Το Πεκίνο έδωσε οδηγία στις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε όσες ευρωπαϊκές χώρες υποστηρίζουν τους επιπλέον δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.
Την είδηση μεταδίδει κατ΄ αποκλειστικότητα το Reuters επικαλούμενο δύο άτομα με γνώση της υπόθεσης.
Η κινεζική κίνηση αναμένεται να διχάσει περαιτέρω τις ευρωπαϊκές χώρες καθώς δεν καταγράφεται ενιαία στάση επί του θέματος.
Συνολικά, δέκα μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ιταλίας, υποστήριξαν τους δασμούς, ενώ πέντε μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας ήταν αντίθετοι και 12 απείχαν. Μεταξύ όσων επέλεξαν αποχή ήταν και η Ελλάδα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένων των BYD, SAIC και Geely ενημερώθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από το Κινεζικό Υπουργείο Εμπορίου στις 10 Οκτωβρίου ότι θα έπρεπε να σταματήσουν τα βαριά επενδυτικά σχέδια -όπως κατασκευή εργοστασίων- σε χώρες που υποστήριξαν την επιβολή δασμών.
Στη συνάντηση παρευρέθησαν αρκετές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να είναι «προσεκτικοί» σχετικά με τις επενδύσεις τους σε χώρες που απείχαν από την ψηφοφορία και ενώ «ενθαρρύνθηκαν» να επενδύσουν σε όσες καταψήφισαν τους δασμούς.
Ιταλία και Γαλλία είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που φλερτάρουν με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για επενδύσεις, αλλά έχουν επίσης προειδοποιήσει για τους κινδύνους που κρύβει μία «πλημμύρα» φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων για τους ευρωπαίους κατασκευαστές.
Η κρατική SAIC, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, βρίσκεται σε φάση επιλογής τοποθεσίας για ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη ενώ σχεδιάζει να ανοίξει και δεύτερο ευρωπαϊκό κέντρο ανταλλακτικών στη Γαλλία φέτος προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για τα αυτοκίνητα της μάρκας MG.
Η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Chery, την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας με το μεγαλύτερο μερίδιο εξαγωγών αλλά και με άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Dongfeng Motor για πιθανές επενδύσεις.
Τέλος, η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, η οποία ανήκει στις χώρες που καταψήφισαν τους δασμούς. Ο κινεζικός γίγαντας των EV μελετά επίσης να μεταφέρει τα κεντρικά του γραφεία στην Ευρώπη από την Ολλανδία στην Ουγγαρία λόγω ανησυχιών σχετικών με το κόστος λειτουργίας, δήλωσαν δύο έτερες πηγές με γνώση του θέματος.
Reuters