Σε απειλή για τoυς κολοσσούς ειδών πολυτελείας, εξελίσσεται η γκρίζα αγορά της Κίνας, με τα κορυφαία brands να βλέπουν τα κέρδη τους να συμπιέζονται, καθώς ολοκαίνουργια, αυθεντικά προϊόντα πωλούνται με μεγάλες εκπτώσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Dewu, η μεγαλύτερη πλατφόρμα γκρίζας αγοράς της Κίνας, που εκτοπίζει ολοένα και περισσότερο τα επίσημα κανάλια πωλήσεων των brands πολυτελείας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα με νέα έκθεση, της εταιρείας συμβούλων Re-Hub που δημοσιεύθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου.
Μία από τις αιτίες της διογκούμενης κινεζικής «σκιώδους» αγοράς, είναι τα κέρδη από το αρμπιτράζ (αγορά ενός αγαθού από έναν τόπο και μεταπώλησή του με υψηλότερο αντίτιμο σε άλλον ), λόγω της ισοτιμίας ευρώ -γουαν και των χαμηλότερων φόρων.
Η Ναυτεμπορική στο κινητό σας! Άμεση και έγκυρη ενημέρωση με το νέο app
Η αυξανόμενη δημοτικότητα της πλατφόρμας Dewu επιβαρύνει τις τιμές των μετοχών των εταιρειών από την LVMH έως την Kering.
Κάνοντας αγορές στην παράλληλη αγορά της χώρας, οι καταναλωτές αγοράζουν είδη υψηλής ποιότητας με μεγάλες εκπτώσεις από το εξωτερικό, παρακάμπτοντας τα εγχώρια κανάλια στα οποία οι μάρκες έχουν επενδύσει πολλά για την ανάπτυξη τους.
Έως 15 φορές υψηλότερες οι πωλήσεις
Για τις εταιρείες Moncler και Canada Goose, οι πωλήσεις ορισμένων από τα πιο δημοφιλή προϊόντα τους ήταν 2,5 έως 15 φορές περισσότερες μέσω στην Dewu -από ό,τι στα επίσημα ηλεκτρονικά καταστήματά τους (το Tmall της Alibaba) την περίοδο από Οκτώβριο έως τον Μάρτιο.
Οι κατασκευαστές πολυτελών κοσμημάτων Cartier και Van Cleef & Arpels πραγματοποίησαν επίσης 6,8 φορές περισσότερες πωλήσεις στο Dewu από ό,τι στο Tmall, κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την έκθεση.
Εκπτώσεις έως 54%
Σύμφωνα με την έκθεση, η Cartier της Cie Financiere Richemont έχει διαπιστώσει ότι τα best seller προϊόντα της πωλήθηκαν με εκπτώσεις έως και 54% – από τις μεγαλύτερες στο Dewu – κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Τσάντα της Fendi με επίσημη τιμή 29.500 γιουάν πωλήθηκε στο μισό της τιμής της στην Dewu, και δημοφιλή αντικείμενα από Louis Vuitton, Dior, Gucci και Prada πωλήθηκαν για 20 έως 40 % λιγότερο, σύμφωνα με την έκθεση.
Τέτοιες προσφορές γίνονται όλο και πιο ελκυστικές για τους καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας, οι οποίοι έγιναν πιο φειδωλοί στις αγορές τους λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης και της κρίσης της αγοράς ακινήτων.
naftemporiki.gr