Η παράδοση των προσκλητηρίων γάμου, που κάποτε ήταν αποκλειστική βιομηχανία των ταχυδρομικών υπηρεσιών ή γινόταν χέρι με χέρι, «μετακόμισε» στα εισερχόμενα email και τώρα γίνεται με… SMS.
Οι προσκλήσεις γάμου μέσω γραπτών μηνυμάτων εντάσσονται στην εποχή του ψηφιακού ρομαντισμού, που είναι γεμάτη από εφαρμογές γνωριμιών και θέλει ακόμη και τους γάμους να γίνονται μέσω Zoom. Πρόκειται για μία στροφή, που άρχισε με την πανδημία του Covid και τα lockdown και στη συνέχεια απέκτησε μία νέα ορμή για οικονομικούς – και όχι μόνο – λόγους.
Η Gen Z γυρίζει την πλάτη στον παραδοσιακό γάμο
Οι μη παραδοσιακοί γάμοι, με ενδυμασία που ξεφεύγει από το κλασικό νυφικό και το κοστούμι, casual φαγητό και αυθόρμητες φωτογραφίες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, σύμφωνα με τη Vogue. Την τάση επιβεβαιώνει και ρεπορτάζ του Axios.com.
«Καθώς οι millennials και περισσότερα ζευγάρια της Gen Z παντρεύονται, η κύρια μορφή επικοινωνίας τους είναι σχεδόν αποκλειστικά ψηφιακή», δήλωσε στους New York Times η διοργανώτρια γάμου Ρέιτσελ Κόουλ. «Και αυτό αντικατοπτρίζεται στον τρόπο με τον οποίο παρέχονται στους καλεσμένους οι πληροφορίες για τον γάμο τους».
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Partiful, που αγαπά η Gen Z, βρίσκει κανείς μερικές δεκάδες επιλογές προσκλητηρίων για γάμους, γαμήλια GIF και άλλες σχετικές εικόνες.
Μερικές προσκλήσεις μπορούν να αποσταλούν ως σύνδεσμοι ιστού μέσω γραπτού κειμένου. Η πλατφόρμα επιτρέπει επίσης στους χρήστες να στέλνουν ειδοποιήσεις στους προσκεκλημένους για την τελετή και τη δεξίωση.
Η πλατφόρμα Text My Wedding και άλλες εφαρμογές
Μια πλατφόρμα με την ονομασία Text My Wedding προσφέρει ψηφιακή αποθήκευση ημερομηνιών, αποστολή προσκλήσεων σε SMS και άλλες πληροφορίες για τους προσκεκλημένους (πχ πώς θα πάνε στον τόπο της δεξίωσης).
Δωρεάν, τα ζευγάρια μπορούν να στείλουν έως και 10 μηνύματα. Με 47 δολάρια αγοράζουν 500 μηνύματα και με 77 δολάρια 1.200. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το κόστος είναι δραματικά χαμηλότερο σε σχέση με τα κλασικά προσκλητήρια, για τα οποία πληρώνει κανείς τόσο την εκτύπωση όσο και την αποστολή.
Οι περισσότεροι πελάτες είναι μεταξύ 25 και 34 ετών, όπως είπε στο Axios.com ο Σον Μοριάριτι, συνιδιοκτήτης του Text My Wedding.
Μόλις 202 συμβάντα είχαν καταγραφεί στην πλατφόρμα από τον Αύγουστο του 2022 έως τον Ιούλιο του 2023. Από τον Αύγουστο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2024 αυξήθηκαν σε 900.
Για τον επερχόμενο γάμο του, ο ίδιος ο Μοριάριτι χρησιμοποιεί την υπηρεσία σε συνδυασμό με μια ταχυδρομική πρόσκληση, όπως λέει.
Το Paperless Post είχε αύξηση 35% στον αριθμό των καλεσμένων του γάμου που έλαβαν προσκλήσεις μέσω SMS από το 2023 έως το 2024. Τα Etsy και Canva είχαν πρόσφατα περισσότερους χρήστες που αναζητούσαν πρότυπα γάμου και αποθήκευσης ημερομηνίας, ανέφεραν οι NYT.