Η 15η Διεθνής Έκθεση Αεροπορίας και Αεροδιαστημικής της Κίνας, που πραγματοποιήθηκε στο Zhuhai της επαρχίας Guangdong από τις 12 έως τις 17 Νοεμβρίου, τράβηξε την παγκόσμια προσοχή.
Η φετινή αεροπορική επίδειξη ήταν πρωτοφανής σε κλίμακα, με τον εκθεσιακό χώρο και τον αριθμό των εκθεμάτων να σημειώνουν ρεκόρ. Για πρώτη φορά, παρουσιάστηκε ένα νέο δυναμικό μοντέλο επίδειξης «αέρα, θάλασσας και ξηράς». Οι νέες τεχνολογίες περιλάμβαναν έναν πολυλειτουργικό πύραυλο φορέα, οικονομικά προϊόντα για πτήσεις χαμηλού ύψους και το πρώτο δείγμα σεληνιακής πλάτης που επέστρεψε στη Γη μέσω του Chang’e 6. Οι καινοτομίες και οι σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις ήταν πανταχού παρούσες, με πολλά νέα προϊόντα, τεχνολογίες και επιτεύγματα να παρουσιάζονται για πρώτη φορά.
Η αιφνιδιαστική αποκάλυψη του νέου μαχητικού stealth J-35A σηματοδοτεί ότι η Κίνα έγινε η δεύτερη χώρα στον κόσμο με δύο τύπους μαχητικών stealth. Το μεγάλο μη επανδρωμένο πολεμικό σκάφος «Killer Whale» έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του, επιδεικνύοντας τη μεταμόρφωση του μελλοντικού ναυτικού πολέμου. Το UAV «Nine Days», το οποίο χαρακτηρίζεται ως «μητρικό σκάφος drones», εντυπωσίασε με την ικανότητά του να απελευθερώνει σμήνη drones. Αυτά τα «αστέρια» της αεροπορικής επίδειξης όχι μόνο επιδεικνύουν τη στρατιωτική ισχύ της Κίνας αλλά και καταδεικνύουν τη σημαντική επιστημονική και τεχνολογική πρόοδό της.
Η αεροπορική επίδειξη δεν είναι μόνο ένα σημείο παρουσίασης, αλλά και μια πλατφόρμα για συμφωνίες και συνεργασίες. Φέτος, η εκδήλωση προσέλκυσε 1.022 επιχειρήσεις από 47 χώρες και περιοχές, διπλασιάζοντας τον αριθμό των διεθνών εκθετών σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση.
Την πρώτη ημέρα, η China Aerospace Science and Technology Corporation υπέγραψε συμφωνίες συνολικής αξίας σχεδόν 60 δισεκατομμυρίων γιουάν, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Επιπλέον, η Comac και η Air China υπέγραψαν την πρώτη συμφωνία για το C929, ένα αεροσκάφος ευρείας ατράκτου, ανοίγοντας τον δρόμο για τον ανταγωνισμό με τις Airbus και Boeing.
Η φετινή επίδειξη στο Zhuhai εισήγαγε το οικονομικό περίπτερο χαμηλού ύψους, παρουσιάζοντας αεροπορικά ταξίδια και αεροσκάφη, όπως το «Xiaopeng Hutian» και το «Xiangyun AS700». Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας προβλέπει ότι η αγορά χαμηλού ύψους θα φτάσει τα 1,5 τρισεκατομμύρια γιουάν έως το 2025, με δυναμική που ξεπερνά τα 3,5 τρισεκατομμύρια γιουάν μέχρι το 2035. Επιπλέον, ο εμπορικός αεροδιαστημικός τομέας της Κίνας έχει εισέλθει σε μια φάση ταχείας ανάπτυξης. Σχηματίζεται σταδιακά μια ολοκληρωμένη βιομηχανική αλυσίδα, που περιλαμβάνει συναρμολόγηση πυραύλων, δορυφορική έρευνα και εφαρμογές.
Με την εντυπωσιακή τεχνολογική πρόοδο της Κίνας και την αυξανόμενη διεθνή ανταγωνιστικότητα, η Airshow China προσφέρει μια μοναδική πλατφόρμα για παγκόσμια συνεργασία και ειρηνική χρήση του διαστήματος.