Η Εθνική Διοίκηση Μετανάστευσης ανακοίνωσε πρόσφατα την πλήρη εφαρμογή της πολιτικής απαλλαγής θεωρήσεων εισόδου για ομάδες ξένων τουριστών που επισκέπτονται τις παράκτιες επαρχίες της χώρας με κρουαζιερόπλοια. Στο εξής, ομάδες ξένων τουριστών (δύο ή περισσότερα άτομα) που πραγματοποιούν ταξίδια κρουαζιέρας και γίνονται δεκτές από κινεζικά ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να εισέλθουν στη χώρα από τα λιμάνια δεκατριών πόλεων, συμπεριλαμβανομένων της Τιεντζίν και της Σαγκάης, χωρίς θεώρηση. Οι ομάδες πρέπει να ταξιδεύουν μεταξύ των λιμένων με το ίδιο κρουαζιερόπλοιο, με μέγιστη περίοδο παραμονής στην Κίνα τις δεκαπέντε μέρες και την αποχώρηση του κρουαζιερόπλοιου από τη χώρα. Το μέτρο αφορά το Πεκίνο και τις παράκτιες επαρχίες της Κίνας. Ταυτόχρονα, με στόχο την στήριξη της ανάπτυξης του τουρισμού κρουαζιέρας και τη διευκόλυνση των επιβατών που πληρούν τις προϋποθέσεις απαλλαγής θεώρησης, αποφασίστηκε να προστεθούν άλλα επτά λιμάνια εισόδου, συμπεριλαμβανομένων των Τάλιεν και Λιενγιούνκανγκ.
Τα δευτερογενή αποτελέσματα της βιομηχανίας της κρουαζιέρας είναι εμφανή. Πέρυσι κινεζικά κρουαζιερόπλοια μετέφεραν περισσότερους από 107.000 Κινέζους και ξένους επιβάτες. Σύμφωνα με τον διευθυντή του Τμήματος Διαχείρισης Αλλοδαπών της Εθνικής Διοίκησης Μετανάστευσης Μάο Σου, ο κύριος στόχος της πλήρους εφαρμογής της πολιτικής απαλλαγής θεωρήσεων στην κρουαζιέρα για ομαδικά ταξίδια είναι η προώθηση της ανάπτυξης της οικονομίας και της βιομηχανίας κρουαζιέρας, η ώθηση των ανταλλαγών και η διαφοροποίηση του εισερχόμενου τουρισμού για την ενίσχυση των νέων οικονομικών δυνάμεων.
Τον Οκτώβριο του 2016 η Κίνα εφάρμοσε πιλοτικά μια πολιτική εισόδου χωρίς θεώρηση για ομαδικά ταξίδια κρουαζιέρας στη Σαγκάη. Έκτοτε η πόλη γνώρισε ετήσια αύξηση 10% στους τουρίστες κρουαζιέρας. Η νέα πολιτική απαλλαγής θεωρήσεων επεκτείνει το μέτρο από τη Σαγκάη προς όλα τα λιμάνια κρουαζιέρας κατά μήκος των παράκτιων περιοχών της χώρας. Το πεδίο δραστηριοτήτων για τις ομάδες τουριστών θα επεκταθεί από τις παράκτιες επαρχίες και πόλεις όπου βρίσκονται τα λιμάνια κρουαζιέρας προς τις γύρω πόλεις και το Πεκίνο, περιλαμβάνοντας τελικά όλες τις παράκτιες επαρχίες, καθώς και την κινεζική πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθυντή του Τμήματος Διαχείρισης Συνοριακής Επιθεώρησης της Εθνικής Διοίκησης Μετανάστευσης Λι Τσάο, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή της πολιτικής απαλλαγής θεωρήσεων στην κρουαζιέρα, η Εθνική Διοίκηση Μετανάστευσης μελέτησε και διατύπωσε επτά υποστηρικτικά μέτρα σε τρία επίπεδα, συμπεριλαμβανομένης της απλούστευσης των διαδικασιών επιθεώρησης εισόδου και εξόδου για τα ξένα μέλη πληρώματος.
Αναφερόμενος στις δυσκολίες που υπάρχουν στις πληρωμές και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ξένοι τουρίστες, ο αναπληρωτής διευθυντής του Γραφείου Διεθνών Ανταλλαγών και Συνεργασίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Κίνας Σι Τσεγί δήλωσε ότι το υπουργείο θα συνεχίσει να βελτιώνει την πολιτική θεωρήσεων και εκτελωνισμού, να επιταχύνει την επανεκκίνηση των διεθνών μεταφορικών ροών όπως για παράδειγμα τις διεθνείς πτήσεις, να αναβαθμίζει τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες του εισερχόμενου τουρισμού και να βελτιώνει το άνοιγμα και τη διαχείριση των πολιτιστικών και τουριστικών χώρων καθώς και το περιβάλλον των αγορών.
«Αναμένεται ότι η επιβατική κίνηση κρουαζιερόπλοιων της Κίνας θα ανακάμψει σταθερά και θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2024», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθυντής του Γραφείου Θαλάσσιων Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών της Κίνας Τσόου Τσενγιού. Σύμφωνα με τον ίδιο, σήμερα υπάρχουν είκοσι ένα διεθνή κρουαζιερόπλοια που δραστηριοποιούνται σε κινεζικά λιμάνια. Το πρώτο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο κινεζικής κατασκευής Aida Modu μπήκε σε λειτουργία την Πρωτοχρονιά του τρέχοντος έτους. «Καλούμε τους οργανισμούς λιμένων κρουαζιέρας να βελτιώσουν περαιτέρω τα σχετικά μέτρα και να ενισχύσουν τις δυνατότητες εξυπηρέτησης που διαθέτουν, προωθώντας ενεργά την ανάπτυξη της οικονομίας της κρουαζιέρας στην Κίνα», προσέθεσε.