Skip to main content

Η ανθεκτικότητα και οι δυνατότητες των κινεζικών εξαγωγών οικιακών συσκευών

Φωτογραφία του Χου Σουετζούν Μία πελάτης διέλεγξε έξυπνες οικιακές συσκευές στην Έκθεση οικιακών συσκευών στο Διεθνές Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο Νίνγκμπο στην επαρχία Ζετζιάνγκ

Η αξία σε ανεμιστήρες, πλυντήρια ρούχων, ηλεκτρικές σκούπες, φούρνους μικροκυμάτων και τηλεοράσεις LCD έφθασε τα 409,19 δια. γιουάν το πρώτο 7μηνο του έτους, αύξηση 18,1% σε ετήσια βάση

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Γενικής Τελωνειακής Διοίκησης της Κίνας, κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, οι εξαγωγικές επιδόσεις των οικιακών συσκευών κινεζικής κατασκευής ήταν εντυπωσιακές. Αυτές αφορούν μεταξύ άλλων ανεμιστήρες, πλυντήρια ρούχων, ηλεκτρικές σκούπες, φούρνους μικροκυμάτων και τηλεοράσεις LCD, συνολική αξίας 409,19 δια. γιουάν. Η αξία των προϊόντων αυτών αυξήθηκε κατά 18,1% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας κατά 11,4 ποσοστιαίες μονάδες τον ρυθμό αύξησης του συνόλου των εξαγωγών σε εθνικό επίπεδο. Από τον Μάρτιο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2024, οι εξαγωγές των προϊόντων αυτών ακολούθησαν θετική πορεία για δεκαεπτά συναπτούς μήνες.

Τα τελευταία χρόνια, οι κινέζοι κατασκευαστές οικιακών συσκευών απομακρύνονται σταδιακά από τα πρότυπα παραγωγής αρχικού σχεδίου (Original Design Manufacturing – ODM) και κατασκευής πρωτότυπου σχεδιασμού (Original Equipment Manufacturing – OEM) της μεταποιητικής βιομηχανίας και μετασχηματίζουν και αυξάνουν ενεργά τις επενδύσεις τους στην έρευνα και την ανάπτυξη με στόχο την ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων τους και τη δημιουργία αναγνωρίσιμων εμπορικών σημάτων. Οι επιχειρήσεις αποκτούν σταθερή θέση στο παγκόσμιο βιομηχανικό γίγνεσθαι, δημιουργώντας ισχυρά κανάλια πωλήσεων στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ένωσης Επιχειρήσεων Οικιακών Συσκευών της Κίνας Τσανγκ Τζιανφένγκ, ο κλάδος διαθέτει μια ολοκληρωμένη βιομηχανική αλυσίδα, μεγάλες παραγωγικές δυνατότητες και πλεονεκτήματα κλίμακας και κόστους. Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών συγκρούσεων στις βιομηχανίες ορισμένων χωρών προσφέρουν ευκαιρίες αύξησης των εξαγωγών για τους κινέζους κατασκευαστές.

Από την είσοδο των κεφαλαίων και των εμπορικών σημάτων στη διεθνή αγορά και τις επενδύσεις στις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες αγορές έως και την επέκτασή τους στις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, ο τρόπος σκέψης των κινεζικών επιχειρήσεων εξελίσσεται και υφίσταται βαθιές αλλαγές. Εταιρείες όπως η Haier, Hisense, Midea και άλλες αναπτύσσονται ενεργά παγκοσμίως ιδρύοντας κέντρα έρευνας και ανάπτυξης, βάσεις παραγωγής και δίκτυα πωλήσεων με στόχο τη δημιουργία διεθνών εμπορικών σημάτων υψηλών προδιαγραφών.

Στις 14 Αυγούστου η Haier εγκαινίασε με μια εντυπωσιακή τελετή το Βιομηχανικό Πάρκο Κλιματισμού στο Τσόνμπουρι της Ταϊλάνδης. Η κίνηση αυτή αποδεικνύει ότι η εταιρεία επιταχύνει την παραγωγή και την έρευνα και ανάπτυξη των προϊόντων της σε τοπικό επίπεδο. Μετά από χρόνια προσπαθειών στο εξωτερικό, η Haier δημιούργησε δέκα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης, τριάντα πέντε βιομηχανικά πάρκα και εκατό σαράντα τρία κέντρα παραγωγής, ενώ της ανήκουν επτά διεθνείς επωνυμίες υψηλών προδιαγραφών όπως η Casarte. Πέρα από τη σταθερή αύξηση των εσόδων της, η Haier κατέχει πλέον ηγετική θέση σε διάφορες αγορές του εξωτερικού. Άλλες εταιρείες όπως η Hisense, η Gree, η Midea και η TCL επιταχύνουν επίσης την κατασκευή εργοστασίων τους στο εξωτερικό.

Με τη δημιουργία των παραπάνω βάσεων παραγωγής, οι κινεζικές εταιρείες επεκτείνουν διεθνώς τις βιομηχανικές τους δυνατότητες, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των περιφερειακών αγορών. Σύμφωνα με τον Τσανγκ Τζιανφένγκ οι κινέζοι κατασκευαστές οικιακών συσκευών πλέον διανύουν ένα στάδιο επέκτασης στο εξωτερικό που χαρακτηρίζεται από τοπική παραγωγή και λειτουργίες, διαπολιτισμικά στοιχεία στα εμπορικά σήματα και ασφαλείς αλυσίδες εφοδιασμού. Τα μοναδικά χαρακτηριστικά και η διαφοροποίηση των προϊόντων πρόκειται να ορίσουν την πορεία της μελλοντικής τους ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Wanlian Securities, Παν Γιουντζιάο, κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η διεθνοποίηση εξακολουθεί να αποτελεί βασική τάση ανάπτυξης για την κινεζική βιομηχανία παραγωγής οικιακών συσκευών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα προϊόντα της τελευταίας είναι ανταγωνιστικά και προσφέρουν λαμπρές προοπτικές ανάπτυξης στις αγορές του εξωτερικού.