Skip to main content

Volkswagen: «Οι εμπλεκόμενοι να σκεφτούν την ευθύνη έναντι των εργαζομένων» λέει ο Χάμπεκ

REUTERS/Evgenia Novozhenina

«Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακρογωνιαίος λίθος της γερμανικής οικονομίας και έτσι πρέπει να παραμείνει»

 «Όλοι οι εμπλεκόμενοι να ανταποκριθούν στην ευθύνη τους έναντι των εργαζομένων», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, αντιδρώντας στις ανακοινώσεις της Volkswagen για ενδεχόμενες περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων.

«Οι αποφάσεις της εταιρείας πρέπει να ληφθούν σε στενό συντονισμό με τους κοινωνικούς εταίρους» πρόσθεσε ο Χάμπεκ.

Στο πλαίσιο σχεδίου εξυγίανσης, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σχεδιάζει να αυστηροποιήσει τα μέτρα λιτότητας που λαμβάνει και να άρει την «εγγύηση απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κλείσει κάποια γραμμή παραγωγής και να περικόψει θέσεις εργασίας.

«Διατήρηση της Γερμανίας ως κόμβου για την αυτοκινητοβιομηχανία»

Ο υπουργός Οικονομίας δήλωσε σχετικά ότι όλες οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται σε στενό συντονισμό με τους κοινωνικούς εταίρους, τονίζοντας ότι πρωταρχικός στόχος πρέπει πάντα να είναι η διατήρηση της Γερμανίας ως σημαντικής τοποθεσίας για την αυτοκινητοβιομηχανία. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους για τους εργαζόμενους», δήλωσε. Η Wolkswagen δεν έχει μέχρι τώρα ποτέ κλείσει εργοστάσιό της στην Γερμανία και πουθενά στον κόσμο από το 1988.

«Η κατάσταση είναι κρίσιμη»: Τα σχέδια της VW για λουκέτα στη Γερμανία και το σήμα κινδύνου για όλη την Ευρώπη

«Πρέπει να ληφθούν μέτρα τα οποία θα διασφαλίζουν ότι η Γερμανία θα παραμείνει μεγάλη παραγωγός αυτοκινήτων και διεθνώς ανταγωνιστική», δήλωσε ο κ. Χάμπεκ, διευκρινίζοντας ότι αποφάσισε να παρέμβει έπειτα από εντατικές διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους.

Νωρίτερα σήμερα οι ηγεσίες των συνδικάτων της VW εξέφρασαν την οργή τους για τα σχέδια του Ομίλου και υποσχέθηκαν να αγωνιστούν σκληρά ενάντια σε οποιοδήποτε κλείσιμο εργοστασίου ή απολύσεις.

Ο υπουργός Οικονομίας αναγνώρισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις καθώς στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τους ξένους ανταγωνιστές.

«Οι Γερμανοί κατασκευαστές πρέπει να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακρογωνιαίος λίθος της γερμανικής οικονομίας και έτσι πρέπει να παραμείνει», είπε χαρακτηριστικά.

Περιορίστηκε η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα

«Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους είναι καλοί εργοδότες για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους σε όλη τη χώρα και σημαντική δύναμη για την καινοτομία. Και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την Volkswagen, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες αυτοκινήτων στον κόσμο», πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομίας.

Το τελευταίο διάστημα πάντως η ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην Γερμανία έχει περιοριστεί, καθώς η κυβέρνηση ήρε το μέτρο επιδοτήσεών τους.