Skip to main content

H Κίνα καλύπτει το 1/3 των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών

Φωτογραφία του Χου Σουετζούν Γερανός ατσάλινων σκελετών και παρκινγκ εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα Τσουανσάν στο λιμάνι Ζουσάν, Νίνγκμπο, επαρχία Ζετζιάνγκ

Οι επενδύσεις στις υδάτινες μεταφορές έφτασαν τα 201,57 δισ. γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 20,1% σε ετήσια βάση

Στις 11 Ιουλίου γιορτάστηκε για εικοστή φορά η Ημέρα Ναυτιλίας της Κίνας. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε η κύρια εκδήλωση του Φόρουμ για την Ημέρα Ναυτιλίας της Κίνας και η τελετή έναρξης μιας εβδομαδιαίας διοργάνωσης διαφόρων δραστηριοτήτων με το θέμα αυτό στην πόλη Τιεντζίν. Στο πλαίσιο του Φόρουμ δημοσιεύτηκε η «Έκθεση για την ανάπτυξη της κινεζικής ναυτιλίας για το 2023» και τα «Αποτελέσματα της ανάπτυξη έξυπνων λιμένων στην Κίνα».

Σύμφωνα με την Έκθεση, οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές της χώρας για το 2023 αντιστοιχούν περίπου στο ένα τρίτο των παγκόσμιων. Οι επενδύσεις στις υδάτινες μεταφορές έφτασαν τα 201,57 δισ. γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 20,1% σε ετήσια βάση. Η δρομολόγηση μεγάλων έργων υποδομών έχει επιταχυνθεί, με την κατασκευή του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον βόρειο τομέα της νήσου Σιαογιάνγκσαν και τα έργα στη διώρυγα Πινγκλού να έχουν ξεκινήσει.

Ταυτόχρονα, ο συνολικός όγκος των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων από τα λιμάνια και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας έφτασε τα 10,18 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 15.9% σε ετήσια βάση. Η Κίνα έχει επίσης δημιουργήσει ψηφιακούς χάρτες που καλύπτουν πάνω από 5.700 χιλιόμετρα πλωτών οδών καθώς και όλα τα δρομολόγια πλοίων κατά μήκος του ποταμού Γιανγκτσέ.

Τα «αποτελέσματα της ανάπτυξη έξυπνων λιμένων στην Κίνα» δείχνουν ότι, μέχρι στιγμής, οι ολοκληρωμένοι και υπό κατασκευή αυτοματοποιημένοι τερματικοί σταθμοί βρίσκονται στην κορυφή του κόσμου. Η χώρα κατέχει όλες τις βασικές τεχνολογίες σχεδιασμού, κατασκευής, παραγωγής εξοπλισμού, ενοποίησης συστημάτων και διαχείρισης λειτουργιών έξυπνων λιμένων, πρωτοπορώντας παγκοσμίως στο επίπεδο και τη συνολική κλίμακα εφαρμογής των τεχνολογιών αυτών.

Την ίδια στιγμή, η Κίνα επιταχύνει την αυτοματοποίηση των τερματικών σταθμών ξηρού χύδην φορτίου. Το Τσινχουανγκντάο, το Χουανγκχουά, το Τσινγκτάο, το Νίνγκμπο – Τσόουσαν, το Τσανγκτζιαγκάνγκ και άλλοι λιμένες ολοκλήρωσαν την πλήρη αυτοματοποίηση των διαδικασιών και λειτουργιών τους, πετυχαίνοντας μια στροφή από τις μη επανδρωμένες λειτουργίες στον ευφυή μετασχηματισμό. Στην πορεία αυτή, η Κίνα κατάφερε μια σειρά από θεμελιώδη τεχνολογικά επιτεύγματα μέσα από την ανεξάρτητη ανάπτυξη δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, με την ψηφιοποίηση των λιμενικών υπηρεσιών να ενισχύεται.

Η ναυτιλία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας καθώς συμβάλλει στη βελτίωση των παγκόσμιων διασυνδέσεων και τη μείωση του κόστους στις εφοδιαστικές αλυσίδες ωφελώντας όλες τις κοινωνίες. Οι ειδικοί που συμμετείχαν στο Φόρουμ επεσήμαναν ότι η Κίνα θα πρέπει να καταβάλει πολυεπίπεδες προσπάθειες για να δώσει νέα ώθηση και να δημιουργήσει καινούργια πλεονεκτήματα στην υψηλής ποιότητας έξυπνη και πράσινη ναυτιλία. Η κυβέρνηση πρέπει να ηγηθεί της κατασκευής ενός σύγχρονου βιομηχανικού συστήματος που θα βασίζεται στην επιστημονική και τεχνολογική καινοτομία, να ενισχύσει την παγκόσμια συνεργασία στη βιομηχανία και την τεχνολογία, και να προωθήσει την υψηλής ποιότητας κατασκευή πλοίων και μηχανολογικού εξοπλισμού, επιτρέποντας στη χώρα να καταστεί μια ισχυρή δύναμη στον τομέα των μεταφορών.