Η Volkswagen -η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης- ανακοίνωσε ότι τα κέρδη για το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 64% μετά φόρων, λόγω των αδύναμων επιδόσεις στο τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων και το υψηλό κόστος ανανέωσης των μοντέλων.
Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν στα 1,58 δισ. ευρώ την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την εκτίμηση των αναλυτών.
«Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για σημαντικές μειώσεις κόστους», δήλωσε ο Αρνό Αντλιτζ, οικονομικός διευθυντής του ομίλου.
«Η κρίση στη VW είναι πλέον εμφανής και στα επιχειρηματικά μεγέθη: Η VW πουλά λιγότερα οχήματα και τα μέτρα εξοικονόμησης κοστίζουν επίσης χρήματα», γράφει η Tagesschau. «Τα πράγματα πάνε άσχημα για τη VW και στη σημαντική κινεζική αγορά. Με πωλήσεις λίγο κάτω από το προηγούμενο έτος, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε απόδοση 3,6%, μικρότερη κατά δυόμισι ποσοστιαίες μονάδες», σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.
Το τρίτο τρίμηνο, οι παγκόσμιες πωλήσεις της VW μειώθηκαν κατά 7% σε κάτι λιγότερο από 2,2 εκατομμύρια οχήματα στην Κίνα. Οι Κινέζοι αγοραστές στρέφονται κατά κύριο λόγο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα από εγχώριους κατασκευαστές. Η ζήτηση για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, όπου οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν ηγέτες για δεκαετίες, εξασθενεί.»
Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της και να περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας ως μέρος ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, πυροδοτώντας μια ανοιχτή αντιπαράθεση με τα συνδικάτα.
Η Volkswagen δέχεται επίσης ισχυρή πίεση να μειώσει το κόστος για να παραμείνει ανταγωνιστική απέναντι στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο όμιλος μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις του δύο φορές κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας πραγματοποιεί σήμερα δεύτερο γύρο διαπραγματεύσεων το συνδικάτου της IG Metall , που απειλεί να ξεκινήσει απεργία.
naftemporiki.gr