Την κατάργηση της επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού οχήματος ύψους 7.500 δολαρίων που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση Μπάιντεν, σχεδιάζει η κυβέρνηση Τραμπ.
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, η «μεταβατική κυβερνητική ομάδα» του εκλεγμένου προέδρου σχεδιάζει να καταργήσει την «πίστωση φόρου» 7.500 δολαρίων για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων ως μέρος των ευρύτερων αλλαγών που προωθεί στη φορολογική νομοθεσία, ανέφεραν στο Reuters δύο πηγές με γνώση του θέματος.
Ο τερματισμός της φοροαπαλλαγής θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για την -ήδη ασθμαίνουσα- μετάβαση προς την ηλεκτρική αυτοκίνηση στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, εκπρόσωποι της Tesla -του μακράν μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας- φέρεται να δήλωσαν προς την μεταβατική επιτροπή Τραμπ ότι τάσσονται υπέρ του τερματισμού της επιδότησης.
Ο λόγος της μη αντίδρασης κρύβεται σε όσα είχε δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ , τον περασμένο Ιούλιο ότι η κατάργηση της επιδότησης «μπορεί να βλάψει ελαφρώς τις πωλήσεις της Tesla», αλλά θα ήταν «καταστροφική» για όσους την ανταγωνίζονται στις ΗΠΑ στον τομέα των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Tesla ήταν, ιστορικά, ο μεγαλύτερος δικαιούχος των επιδοτήσεων για αγορά καταναλωτικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, τώρα, ενδέχεται να κερδίσει από την κατάργηση αυτού του κινήτρου, δεδομένου ότι αυτό θα έπληττε τους ανερχόμενους ανταγωνιστές της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, περισσότερο από την Tesla.
Ο ίδιος ο Μασκ άλλωστε το έχει επισημάνει αυτό από τον περασμένο Ιούλιο, λέγοντας ότι η κατάργηση της επιδότησης από τον Τραμπ «μάλλον θα ωφελούσε την Tesla» μακροπρόθεσμα.
Η Tesla είχε μερίδιο αγοράς στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ λίγο μικρότερο από το 50% , το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με αξιοσημείωτες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η GM, η Ford και η Hyundai, ακολουθούν με πολύ μικρότερα μερίδια. Ωστόσο, οι ανταγωνιστές της Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ συλλογικά έχουν «διαβρώσει» το μερίδιο αγοράς της, το οποίο ξεπερνούσε το (λεόντειο) 80% το πρώτο τρίμηνο του 2020.