Ούτε τρεις ώρες δεν χρειάστηκαν οι Γερμανοί για να απαντήσουν, όπως ακριβώς περιμέναμε, στην πρόταση Ντράγκι για έκδοση κοινού χρέους.
Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ είπε ένα αποφασιστικό όχι στην έκκληση του Μάριο Ντράγκι για έκδοση ευρω-ομολόγου προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι επενδύσεις.
Ο Λίντνερ , του οποίου το ποσοστό του φιλελεύθερου κόμματος (FDP) έχει καταρρεύσει στις πρόσφατες εκλογές των κρατιδίων και της ΕΕ, δήλωσε στο POLITICO ότι η συγκέντρωση «κινδύνων και ευθυνών δημιουργεί δημοκρατικά και δημοσιονομικά προβλήματα».
Σχολίαζε τις προτάσεις για κοινό δανεισμό της ΕΕ που παρουσιάστηκαν στην έκθεση του Ντράγκι για το μέλλον της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ τη Δευτέρα. «Η Γερμανία δεν θα συμφωνήσει σε αυτό», δήλωσε ο Λίντνερ.
Στην πολυαναμενόμενη έκθεσή του, ο Ντράγκι είπε ουσιαστικά ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει «υπαρξιακό πρόβλημα» και ότι η ΕΕ χρειάζεται να επενδύσει επιπλέον 800 δισ. ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2030, ως συντηρητική εκτίμηση. Το ποσό αυτό είναι υπερδιπλάσιο του Σχεδίου Μάρσαλ, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο Ντράγκι υποστήριξε ότι απαιτείται περισσότερος κοινός δανεισμός και ότι η δημόσια χρηματοδότηση θα πυροδοτήσει περισσότερες ιδιωτικές επενδύσεις.
ΕΕ: Το «σχέδιο Μάρσαλ» του Μάριο Ντράγκι – Παρουσιάστηκε η πολυαναμενόμενη έκθεση
«Το πρόβλημά μας δεν είναι η έλλειψη επιχορηγήσεων, αλλά τα δεσμά της γραφειοκρατίας και της σχεδιασμένης οικονομίας», δήλωσε ο Λίντνερ. «Περισσότερο δημόσιο χρέος κοστίζει τόκους, αλλά δεν δημιουργεί απαραίτητα περισσότερη ανάπτυξη».
Η έκθεση πρότεινε να δαπανηθούν 300 δισεκατομμύρια ευρώ στον τομέα της ενέργειας, επενδύοντας σε διασυνοριακά δίκτυα και στηρίζοντας τη βιομηχανία της καθαρής τεχνολογίας.
Ο Ντράγκι δήλωσε ότι άλλα 150 δισ. ευρώ θα πρέπει να επενδυθούν στις μεταφορές για τη δημιουργία της «υποδομής φόρτισης» που απαιτείται για τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας μια μετάβαση όπου οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη παραγκωνιστεί από εκείνους της Κίνας.