Skip to main content

Γραμμή Κίνας-Ευρώπης: Πάνω από 90.000 τρένα, 50.000 είδη αγαθών και 53 κατηγορίες προϊόντων

Φωτογραφία του Γουάνγκ Τζιενμίν Το πρώτο τρένο της διασυνοριακής πολυτροπικής εμπορευματικής γραμμής Λιενγιουνγκάνγκ-Αλμάτι αναχωρεί από τη Βάση Εφοδιαστικής Συνεργασίας Κίνας-Καζακστάν της επαρχίας Τζιανγκσού

Από το 2023, οι εξαγωγές ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων, μπαταριών λιθίου και φωτοβολταϊκών αποτελούν το νέο σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη της γραμμής

Στις 25 Μαΐου και ώρα 8:40, η εμπορευματική αμαξοστοιχία X8157 της γραμμής Κίνας-Ευρώπης (δρομολόγιο Σιάν-Μαλασεβίτσι) αναχώρησε από τον Διεθνή Σταθμό της Σιάν. Συνολικά τα εμπορευματικά τρένα της γραμμής ξεπέρασαν τα 90.000, μεταφέροντας πάνω από 8,7 εκατ. TEU αγαθών αξίας άνω των 380 δισ. δολαρίων και συμβάλλοντας στην ασφαλή, σταθερή και ομαλή λειτουργία της γραμμής.

Ύστερα από χρόνια ανάπτυξης, και ιδιαιτέρως μετά την εταιρική ενοποίηση που πραγματοποιήθηκε το 2016, η γραμμή Κίνας-Ευρώπης επεκτείνεται διανύοντας ένα νέο στάδιο τυποποιημένων λειτουργιών και ταχείας ανάπτυξης.

Σύμφωνα με στοιχεία του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας, από το 2016 έως το 2023, ο αριθμός των υπό λειτουργία αμαξοστοιχιών ανά έτος σχεδόν δεκαπλασιάστηκε, από 1.702 σε πάνω από 17.000 συρμούς, σημειώνοντας μέση ετήσια αύξηση 39,5%. Ο χρόνος έναρξης λειτουργίας 10.000 τρένων μειώθηκε από 90 σε μόλις 7 μήνες. Από τον Μάιο του 2020 και για 48 συνεχόμενους μήνες  πάνω από 1.000 τρένα παρέμεναν σε λειτουργία κάθε μήνα. Η ετήσια αξία των μεταφερόμενων εμπορευμάτων εκτοξεύθηκε από 8 δισ. το 2016 σε 56,7 δισ. δολάρια το 2023. Τα εμπορεύματα αυξήθηκαν σταδιακά σε πάνω από 50.000 είδη αγαθών και 53 μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, όπως ρούχα, υποδήματα και καπέλα, αυτοκίνητα και αξεσουάρ, είδη καθημερινής ανάγκης, τρόφιμα, ξυλεία, έπιπλα, χημικές ουσίες, μηχανήματα και εξοπλισμός.

Ειδικότερα από το 2023, οι εξαγωγές των λεγόμενων «τριών νέων προϊόντων», ήτοι τα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα, οι μπαταρίες λιθίου και τα φωτοβολταϊκά, αποτελούν το νέο σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη της γραμμής, με τη ζήτηση των αγορών να παραμένει ισχυρή και τον ρυθμό φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων να έχει σταθεροποιηθεί στο 100%.

Στέλεχος του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας δήλωσε ότι στο μέλλον ο Όμιλος θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της υψηλούς ποιότητας και από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», ακολουθώντας το πνεύμα και τις αξίες του Δρόμου του Μεταξιού, δηλαδή την ειρήνη, το άνοιγμα, την αμοιβαία επωφελή συνεργασία και την αμοιβαία μάθηση. Επιπλέον, θα προωθήσει την ανάπτυξη της γραμμής με υψηλότερη ποιότητα, καλύτερες αποδόσεις, μεγαλύτερη ασφάλεια και παροχή ισχυρότερων εγγυήσεων στις μεταφορικές υπηρεσίες με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας και το άνοιγμα υψηλού επιπέδου προς τον υπόλοιπο κόσμο.