.
Αυτό υπογραμμίζει την ισχυρή ανθεκτικότητα και την ολοκληρωμένη ανταγωνιστικότητα του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας.
Είναι οι επτά συνεχόμενες πρωτιές με δύναμη. Εξαιτίας των διαρκών προσπαθειών για αναβάθμιση της μεταποιητικής βιομηχανίας, η Κίνα έχει ενισχύσει περαιτέρω τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα στον διεθνή καταμερισμό της εργασίας, διερευνώντας τη εξαγωγική δυναμική της χώρας.
Με την υποστήριξη των προηγμένων, έξυπνων και πράσινων τεχνολογιών, αναζωογονούνται οι παραδοσιακοί κλάδοι όπως η ένδυση, τα έπιπλα και οι οικιακές συσκευές.
Παράλληλα, οι αναδυόμενοι κλάδοι όπως τα νέα ενεργειακά οχήματα, οι μπαταρίες λιθίου και τα φωτοβολταϊκά προϊόντα ηγούνται σταθερά στην διεθνή αγορά.
Οι παραπάνω αλλαγές αντικατοπτρίζουν ακριβώς την αποφασιστικότητα και τη δυνατότητα της Κίνας να μεταβληθεί από το “Made in China” στο “Created in China”.
Είναι οι επτά συνεχόμενες πρωτιές με ενέργεια. Η επίτευξη αυτών των προόδων στο εξωτερικό εμπόριο σχετίζεται με τις μεγάλες προσπάθειες που έχει καταβάλει κάθε εξωστρεφής επιχείρηση.
Το 2023, ο αριθμός των κινεζικών εισαγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων ξεπέρασε τις 600.000 για πρώτη φορά και έφτασε στις 645.000, εκ των οποίων, οι 556.000 επιχειρήσεις ήταν ιδιωτικές και μετεξελίχθηκαν σε κινητήρια δύναμη στην ανάπτυξη υψηλής ποιότητας του εξωτερικού εμπορίου.
Στην αντιμετώπιση της αβεβαιότητας που απορρέει από την διεθνή αγορά, αυτές οι εμπορικές επιχειρήσεις πορεύθηκαν με αποφασιστικότητα, αφιερωμένες στην διεύρυνση νέων αγορών και ευκαιριών, ανοίγοντας στην συνέχεια νέες ορίζοντες για την ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου.
Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη τάξη μεσαίου εισοδήματος στον κόσμο και αποτελεί την πιο ελπιδοφόρα καταναλωτική αγορά.
Κατέχοντας μια ολοκληρωμένη μεταποιητική βιομηχανία με την μεγαλύτερη κλίμακα στον κόσμο, το “Made in China” πάντοτε ικανοποιεί τις ποικίλες απαιτήσεις της αγοράς, με παροχή προϊόντων από μικρά κουμπιά έως μεγάλα πλοία και αεροπλάνα.
Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες εξαγωγικές επιχειρήσεις της Κίνας έχουν ξεκινήσει να ενισχύουν την ψηφιοποίηση στις εφοδιαστικές αλυσίδες, να καθιερώσουν στενές συνεργασίες με παρόχους υπηρεσιών εφοδιαστικής καθώς και άλλους προμηθευτές, ώστε να βελτιώσουν συνεχώς την αποδοτικότητα των εξαγωγών.
Μέχρι στιγμής, η Κίνα έχει προχωρήσει σε μια σειρά μέτρων και μεταρρυθμίσεων για την βελτίωση στο επιχειρηματικό περιβάλλον, την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του εγχώριου και του εξωτερικού εμπορίου, καθώς και την ενίσχυση μεταποιητικών μονάδων.
Εν τω μεταξύ, η Κίνα αναπτύσσει ενεργά τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις με τις χώρες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», προχωρώντας σταθερά στην ανάπτυξη μιας πλατφόρμας για την προώθηση του υψηλού επιπέδου ανοίγματος, δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη του εμπορίου στο μέλλον.