Skip to main content

Η λάμψη των κινεζικών εμπορικών σημάτων στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού

Φωτογραφία του Τζια Μίντζιε
Υπάλληλος του υποκαταστήματος της China Post Group Corporation στην πόλη Σινλέ, στην επαρχία Χεμπέι της Βόρειας Κίνας, δείχνει αναμνηστικά γραμματόσημα για τους 33ους Ολυμπιακούς Αγώνες

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες κινεζικές μάρκες κάνουν την εμφάνισή τους στις διεθνείς αγορές χάρη στην ποιότητα και τον καινοτόμο σχεδιασμό των προϊόντων τους

Αν περπατήσετε στους δρόμους του Παρισιού κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, παντού θα δείτε κινεζικά εμπορικά σήματα και προϊόντα. Θέλετε να πιείτε κινέζικο τσάι με γάλα ή να επισκεφτείτε μοντέρνα καταστήματα λιανικής; Κανένα πρόβλημα.

Επιθυμείτε να αγοράσετε τα λεγόμενα «τυφλά κουτιά» όπου το περιεχόμενο αποτελεί μυστήριο ή να γνωρίσετε από κοντά τα νέα ενεργειακά οχήματα της Κίνας; Όλα θα τα βρείτε εδώ στο Παρίσι!

Τα κινεζικά προϊόντα βρίσκονται παντού εντός μιας ακτίνας περίπου επτά χιλιομέτρων με κέντρο την Αψίδα του Θριάμβου.

Ξεκινώντας από εκεί και περπατώντας προς τα Ηλύσια Πεδία, σύντομα θα δείτε μπροστά σας το κατάστημα MINISO με τη γνωστή ροζ πρόσοψη που προσελκύει τους ξένους τουρίστες να το επισκεφτούν. Χαριτωμένες κούκλες, ανεμιστήρες χειρός, φορητά παγούρια-θερμός, και μοναδικά αξεσουάρ ομορφιάς εκτίθενται όμορφα στα ράφια του. Σύμφωνα με τον υπάλληλο, τα κινεζικά προϊόντα του καταστήματος είναι αρκετά δημοφιλή λόγω της προσιτής τιμής και της πρακτικής τους χρήσης.

Στην απέναντι μεριά του δρόμου, μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα, βρίσκεται η ναυαρχίδα της αλυσίδας καταστημάτων της BYD. Σε έναν ευρύχωρο και φωτεινό εκθεσιακό χώρο που εκτείνεται σε τρεις ορόφους άνω των 600 τετραγωνικών μέτρων εκτίθενται νέα μοντέλα αυτοκινήτων με κομψό σχεδιασμό. Αν περπατήσετε για λίγα χιλιόμετρα μέχρι το Λούβρο και τις όχθες του Σηκουάνα θα δείτε μια γιγάντια αφίσα της Pop Mart να κρέμεται σε περίοπτη θέση. Στο 11ο Δημοτικό Διαμέρισμα, ντόπιοι και τουρίστες μπορούν να απολαύσουν ένα φλιτζάνι τσάι Very Grape Cheezo ή Mango Grapefruit Boom στην ειδική αίθουσα παρακολούθησης των Αγώνων της Heytea.

Στους δρόμους του Παρισιού μπορείτε επίσης να δείτε οχήματα ταχυμεταφορών με το σήμα της Cainiao και να ανακαλύψετε τα προσωρινά καταστήματα CHAGEE και Panpan. Χάρη στους Ολυμπιακούς Αγώνες πολλά κινεζικά σήματα βρίσκουν ευκαιρία να προβληθούν στο Παρίσι. Καθώς οι Αγώνες αποτελούν το κέντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, προσφέρουν γόνιμο έδαφος στις κινεζικές μάρκες για να αναδείξουν και να επιδείξουν τα προϊόντα τους στο διεθνές καταναλωτικό κοινό. Έτσι, οι ξένοι καταναλωτές εξοικειώνονται καλύτερα με τα κινεζικά εμπορικά σήματα.

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες κινεζικές μάρκες κάνουν την εμφάνισή τους στις διεθνείς αγορές χάρη στην ποιότητα και τον καινοτόμο σχεδιασμό των προϊόντων τους, καθώς και στην αποτελεσματικότητα των εφοδιαστικών τους αλυσίδων. Από τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και τα κομψά ρούχα, έως τα προϊόντα του μέλλοντος που ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη όπως τον «έξυπνο» εξοπλισμό σπιτιών και τα νέα ενεργειακά οχήματα, τα κινεζικά εμπορικά σήματα προσελκύουν το παγκόσμιο καταναλωτικό ενδιαφέρον χάρη στη μοναδική τους γοητεία. Η πρακτική έχει αποδείξει ότι η μεταφορά νέων εμπειριών στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο μέσω προϊόντων, υπηρεσιών και άλλων διαστάσεων όχι μόνο διαμόρφωσε την παγκόσμια επιρροή των κινεζικών εμπορικών σημάτων, αλλά βελτίωσε επίσης σημαντικά τη θέση της αλυσίδας εφοδιασμού της Κίνας στον παγκόσμιο καταμερισμό εργασίας. Σήμερα, οι κινεζικές μάρκες έχουν εδώ και καιρό απαλλαγεί από το στερεότυπο του φθηνού και σταδιακά γίνονται η πρώτη και ποιοτική επιλογή των καταναλωτών.

Η επέκτασή τους στο εξωτερικό δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο την εξαγωγή κινεζικών προϊόντων, αλλά περιλαμβάνει επίσης και τη διάδοση των αξιών πάνω στις οποίες τα κινεζικά εμπορικά σήματα βασίζουν τα προϊόντα τους και που πηγάζουν από την κινεζική μεταποίηση, τις υπηρεσίες, την τεχνολογία και τα κινεζικά πρότυπα. Στην ουσία, πίσω από όλα αυτά βρίσκεται ο κινεζικός πολιτισμός και το κινεζικό πνεύμα καινοτομίας. Η λαμπερή εμφάνιση της κινεζικής κατανάλωσης, των υπηρεσιών και της προσφοράς, επιδεικνύει την αυτοπεποίθηση των αναδυόμενων μεγάλων δυνάμεων της Ανατολής.