Skip to main content

Σημαντική ενίσχυση της δημοτικότητας των κινεζικών υπηρεσιών

Φωτογραφία του Ντου Τζιένπο
Στη Διεθνή Έκθεση Εμπορίου Υπηρεσιών της Κίνας στο πάρκο Σόουγκανγκ του Πεκίνου επισκέπτες αλληλοεπιδρούν με ένα βιονικό ανθρωπόμορφο ρομπότ στο περίπτερο των Πολιτιστικών Ταξιδιωτικών Υπηρεσιών

Η Κίνα πρέπει να προωθήσει από κάθε άποψη τη διεθνή συνεργασία για την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εμπορίου υπηρεσιών

Η υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εμπορίου υπηρεσιών αποτελεί σημαντική εκδήλωση του διαρθρωτικού μετασχηματισμού της οικονομίας και της αναβάθμισης μιας χώρας και χαρακτηρίζει την πρόοδο στην εποχή της οικονομίας των υπηρεσιών. Επί του παρόντος, το εμπόριο υπηρεσιών της Κίνας ακολουθεί συνολικά μια αναπτυξιακή πορεία μέσα από μια ποσοτική αύξηση και ποιοτική βελτίωση.

Σύμφωνα με τα δεδομένα, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, το εμπόριο υπηρεσιών της Κίνας συνέχισε να αυξάνεται ταχύτατα, με τις συνολικές εισαγωγές και εξαγωγές υπηρεσιών να φτάνουν τα 4.230,18 δισ. γιουάν (αύξηση 14,7%), εκ των οποίων οι εξαγωγές έφτασαν το 1.732,5 δισ. γιουάν (αύξηση 12,4%), ξεπερνώντας με διαφορά τον ρυθμό ανάπτυξης του εμπορίου αγαθών της χώρας για την ίδια περίοδο. Οι εισαγωγές και οι εξαγωγές υπηρεσιών έντασης γνώσης ανήλθαν σε 1.661,79 δισ. γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 4,7%. Οι εξαγωγές δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, και προσωπικών πολιτιστικών και ψυχαγωγικών υπηρεσιών αυξήθηκαν με ταχείς ρυθμούς, κατά 15,7% και 16,3% αντίστοιχα. Σε διεθνές επίπεδο οι κινεζικές υπηρεσίες αφήνουν το στίγμα τους μέσω της εμφανούς ψηφιοποίησης, της τεχνολογίας και της υψηλής προστιθέμενης αξίας στο εμπόριο υπηρεσιών, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στη βελτίωση και αναβάθμιση της εμπορικής και βιομηχανικής δομής της Κίνας και στην προώθηση ενός υψηλού επιπέδου ανοίγματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε σύγκριση με το εμπόριο αγαθών, το εμπόριο υπηρεσιών της Κίνας παραμένει ελλειμματικό. Συνεπώς πρέπει να βελτιωθεί η ποιότητα παροχής υπηρεσιών, καθώς υπάρχουν λίγες διεθνώς αναγνωρισμένες επωνυμίες στον τομέα αυτό, και η χώρα να εναρμονιστεί επειγόντως με τους διεθνείς κανόνες εμπορίου υπηρεσιών. Στη βάση αυτή, η Κίνα πρέπει να προωθήσει περαιτέρω την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εμπορίου υπηρεσιών και το θεσμικό άνοιγμα του τομέα υπηρεσιών, ενισχύοντας τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους.

