Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD σημείωσε άλμα στις πωλήσεις της στα τέλη του 2024, και πλέον ανταγωνίζεται σοβαρά την Tesla για να γίνει η εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως.
Η εταιρεία λέει ότι πούλησε 207.734 EVs τον Δεκέμβριο, ανεβάζοντας το ετήσιο σύνολο σε 1,76 εκατομμύρια, καθώς οι επιδοτήσεις και οι εκπτώσεις συνέβαλαν στην προσέλκυση πελατών.
Έρχεται καθώς η Tesla πρόκειται να ανακοινώσει τα δικά της τριμηνιαία στοιχεία πωλήσεων αργότερα σήμερα Πέμπτη.
Η αμερικανική κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων διατήρησε ένα μικρό προβάδισμα στις πωλήσεις EV έναντι της BYD το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά η κινεζική μείωσε τη διαφορά.
Αύξηση πάνω από 41%
Οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων της BYD αυξήθηκαν περισσότερο από 41% το 2024. Το κύμα τροφοδοτήθηκε κυρίως από τις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων της.
Η εταιρεία επωφελήθηκε από την αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά της, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός μείωσε τις τιμές και οι κρατικές επιδοτήσεις ενθάρρυναν τους καταναλωτές να αντικαταστήσουν τα παλιά τους αυτοκίνητα με ηλεκτρικά ή άλλες πιο αποδοτικές επιλογές καυσίμου.
Η BYD πουλά το 90% των αυτοκινήτων της στην Κίνα, όπου επεκτείνει το προβάδισμά της σε σχέση με ξένες μάρκες όπως η Volkswagen και η Toyota.
Τριγμοί στον ανταγωνισμό
Η άνοδος της BYD και άλλων Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων έρχεται σε αντιδιαστολή με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι δυσκολεύονται σε μεγάλες δυτικές αγορές.
Τον περασμένο μήνα, η Honda και η Nissan επιβεβαίωσαν ότι διεξάγουν συνομιλίες συγχώνευσης, καθώς οι δύο ιαπωνικές εταιρείες επιδιώκουν να αντισταθούν στον ανταγωνισμό από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.
Επίσης, τον Δεκέμβριο, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι κατέληξε σε συμφωνία με το συνδικάτο IG Metall που θα αποτρέψει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία και θα αποφύγει τις άμεσες υποχρεωτικές απολύσεις.
Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας είχε προειδοποιήσει προηγουμένως ότι ίσως χρειαστεί να κλείσει εργοστάσια στη χώρα για πρώτη φορά σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος.
Νωρίτερα μέσα στον μήνα, το αφεντικό του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, παραιτήθηκε με άμεση ισχύ μετά από μια σύγκρουση στην αίθουσα συνεδριάσεων.
Η απότομη αποχώρησή του από την εταιρεία -η οποία κατέχει μάρκες όπως Vauxhall, Jeep, Fiat, Peugeot και Chrysler- ήρθε δύο μήνες αφότου η Stellantis εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη.
Το τρίτο τρίμηνο του 2024, η BYD είδε τα έσοδά της να εκτινάσσονται στα ύψη, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα έσοδα της Tesla.
Δημοσίευσε περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια γιουάν (28,2 δισ. δολάρια) σε έσοδα μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου – αύξηση 24% από την ίδια περίοδο πέρυσι και περισσότερα από την εταιρεία του Έλον Μασκ της οποίας τα τριμηνιαία έσοδα ήταν 25,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, η Tesla εξακολουθούσε να πουλά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) από την BYD.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών τους οχημάτων εκτός της χώρας, αλλά αντιμετώπισαν απώθηση σε ορισμένες μεγάλες αγορές.
Οι δασμοί
Τον Οκτώβριο, τέθηκαν σε ισχύ δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και 45,3% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής σε ολόκληρο το μπλοκ.
Οι ΗΠΑ έχουν επίσης επιβάλει δασμό 100% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα και ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να επιβάλει περαιτέρω δασμούς στις εισαγωγές.
Εν τω μεταξύ, η BYD επεκτείνει τη θέση της στις αναδυόμενες οικονομίες.
Τον περασμένο μήνα, αντιμετώπισε προβλήματα στη Βραζιλία – τη μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της – με τις αρχές να σταματούν την κατασκευή ενός εργοστασίου BYD, λέγοντας ότι οι εργαζόμενοι βίωναν εργασιακές συνθήκες συγκρίσιμες με τη «σκλαβιά».
Η BYD είπε ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη κατασκευαστική εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας».
Με πληροφορίες από BBC