Η Guangdong Changhong Electronics Co., LTD., με έδρα την πόλη Nantou στην επαρχία Guangdong, διαθέτει 24 γραμμές παραγωγής τηλεοράσεων, με πάνω από 4.000 εργαζόμενους που δουλεύουν σε διπλές βάρδιες. Η πιο πολυσύχναστη περίοδος παραγωγής έχει αυξηθεί κατά 33%, ενώ φορτηγά περιμένουν στην πύλη του εργοστασίου…
«Η ζήτηση στις ξένες αγορές, όπως φάνηκε στην Έκθεση Καντόνι αυτή την άνοιξη, είναι εντυπωσιακή. Οι παραγγελίες για τηλεοράσεις είναι «εκρηκτικές», και η παραγωγική μας ικανότητα έχει φτάσει στο όριο», ανέφερε ο Γκουό Ρουί, διευθυντής του τμήματος παραγωγής της Guangdong Changhong TV. «Η διεθνής επιχείρηση τηλεοράσεων της εταιρείας μας αυξάνεται συνεχώς. Το περασμένο έτος παράχθηκαν πάνω από 10 εκατομμύρια μονάδες, τοποθετώντας μας μεταξύ των τριών κορυφαίων στον κλάδο, και η παραγωγή για φέτος αναμένεται να αυξηθεί σταθερά».
Η Guangdong Changhong αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της ταχείας ανάπτυξης των εξαγωγών οικιακών συσκευών της Κίνας. Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, η Κίνα εξήγαγε 4,099 δισεκατομμύρια μονάδες οικιακών συσκευών, σημειώνοντας αύξηση 21,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων. Μόνο τον Νοέμβριο, η Κίνα εξήγαγε 377 εκατομμύρια μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 13,8% σε σχέση με το 2022.
Επηρεασμένη από την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση, την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών και την πρόωρη δράση των εξαγωγικών εμπόρων, η Κίνα σημείωσε σημαντική αύξηση στις εξαγωγές οικιακών συσκευών τους πρώτους δέκα μήνες του έτους. Σύμφωνα με την Κινεζική Εμπορική Ένωση Εισαγωγών και Εξαγωγών Μηχανικών και Ηλεκτρικών Προϊόντων, ο όγκος των εξαγωγών οικιακών συσκευών, καθώς και των εξαρτημάτων τους, αυξήθηκε σημαντικά. Ιδιαίτερα οι εξαγωγές συσκευών κουζίνας και μπάνιου, οικιακών συσκευών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας σημείωσαν αύξηση άνω του 10%.
Η Haier, η πρώτη κινεζική μάρκα οικιακών συσκευών που εισήλθε στην παγκόσμια αγορά, κατέχει την πρωτοκαθεδρία στον όγκο λιανικών πωλήσεων οικιακών συσκευών για 15 συναπτά έτη. Με τη δημιουργία 10 κέντρων Έρευνας και Ανάπτυξης, 35 βιομηχανικών πάρκων και 143 κέντρων παραγωγής παγκοσμίως, η Haier έχει καθιερώσει μια στρατηγική «τοπικοποίησης Ε&Α, τοπικής κατασκευής και τοπικής προσαρμογής του μάρκετινγκ».
Αναφορικά με την προοπτική των εξαγωγών οικιακών συσκευών της Κίνας, ο Ζου Ναν, γραμματέας του τμήματος οικιακών συσκευών της Κινεζικής Εμπορικής Ένωσης, ανέφερε ότι οι εξαγωγές λευκής ηλεκτρικής ενέργειας για τα πρώτα δέκα μήνες του έτους ανήλθαν σε 107,26 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 14,5%. Η ετήσια κλίμακα εξαγωγών αναμένεται να φτάσει νέο υψηλό, ξεπερνώντας τα 120 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των κινεζικών οικιακών συσκευών στη διεθνή αγορά γίνεται όλο και πιο εμφανές, χάρη στο ώριμο και άρτιο σύστημα αλυσίδας εφοδιασμού της Κίνας. Σύμφωνα με τον Σου Ντονγκσένγκ, αντιπρόεδρο της Κινεζικής Ένωσης Οικιακών Ηλεκτρικών Συσκευών, η Κίνα διαθέτει το πιο πλήρες βιομηχανικό σύστημα στον κόσμο, καλύπτοντας όλο το φάσμα της παραγωγής, από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη έως την παραγωγή και την προμήθεια, γεγονός που καθιστά τη βιομηχανία οικιακών συσκευών της Κίνας εξαιρετικά ανταγωνιστική.
Εντούτοις, η διεθνής οικονομική και εμπορική κατάσταση γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, με αυξανόμενες αβεβαιότητες. Όπως ανέλυσε ο Ζου Ναν, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για το επόμενο έτος είναι οι επιπτώσεις των δασμολογικών μεταβολών στις ΗΠΑ. Αν οι δασμοί επιβληθούν, θα προκαλέσουν αναπόφευκτες διακυμάνσεις στις εξαγωγές οικιακών συσκευών της Κίνας στις ΗΠΑ. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, οι δασμοί δεν αναμένεται να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα της κινεζικής βιομηχανίας οικιακών συσκευών ούτε τη ζήτηση της αγοράς των ΗΠΑ.