Skip to main content

Ινδία: Χάνει την λάμψη της η…βέρα στο δεξί – Γάμοι με «έκπτωση» στο χρυσάφι

Ο λαός που αγαπάει ιδιαίτερα το πολύτιμο μέταλλο μερικές φορές αναγκάζεται να στραφεί ακόμη και στα ψεύτικα κοσμήματα

Οι Ινδοί αγαπούν τον χρυσό, που παραδοσιακά θεωρείται σύμβολο αξίας για τις οικογένειες και συνδέεται με τη Λάκσμι, την ινδουιστική θεότητα του πλούτου και της ευημερίας.

Ωστόσο, οι τιμές του πολύτιμου μετάλλου – γνωστό μέσο διασφάλισης έναντι του πληθωρισμού που πλήττει πολλές χώρες του πλανήτη- έχουν αυξηθεί κατά 24% σε όρους ρουπίας τους τελευταίους 12 μήνες, κυρίως λόγω των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία, αλλά και των τεράστιων ανοιγμάτων από Κινέζους κερδοσκόπους.

Παρά την τεράστια πολιτιστική του αξία για τα ινδουιστικά φεστιβάλ και τους γάμους, η ζήτηση για χρυσά κοσμήματα στην Ινδία μειώθηκε κατά 6% πέρυσι, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού, σε αντίθεση με την αύξηση κατά 10% στην Κίνα.

Ο όγκος των πωλήσεων αναμένεται να μείνει στάσιμος έως τον Μάρτιο του 2025, σύμφωνα με την Crisil, μια ινδική εταιρεία αναλύσεων που ανήκει στην S&P Global.

Ο Τιτάν  όμιλος κοσμημάτων και μόδας του ινδικού ομίλου Tata Sons, ανακοίνωσε τον Μάιο κέρδη τέταρτου τριμήνου, ύψους 7,9 δισ. ρουπίων (95 εκατ. δολαρίων), κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, αφού η ζήτηση επλήγη από τις υψηλές τιμές των ράβδων χρυσού.

Αντίκτυπος στους γάμους με ψεύτικα κοσμήματα

Παρά το «πάθος της Ινδίας για τον χρυσό», η κλιμάκωση του κόστους θα έχει αντίκτυπο στις οικογένειες που βρίσκονται σε γαμήλιες διαδικασίες σύμφωνα με τον Surendra Mehta, γενικό γραμματέα  της India Bullion and Jewellers Association.

«Έχουν δύο επιλογές: είτε να αγοράσουν μικρότερες ποσότητες είτε να αγοράσουν χαμηλότερα καράτια», δήλωσε στους Financial Times. «Δεν βλέπω οι τιμές να διορθώνονται στο εγγύς μέλλον» προέβλεψε.

Στροφή στα ψεύτικα

Ορισμένες νύφες στρέφονται στα τεχνητά κοσμήματα, ενώ άλλες οικογένειες ανακυκλώνουν τα ήδη υπάρχοντα.

Ενώ οι Ινδοί είναι γνωστό ότι συγκεντρώνουν χρυσό για τους γάμους χρόνια πριν, με μερικούς να τον διασώζουν από γενιά σε γενιά, οι αγορές της τελευταίας στιγμής είναι συχνά αναπόφευκτες.

Για τον εορτασμό του γάμου της Kishita Gupta, περίπου το ένα δέκατο του προϋπολογισμού της εκδήλωσης ύψους 95.000 δολαρίων δαπανήθηκε για κοσμήματα, μερικά από τα οποία αγοράστηκαν δύο χρόνια νωρίτερα.

Αλλά όταν το 26χρονο στέλεχος μάρκετινγκ της πλατφόρμας WedMeGood προσπάθησε να αγοράσει ένα επιπλέον σετ ένα μήνα πριν από την τελετή που έγινε τον περασμένο Μάρτιο, προτίμησε προτίμησε φθηνότερα- ψεύτικα- κοσμήματα.

«Οι γονείς βρίσκονται σίγουρα υπό πίεση λόγω των τιμών του χρυσού και αυτό δυσκολεύει πολλές αποφάσεις», δήλωσε η Gupta.

«Όσα χρήματα κι αν ξοδέψετε, δεν θα είναι όπως παλιά»

«Η αύξηση του κόστους σε ολόκληρη τη βιομηχανία γάμου μετά την πανδημία του Covid σημαίνει πως «όσα χρήματα κι αν ξοδέψετε, δεν θα σας πάνε τόσο μακριά όσο παλαιότερα. Οι τιμές του χρυσού δεν βοηθούν», δήλωσε η Vithika Agarwal, συνιδρύτρια της πολυτελούς εταιρείας Divya Vithika Wedding Planners.

…αλλά πάντα υπάρχουν οι μεγιστάνες

Στο κατάστημα-ναυαρχίδα του κοσμηματοπωλείου C Krishniah Chetty Group of Jewellers στο Μπάνγκαλορ, τη Silicon Valley της Ινδίας, ένα κατάστημα ηλικίας άνω των 150 ετών με ιστορικό εύπορων πελατών, μεταξύ των οποίων και ο Μαχαραγιάς του Μαισόρ, ο υπεύθυνος πωλήσεων Anil Karumbaya διακωμώδησε την ιδέα ότι οι εύποροι πελάτες του έχουν κάνει περικοπές.

Επεσήμανε ότι το Μπανγκαλόρ , φιλοξενεί αρκετούς δισεκατομμυριούχους και εκατομμυριούχους.

Κατά τη διάρκεια μιας ξενάγησης στις πιο πολύτιμες συλλογές του καταστήματος, ο Karumbaya απομάκρυνε τους Financial Times από ένα ζευγάρι “υψηλά ιστάμενων ατόμων” που διαπραγματεύονταν μια αγορά.  «Η ανώτερη τάξη και η μεσαία τάξη που ψωνίζουν εδώ, δεν νομίζω ότι έχουν επηρεαστεί», δήλωσε ο Karumbaya. «Δεν τους αποθαρρύνει η τιμή».

Πρόσθεσε μάλιστα ότι πολλοί από τους κατοίκους της πόλης είναι πιο εύποροι από ό,τι φαίνεται αρχικά.

«Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που έρχονται ντυμένοι απλά και φεύγουν έχοντας κάνει λογαριασμό χιλιάδων δολαρίων».

naftemporiki.gr