Δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα όπου σπείρες κλέβουν καλώδια που περιέχουν χαλκό, από όπου είναι πρόσφορο. Το πρόβλημα πλήττει πολλές χώρες ανα την Ευρώπη και τον τελευταίο καιρό αποτελεί μεγάλη πληγή για τις εταιρείες φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Rick Wilmer περνά τις περισσότερες εργάσιμες ημέρες του στο γραφείο. Όμως, κάθε τόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της ChargePoint Holdings Inc. πηγαίνει στο εργαστήριο της εταιρείας στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, για να επισκευάσει τους φορτιστές EV, της εταιρείας.
Η ChargePoint δεν είναι η μόνη εταιρεία που πλήττεται. Φέτος, μέχρι τον Ιούνιο, σχεδόν μία στις πέντε απόπειρες φόρτισης σε δημόσιο χώρο στις ΗΠΑ κατέληξε σε αποτυχία, σύμφωνα με την JD Power. Περίπου το 10% των περιπτώσεων οφειλόταν σε κατεστραμμένο ή κλεμμένο καλώδιο.
Σε μία «δύσκολη» στιγμή
Ενώ ορισμένες από τις καταστροφές δεν έχουν καμία αιτία – όπως συμβαίνει με τις επιθέσεις με σπρέι και ρόπαλα του μπέιζμπολ κατά των αυτόματων πωλητών – τα στελέχη του κλάδου λένε ότι πολλές από τις ζημιές έχουν ένα συγκεκριμένο, επικερδές κίνητρο: τον χαλκό.
Οι κλοπές σημειώνονται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχωρούν.
Ένα αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης είναι το κλειδί για να εξαλειφθεί το άγχος των οδηγών για την αυτονομία του αυτοκινήτου τους, με τις εταιρείες φόρτισης να είναι πρόθυμες να πείσουν τους σκεπτικιστές καταναλωτές ότι οι δημόσιοι σταθμοί είναι άβολοι, βραδείς στην φόρτιση και συχνά χαλασμένοι.
Οι σταθμοί φόρτισης συνήθως είναι κρυμμένοι σε απόμερες γωνιές εμπορικών κέντρων και δημοτικών χώρων στάθμευσης, ενώ σχεδόν όλοι τους δεν φυλάσσονται. Ως εκ τούτου οι κλοπές καλωδίων από δράστες που φορούν στολές για να μοιάζουν με εργαζόμενους κοινής ωφέλειας ή τεχνικούς, είναι πολύ εύκολες.
Ο χαλκός είναι ένα σημαντικό μέταλλο με τις τιμές του να έχουν περίπου διπλασιαστεί από το ναδίρ του. στις αρχές του 2020.
Πόσο χαλκό περιέχουν τα καλώδια φόρτισης
Ένα καλώδιο αργής φόρτισης, γνωστό και ως φορτιστής επιπέδου 2, περιέχει περίπου 5 κιλά χαλκού, που ισοδυναμεί με περίπου 36 δολάρια. Ένα καλώδιο επιπέδου 3 – το είδος που βρίσκεται σε σταθμούς ταχείας φόρτισης – έχει περίπου διπλάσια ποσότητα.
Η ChargePoint είναι μεταξύ των εταιρειών που προσπαθούν να αναπτύξουν ένα καλώδιο που δεν θα μπορεί να κοπεί. Είναι πιο δύσκολο από ό,τι ακούγεται: Το περίβλημα υψηλής αντοχής θα βοηθούσε, αλλά θα έκανε επίσης τους εύκαμπτους σωλήνες βαρύτερους, λιγότερο εύκαμπτους και πιο δύσκολα ψυχόμενους.
Εν ολίγοις, οι κλεφτες χαλκού , προς το παρόν, έχουν το προβάδισμα.
naftemporiki.gr