Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης σήμερα μεγάλοι αερομεταφορείς και αεροδρόμια ανά τον κόσμο. Πρόκειται για τον κλάδο που φαίνεται να έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα έως τώρα από το σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία της Crowdstrike, κορυφαίας εταιρείας κυβερνοσαφάλειας, και το διεθνές black out πληροφοριακών συστημάτων, που αυτό πυροδότησε. Επιπτώσεις καταγράφονται και σε λιμάνια, με σοβαρότερες σε Ολλανδία και Πολωνία.
Η Ελλάδα έχει μείνει εν πολλοίς ανεπηρέαστη από το διεθνές αυτό «τσουνάμι» των επιπτώσεων. Το αεροδρόμιο Ελεύθεριος Βενιζέλος διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις ή άλλα προβλήματα στην αεροπορική κίνηση. Χωρίς «κενά αέρος» και η λειτουργία της Aegean. Μικροπροβλήματα παρουσιάστηκαν μόνο στο site της.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Η AEGEAN ενημερώνει ότι, όπως αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, λόγω των προβλημάτων σε πάροχο συστήματος antivirus, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις αερομεταφορές παγκοσμίως, χωρίς όμως να έχει επηρεαστεί σημαντικά η δική μας επιχειρησιακή…
— Aegean Airlines (@aegeanairlines) July 19, 2024
Διεθνώς ωστόσο εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιώτες βλέπουν τις πτήσεις τους να ακυρώνονται ή να καθυστερούν. Μέχρι στιγμής έχουν ακυρωθεί 1.390 πτήσεις παγκοσμίως, σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας Cirium.
Ειδικότερα, έχουν ακυρωθεί:
- Στις ΗΠΑ 512 πτήσεις
- Στη Γερμανία 92
- Στην Ινδία 56
- Στην Ιταλία 45
Οι αερομεταφορές σε Ευρώπη
Στην Ευρώπη ο ιστότοπος παρακολούθησης πτήσεων FlightRadar24 έδειξε ότι μεταξύ των αεροδρομίων που επλήγησαν περισσότερο ήταν το Βερολίνο, η Βενετία και το Άμστερνταμ. Και στα τρία είχαμε πολλές ακυρώσεις ή πολύωρες αναμονές των επιβατών.
Το βρετανικό Gatwick είπε ότι αντιμετωπίζει ορισμένα προβλήματα με τα συστήματα πληροφορικής της. Το αεροδρόμιο Χίθροου, το πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη, είπε ότι οι πτήσεις πραγματοποιούνται «αν και αντιμετωπίζουμε καθυστερήσεις».
Στο Παρίσι, που προετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε μια εβδομάδα, τα συστήματα πληροφορικής στο Paris-Charles de Gaulle και στο Paris-Orly δεν επηρεάστηκαν άμεσα, αν και η παγκόσμια επιβράδυνση πλήττει τα check-in.
«Εφαρμόζουμε σχέδια έκτακτης ανάγκης για να ελαχιστοποιήσουμε τυχόν επιπτώσεις στα ταξίδια», ανέφερε το αεροδρόμιο που εδρεύει στο Λονδίνο.
Οι αερομεταφορείς Deutsche Lufthansa AG, Air France-KLM και Ryanair Holdings Plc δήλωσαν ότι οι λειτουργίες τους διαταράσσονται. Η ολλανδική KLM είπε ότι αναγκάστηκε να αναστείλει τις «περισσότερες λειτουργίες» καθώς η διακοπή καθιστούσε «αδύνατο τον χειρισμό πτήσεων».
Η Norwegian Air Shuttle ASA είπε ότι αναγκάστηκε να εκτρέψει μια πτήση με προορισμό το Βερολίνο πίσω στο Όσλο.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες είδαν τα συστήματά τους να επιστρέφουν γρήγορα. Η Iberia της IAG Group SA δήλωσε ότι τα συστήματά της επανήλθαν σε κανονική λειτουργία αφού η αεροπορική εταιρεία ολοκλήρωσε το πρωί χειροκίνητα τα check-in λόγω διακοπών. Τα συστήματα άρχισαν να λειτουργούν ξανά από τις 9:30 π.μ., είπε η ισπανική αεροπορική εταιρεία.
Πλήγμα και στην Ινδία
Οι ινδικές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους SpiceJet και IndiGo ανέφεραν και οι δύο τεχνικά προβλήματα που επηρεάζουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες όπως η κράτηση, το check-in και η πρόσβαση σε κάρτες επιβίβασης.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Δελχί ανέφερε ότι ορισμένες υπηρεσίες επηρεάστηκαν, με τους επιβάτες να διαμαρτύρονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μεγάλη αναμονή στα γκισέ check-in και αποσκευών.
Αεροδρόμιο Δελχί: Επιστροφή στα χειρόγραφα με φόντο το παγκόσμιο μπλακ άουτ
Οι αμερικανικές εταιρείες
Οι American Airlines, Delta Airlines, United Airlines και Allegiant Air καθήλωσαν όλα τους τα αεροσκάφη και δεν πραγματοποιούν κανένα δρομολόγιο μέχρι νεωτέρας.
Οι αερομεταφορείς επικαλέστηκαν προβλήματα επικοινωνίας, που επηρεάζουν και την ασφάλεια των πτήσεων. Δεν είναι σαφές εάν αυτά έχουν να κάνουν με τις επιπτώσεις που είχε στις δικές της υπηρεσίες η Microsoft ή πηγάζουν άμεσα από την Crowdstrike, σύμφωνα με το Reuters.