Skip to main content

Κίνα: Ταχεία ανάκαμψη σε διεθνές επίπεδο του κλάδου της κρουαζιέρας

Φωτογραφία του Γουάν Γιουντζούν
Κρουαζιερόπλοιο αναχωρεί από το λιμάνι Τσινγκτάο της επαρχίας Σαντόνγκ, σηματοδοτώντας την ταχεία ανάπτυξη του τοπικού κλάδου κρουαζιέρας

Το πρώτο εξάμηνο 2024, ο επιβατικός όγκος του κλάδου κρουαζιέρας της Κίνας έφτασε τα 500.000 άτομα, με τον αριθμό των κρατήσεων πολλών εταιρειών να φτάνει σε επίπεδα ρεκόρ

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων (Cruise Lines International Association), το 2023 σε παγκόσμιο επίπεδο ο επιβατικός όγκος του κλάδου της κρουαζιέρας έφτασε τους 31,7 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2019 πριν την πανδημία. Υπολογίζεται ότι, το 2024 η αύξηση θα συνεχιστεί με το σύνολο των επιβατών να φτάνει τα 35,7 εκατ. και την ετήσια αύξηση να υπερβαίνει το 13%. Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι παρατηρείται αναπτυξιακή τάση τόσο για τους επιβάτες που κάνουν κρουαζιέρα για πρώτη φορά όσο και για τους έμπειρους ταξιδιώτες που πραγματοποιούν πολλά ταξίδια κάθε χρόνο. Η έκθεση εκτιμά ότι τα έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και μεταξύ 2024 και 2028, ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των εσόδων του κλάδου θα φτάσει περισσότερο από 5%.

Η Κίνα βρίσκεται στο κέντρο της τρέχουσας ανάκαμψης και ανάπτυξης της κρουαζιέρας και κινείται ταχύτατα χάρη στο τεράστιο μέγεθος της οικονομίας της, την αυξανόμενη καταναλωτική της ισχύ και το εξαιρετικά ολοκληρωμένο βιομηχανικό της σύστημα.

Από τις αρχές του έτους, πολλές διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας άνοιξαν νέες διεθνείς γραμμές που προσεγγίζουν τα κινεζικά λιμάνια καθώς αισιοδοξούν για τη ζωτικότητα της κινεζικής αγοράς. Μεταξύ αυτών, το κρουαζιερόπλοιο Spectrum of the Seas της Royal Caribbean International επέστρεψε στη Σαγκάη φέτος τον Απρίλιο από όπου ξεκίνησε νέα διεθνή δρομολόγια με στάσεις σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της βορειοανατολικής Ασίας όπως το Τόκυο, την Οσάκα, το Κόμπε και το Ναγκασάκι. Τον Μάρτιο, το κρουαζιερόπλοιο Bellissima της MSC Cruises, με αφετηρία το λιμάνι Παοσάν Γουσόνγκ της Σαγκάης, ξεκίνησε διεθνή δρομολόγια με στάσεις σε γειτονικές χώρες. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να επιλέξει την Σεντσέν ως σύνηθες λιμάνι προσέγγισης του κρουαζιερόπλοιου Splendida.

Η ανάκαμψη της αγοράς κρουαζιέρας της Κίνας επιταχύνεται. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο επιβατικός όγκος του κλάδου κρουαζιέρας της Κίνας έφτασε τα 500.000 άτομα, με τον αριθμό των κρατήσεων πολλών εταιρειών να φτάνει σε επίπεδα ρεκόρ, αντανακλώντας την ισχυρή ζήτηση της αγοράς. Το ηλικιακό προφίλ των καταναλωτών είναι νεότερο καθώς το ποσοστό των ατόμων κάτω των 30 ετών έχει αυξηθεί. Το ενδιαφέρον των νεότερων γενεών για την κρουαζιέρα αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω στο μέλλον, προσφέροντας μια σταθερή πελατειακή βάση που θα ωθήσει την ανάπτυξης της κινεζικής κρουαζιέρας.

Στις αρχές του έτους, το Aida Modu, το πρώτο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο κινεζικής κατασκευής, ξεκίνησε επισήμως το παρθενικό του ταξίδι, σηματοδοτώντας μια σημαντική ανακάλυψη στον τομέα της κατασκευής μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στην Κίνα. Εκτός από εστιατόρια, το πλοίο με συνολικό μήκος 323,6 μέτρα και ολική χωρητικότητα 135.500 τόνων, διαθέτει εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας όπως θέατρα, υδάτινα πάρκα, χώρους τέχνης, γυμναστήρια και γήπεδα, δραστηριότητες θαλάσσιας εξερεύνησης που ενσωματώνουν τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και ένα ιατρικό κέντρο όπου μπορούν να πραγματοποιηθούν βασικές χειρουργικές επεμβάσεις. Το τεχνικό σύστημα του πλοίου είναι το πιο προηγμένο στον κόσμο. Ταυτόχρονα, επιταχύνεται η ναυπήγηση του δεύτερου μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου κινεζικής κατασκευής, το οποίο, αν και μικρότερο από το Aida Modu, θα διαθέτει πιο προηγμένο εξοπλισμό και θα είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον. Το κρουαζιερόπλοιο αυτό αναμένεται να ονομαστεί και να μπει σε λειτουργία πριν τα τέλη του 2026.