Στην παμπ Sheephaven Bay στο Λονδίνο, που βρίσκεται ακριβώς πίσω από την Camden High Street, η Guinness αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% των πωλήσεων βαρελίσιας μπύρας. Ο ιδιοκτήτης Pat Logue δήλωσε στο CNN ότι φέτος έχει ήδη πουλήσει διπλάσια ποσότητα Guinness από ό,τι πριν από δύο χρόνια.
Η ιρλανδική stout είναι γνωστή για το χαρακτηριστικό ζεστό καφέ χρώμα της, την κρεμώδη αφρώδη επιφάνεια και τη μοναδική μέθοδο έκχυσης.
Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια, η Γκίνες έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητά της στα ύψη, ιδίως μεταξύ των νέων και των γυναικών.
Από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις μπύρας μειώθηκαν κατά 0,5% στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την CGA, μια εταιρεία που παρέχει πληροφορίες για τις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών. Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις μπύρας αυξήθηκαν κατά 23,2% για την Diageo, στην οποία ανήκει η μάρκα Guinness. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Guinness σε βαρέλια αυξήθηκαν κατά 20,9%.
Η μπύρα με τις περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, η Guinness ήταν η μπύρα με τις περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο σε όγκο για το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen που μοιράστηκε με το CNN.
Οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι καμπάνιες μάρκετινγκ έχουν βοηθήσει να διαλυθούν οι αντιλήψεις ότι η Γκίνες είναι ένα ποτό για ηλικιωμένους άνδρες. Ο Logue πίστωσε τους influencers στο TikTok ότι έκαναν την μπύρα μόδα και παρουσίασαν διάφορες παμπ μέσω βίντεο-κριτικών που κατατάσσουν και συγκρίνουν τις καλύτερα χτυπημένες μπύρες σε όλο το Λονδίνο.
Είπε ότι δεν αποτελεί έκπληξη να βλέπεις μια ομάδα έξι νέων – τρία αγόρια και τρία κορίτσια – να πλησιάζουν στο μπαρ του Sheephaven Bay και να παραγγέλνουν έναν γύρο Guinness – κάτι που, όπως είπε, ήταν ανήκουστο πριν από χρόνια.
«Συνήθιζαν να το παρουσιάζουν ως ποτό των μεγαλύτερων ανδρών, αλλά τώρα είναι για όλους», δήλωσε ο Logue. «Τώρα είναι ένα δροσερό ποτό».
Με την ξαφνική αύξηση της ζήτησης, η Diageo είπε σε ορισμένους ιδιοκτήτες παμπ ότι θα θέσει όρια κατανομής της Guinness για να διασφαλίσει ότι η διανομή θα διαρκέσει κατά την περίοδο των εορτών.
«Κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα έχουμε δει εξαιρετική ζήτηση από τους καταναλωτές για την Guinness στη (Μεγάλη Βρετανία)», δήλωσε εκπρόσωπος της Diageo σε ανακοίνωσή του. «Έχουμε μεγιστοποιήσει την προσφορά και εργαζόμαστε προληπτικά με τους πελάτες μας για να διαχειριστούμε τη διανομή στο εμπόριο όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά».
Τα όρια κατανομής δεν έχουν επηρεάσει όλες τις παμπ. Αλλά οι ιδιοκτήτες παμπ δήλωσαν στο CNN ότι είναι ανήσυχοι για το αν θα έχουν αρκετή προμήθεια για να καλύψουν τη ζήτηση, ειδικά κατά την περίοδο των διακοπών, η οποία είναι συχνά η πιο πολυσύχναστη περίοδος του έτους και κρίσιμη για τα εβδομαδιαία περιθώρια κέρδους.
Ένα φωτεινό σημείο για την Diageo
Ενώ η ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί για τους αποσταγματοποιούς και τους ζυθοποιούς το τελευταίο έτος, η Guinness της Diageo πήγε ενάντια στην τάση, σημείωσε η Verushka Shetty, αναλύτρια μετοχών της Morningstar.
Τον Μάρτιο, η Diageo παρουσίασε μια δημοφιλή καμπάνια μάρκετινγκ με τον ηθοποιό Jason Momoa, η οποία, σύμφωνα με τη Shetty, συνέβαλε στην ανάπτυξη της μάρκας. «Η μάρκα (αυξάνει) τη δημοτικότητά της, ιδίως μεταξύ των γυναικών και της γενιάς Z», είπε.
Στην κλήση της Diageo για τα κέρδη στο τέλος του οικονομικού έτους τον Ιούλιο, η διευθύνουσα σύμβουλος Debra Crew δήλωσε ότι η Guinness είχε αύξηση 15% στις παγκόσμιες καθαρές πωλήσεις σε όλο το οικονομικό έτος 2024.
Η Crew δήλωσε ότι η Diageo «στρατολόγησε περισσότερους καταναλωτές Guinness» μέσω εκστρατειών μάρκετινγκ όπως αυτή με τον Momoa και με τη συνεργασία με influencers για τη «συνδημιουργία περιεχομένου και τη διαμόρφωση της μάρκας».
Στη Μεγάλη Βρετανία, η κατανάλωση Guinness μεταξύ των γυναικών αυξήθηκε κατά 27% από το οικονομικό έτος 2022 έως το 2023, σύμφωνα με την Crew.
Εκτός από τη συνεργασία με δημιουργούς περιεχομένου, η Crew της Diageo δήλωσε ότι η εταιρεία αναμένει ότι η επιχειρηματική της συνεργασία με αθλητικές διοργανώσεις όπως η Premier League και το ράγκμπι Six Nations θα συνεχίσει να συμβάλλει στη ζήτηση.
Η «μανία» για την Guinness δεν περιορίζεται μόνο στη Μ. Βρετανία
Ενώ η Diageo επικαλέστηκε «εξαιρετική» ζήτηση στη Μεγάλη Βρετανία, η stout έχει επίσης αυξηθεί σε δημοτικότητα στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τη Nielsen, η Guinness ήταν η κορυφαία εισαγόμενη μπύρα στις ΗΠΑ τους τελευταίους 12 μήνες που έληξαν τον Οκτώβριο.
Στην Ευρώπη, η Guinness 0.0, μια μη αλκοολούχα εκδοχή της stout, είδε τις καθαρές πωλήσεις να διπλασιάζονται το οικονομικό έτος 2024, σύμφωνα με την Diageo.
Πηγή: CNN