Σε νέες περικοπές 5.500 θέσεων εργασίας διεθνώς, με έμφαση αλλά κυρίως στη Γερμανία, προχωρά η βιομηχανία Bosch, ηγετική δύναμη παγκοσμίως στην κατασκευή εξοπλισμού αυτοκινήτων.
Πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα για την γερμανική οικονομία, πυλώνας της οποίας είναι η αυτοκινητοβιομηχανία.
Ηδη η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με πρωτόγνωρη κρίση και διαπραγματεύεται ευρύ σχέδιο μείωσης δαπανών με χιλιάδες απολύσεις ή ακόμα και σε κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, ενώ απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκινούν από την 1η Δεκεμβρίου.
Επίσης, η αμερικανική Ford ανακοίνωσε την Τετάρτη 4.000 νέες περικοπές θέσεων εργασίας στην Ευρώπη έως τα τέλη του 2027, οι περισσότερες εκ των οποίων είναιδίως στη Γερμανία.
Οι μειώσεις προσωπικού θα λάβουν χώρα κατά κύριο λόγο έως το 2030.
«Η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων θα περιέλθει σε στασιμότητα φέτος στις περίπου 93 εκατομμύρια μονάδες ή ακόμα και θα μειωθεί ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος», εξηγεί ο γερμανικός όμιλος σε ένα δελτίο Τύπου.
Tα αίτια της κρίσης
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την πτώση της ζήτησης, καθυστερήσεις στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους Κινέζους κατασκευαστές.
Στην Ευρώπη, «ο κλάδος βρίσκεται σε ανταγωνισμό με παρόχους, οι οποίοι, λόγω του γεγονότος ότι η παραγωγή τους γίνεται σε χώρες όπου η δομή κόστους είναι μικρότερη, έχουν προφανή πλεονεκτήματα», συμπλήρωσε ο γερμανικός όμιλος.
Η Bosch είχε ήδη ανακοινώσει τους τελευταίους μήνες περικοπές θέσεων εργασίας παγκοσμίως, επηρεάζοντας περίπου 7.000 θέσεις συνολικά, ιδίως στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, απ’ όπου συγκεντρώνει σχεδόν τα δύο τρίτα των εσόδων της, αλλά επίσης στα τμήματα κατασκευής εργαλείων και ηλεκτρικών συσκευών BSH.
Μεταξύ των θέσεων εργασίας που επηρεάζονται από τις νέες αυτές ανακοινώσεις, 3.850 βρίσκονται στη Γερμανία, ιδίως στα εργοστάσια του Χίλντεσχαϊμ (βόρεια) και του Σβέμπις Γκμυντ (νότια).
Όλες αφορούν τη μονάδα αυτοκινήτου του ομίλου, ιδίως στις δραστηριότητες που συνδέονται με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, τη στιγμή που η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου αναπτύσσεται σε αργότερους ρυθμούς από το προβλεπόμενο. Η μονάδα που αναπτύσσει τα αναγκαία λογισμικά για την αυτόνομη οδήγηση επίσης πλήττεται, όπως και ο τομέας κατασκευής φρένων και συστημάτων διεύθυνσης.