Πρώτον, η Κίνα πρέπει να συμβάλει ενεργά στη δημιουργία επιχειρηματικών οντοτήτων με στόχο την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εμπορίου υπηρεσιών. Η χώρα πρέπει να προωθήσει ένα βιομηχανικό οικοσύστημα στο οποίο διαφορετικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θα αναπτύσσονται συνεργατικά, σχηματίζοντας μια αλυσίδα βιομηχανικού καταμερισμού εργασίας στον τομέα αυτό. Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο μάρκετινγκ υπηρεσιών και ένα σύστημα προμηθειών, και να βελτιωθεί η ικανότητα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων να ανταποκρίνονται γρήγορα στις ανάγκες των ξένων αγορών και να συνδέονται ενεργά με άλλες επιχειρήσεις σε τρίτες χώρες. Η Κίνα πρέπει επίσης να δημιουργήσει μια ομάδα κορυφαίων επιχειρήσεων και ιδιόκτητων αλυσίδων με μεγάλη δύναμη, ισχυρή καινοτομία, υψηλό επίπεδο ενοποίησης πόρων και ανεπτυγμένα επιχειρηματικά δίκτυα. Ταυτόχρονα, πρέπει να προωθηθεί δυναμικά η τεχνολογική και επιχειρηματική καινοτομία στις επιχειρήσεις του εμπορίου υπηρεσιών, να αυξηθούν οι επενδύσεις στην καινοτομία, να επιταχυνθεί η τεχνολογική έρευνα και ανάπτυξη και οι καινοτόμες επιχειρηματικές διαδικασίες, και να βελτιωθεί το επίπεδο ψηφιοποίησης και ενσωμάτωσης ευφυών συστημάτων.

Δεύτερον, η Κίνα πρέπει να εστιάσει στη δημιουργία ενός επιχειρηματικού περιβάλλοντος με επίκεντρο την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εμπορίου υπηρεσιών. Η χώρα θα ευθυγραμμιστεί με τους αντίστοιχους διεθνείς κανόνες υψηλών προδιαγραφών και το άνοιγμα του τομέα των υπηρεσιών, δημιουργώντας ένα πρώτης τάξεως επιχειρηματικό περιβάλλον προσανατολισμένο στην αγορά που θα βασίζεται στο κράτος δικαίου, θα είναι διεθνοποιημένο και θα ευνοεί την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εμπορίου υπηρεσιών. Επιπλέον, η Κίνα θα βελτιώσει τις ψηφιακές εφαρμογές διαχείρισης του τομέα των υπηρεσιών, θα προωθήσει την απελευθέρωση και τη ανεμπόδιστη λειτουργία του εμπορίου υπηρεσιών και θα δημιουργήσει στην πράξη ένα ανοιχτό περιβάλλον ανάπτυξης υπηρεσιών και εμπορίου που θα είναι φιλικό, ασφαλές, και θα στηρίζει τις επιχειρήσεις.

Τρίτον, η Κίνα πρέπει να προωθήσει από κάθε άποψη τη διεθνή συνεργασία για την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εμπορίου υπηρεσιών. Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από την προσεκτική διοργάνωση πλατφορμών διεθνών ανταλλαγών, όπως η Διεθνής Έκθεση Εμπορίου Υπηρεσιών, η Διεθνής Έκθεση Ψηφιακού Εμπορίου, η Διεθνής Έκθεση Καταναλωτικών Αγαθών και άλλες κινεζικές διοργανώσεις όπου η χώρα θα παρουσιάσει με έναν ολοκληρωμένο τρόπο τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα που αποτελούν τους καρπούς της σύγχρονης οικονομικής ανάπτυξης και της εποχής της οικονομίας των υπηρεσιών.

Ταυτόχρονα, μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων υψηλού επιπέδου, η Κίνα θα προσελκύσει ένα ευρύ φάσμα εγχώριων και ξένων επιχειρηματικών οντοτήτων και θα προσφέρει λεπτομερείς υπηρεσίες, συνδέοντας με ακρίβεια την προσφορά και τη ζήτηση.

Επιπλέον, θα ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να συμμετέχουν σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα και μορφές δραστηριοτήτων, προωθώντας τον μετασχηματισμό και την αναβάθμιση του εμπορίου και των υπηρεσιών.

Τέλος, η Κίνα θα δημιουργήσει μια πλατφόρμα εμπορίου υπηρεσιών στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», της συνεργασίας των αναδυόμενων χωρών BRICS, του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης, και της συνεργασίας της Κίνας με τα αραβικά κράτη και την Αφρική, ενθαρρύνοντας τις επιχειρήσεις να παγκοσμιοποιηθούν και να διαμορφώσουν μια παγκόσμια αλυσίδα αξίας στον τομέα των υπηρεσιών.