Το νέο, ηλεκτρικό της αυτοκίνητο παρουσίασε η Jaguar προχωρώντας παράλληλα σε μία ιστορική αλλαγή «ύφους», πλην όμως διχάζοντας ειδικούς και «φίλους».
Τα θετικά σχόλια στα social media ξεκινούν από το «συναρπαστικό» και το «απολύτως εκπληκτικό», και καταλήγουν σε αρνητικούς χαρακτηρισμούς όπως «σκουπίδια» και παραινέσεις στους σχεδιαστές της Jaguar να σκίσουν τα σχέδιά τους και να τα ξεκινήσουν από την αρχή.
Η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά στη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της: Ανακοίνωσε νέο λογότυπο και κυκλοφόρησε ένα teaser τον περασμένο μήνα, ενόψει του λανσαρίσματός της ως brand αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ήδη από τον περασμένο μήνα, η Jaguar Land Rover (JLR) σταμάτησε να πουλά νέες Jaguar στο Ηνωμένο Βασίλειο ενόψει του επαναλανσαρίσματός της ως μάρκας αποκλειστικά EV το 2026.
Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της έχουν πέσει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι, καθώς η παραδοσιακή της εικόνα της δεν φαίνεται να λειτουργεί, το rebranding είναι ένα αναγκαίο έστω και ριψοκίνδυνο στοίχημα.
Μετά τον κατακλυσμό της δημοσιότητας που προκάλεσε το teaser του περασμένου μήνα, η Jaguar προέτρεψε τους πιστούς της να «εμπιστευτούν και να περιμένουν προτού κρίνουν το rebrand της επιχείρησης.
Το μοντέλο Type 00 που αποκαλύφθηκε σε έκθεση τέχνης στο Μαϊάμι είναι ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο και έτσι δεν θα βγει στην παραγωγή για πώληση στο κοινό.
Ωστόσο, δίνει μια ένδειξη για την κατεύθυνση των νέων μοντέλων της μάρκας, τα οποία αναμένεται να κοστίζουν πάνω από 100.000 λίρες όταν βγουν στην αγορά.
Ο επικεφαλής δημιουργικού της Jaguar, Τζέρι ΜακΓκόβερν, δείχνει ικανοποιημένος από την προσοχή που έχει συγκεντρώσει η νέα σχεδιαστική κατεύθυνση.
Δεν χρειάζεται να αρέσει σε όλους
«Έχει ήδη προκαλέσει συναισθήματα και θα συνεχίσει», λέει, διευκρινίζοντας με λίγο βρετανικό σαρκασμό ότι «η Jaguar δεν έχει καμία επιθυμία να την αγαπήσουν όλοι».
Ωστόσο ο αναλυτής θεμάτων αυτοκινητοβιομηχανίας Καρλ Μπράουερ είναι επιφυλακτικός. Η εταιρεία φαίνεται να «θυσιάζει το παρελθόν της Jaguar στις ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον», είπε. «Δεν νομίζω ότι θα λειτουργήσει».
Υπάρχουν και εκείνοι στα social media που θεωρούν ότι το νέο μοντέλο μοιάζει με άλλα υπάρχοντα και κυκλοφορούντα. Ο Τζέιμς Μέι, ραδιοτηλεοπτικός φορέας και πρώην παρουσιαστής του Top Gear, δήλωσε «ελαφρώς απογοητευμένος» διευκρινίζοντας: «Ήθελα κάτι πιο φουτουριστικό», είπε στο BBC.
«Η Jaguar έχει πει ότι δεν θα αντιγράψει τίποτα, αλλά υπάρχουν αρκετά άλλα αυτοκίνητα μέσα σε αυτή τη νέα Jag».
Πολύ μεγάλο
Η Beatrix Keim, διευθύντρια στο Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου κρίνει το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της Jaguar ως «πολύ μεγάλο, πολύ εξωπραγματικό».
Υπάρχουν ήδη μεγάλα αυτοκίνητα στην αγορά και «τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να είναι μόνο για τους πλούσιους», προσθέτει. «Φυσικά, η Jaguar είναι μια μάρκα πολυτελείας. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι αυτή η κατεύθυνση που χρειάζεται η Jaguar στην παρούσα χρονική στιγμή».
Η Amanda Stretton, οδηγός αγώνων και δημοσιογράφος αυτοκινήτου, συμφωνεί επίσης ότι το πρωτότυπο αυτοκίνητο της Jaguar είναι πολύ μεγάλο.
«Είναι μια απόλυτη ανοησία», είπε. «Πρέπει να συρρικνωθεί κατά περίπου 50% για να είναι πρακτικό».
Και οι απόψεις δεν σταματούν εδώ: Ο Άντι Πάλμερ, πρώην αφεντικό της Aston Martin εκτιμά ότι η Jaguar έπρεπε να αλλάξει καθώς «ήδη σημείωνε αποτυχίες ως brand εδώ και πολύ καιρό».
Θεωρεί το νέο σχέδιο ως «μια γενναία αλλαγή κατεύθυνσης» αν και συμφωνεί και αυτός ότι είναι «τεράστιο».