Η Volkswagen και τα συνδικάτα πλησιάζουν σε μια συμφωνία για την αναδιάρθρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας χωρίς να κλείσουν εργοστάσια στη Γερμανία, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η διοίκηση είναι πρόθυμη να διατηρήσει τα εργοστάσια σε λειτουργία και να επαναφέρει τις συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030, με αντάλλαγμα οι εργαζόμενοι να παραιτηθούν από τα μπόνους, δήλωσαν πηγές στο Bloomberg, υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Πρόσθετα μέτρα μείωσης του κόστους που συζητήθηκαν περιλαμβάνουν τη μεταφορά της παραγωγής του Golf hatchback από το εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ στη Γερμανία στο Μεξικό και τον τερματισμό της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων με το σήμα της VW στο Zwickau για να μειωθεί η παραγωγική ικανότητα.
Μια συμφωνία θα απέτρεπε τις εκτεταμένες απολύσεις και θα έδινε στον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume το νέο ξεκίνημα που επιδιώκει για να αλλάξει την πορεία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης.
Η VW προσπαθεί να μειώσει το κόστος και την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε όλο το γερμανικό δίκτυο παραγωγής της, καθώς αντιμετωπίζει τη μείωση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Οι λεπτομέρειες της όποιας συμφωνίας θα μπορούσαν να αλλάξουν και οι συνομιλίες, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη, ενδέχεται να καταλήξουν χωρίς συμφωνία, δήλωσαν. Οι δύο πλευρές διεξάγουν από τη Δευτέρα έναν πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων.
Η VW έχει προωθήσει μέτρα που περιλαμβάνουν την απόλυση εργαζομένων, τη μείωση μισθών και το κλείσιμο τριών γερμανικών εργοστασίων για να συμβάλει στην εξοικονόμηση 17 δισεκατομμυρίων ευρώ (17,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στη μάρκα VW.
Οι μετοχές της VW υποχώρησαν έως και 1,2% στη Φρανκφούρτη. Έχουν υποχωρήσει κατά 22% φέτος.
Υπό πίεση ο κλάδος
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την επιβράδυνση των πωλήσεων στην Ευρώπη, όπου οι καταναλωτές που πιέζονται από το αυξημένο κόστος διαβίωσης διστάζουν στην υψηλή τιμή των ηλεκτροκίνητων. Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην περιοχή μειώθηκαν κατά 2% τον Νοέμβριο σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 1,06 εκατομμύρια μονάδες, με αιχμή την απότομη πτώση στη Γαλλία και την Ιταλία, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Μια άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, η Stellantis, προσπαθεί να ανακάμψει από μια καταστροφική χρονιά που κορυφώθηκε με την απομάκρυνση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Carlos Tavares.
Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν ξεχωριστά πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ, εάν αποτύχουν να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων του στόλου που έχουν προγραμματιστεί να τεθούν σε ισχύ από το επόμενο έτος.