Εικοστό δεύτερο άρθρο της σειράς «Οι ευκαιρίες της Κίνας»
Στις 12 Μαΐου μία αμαξοστοιχία της γραμμής Κίνας-Ευρώπης, φορτωμένη με μηχανήματα, εξοπλισμό, άνθρακα, καουτσούκ και άλλα αγαθά, αναχώρησε από το Κέντρο Πολυτροπικών Μεταφορών Τσινγκτάο, που βρίσκεται εντός της Ζώνης Επίδειξης της Τοπικής Οικονομικής και Εμπορικής Συνεργασίας της Κίνας και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας της Σαγκάης. Το τρένο, που μετέφερε συνολικά 110 TEU αγαθών, αναχώρησε από την Κίνα μέσω του σταθμού Αλασάνκοου και πρόκειται να φτάσει στη Βουδαπέστη, την πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, εντός 18 ημερών. Έπειτα, ορισμένα από τα εμπορεύματα θα διανεμηθούν σιδηροδρομικώς και τελικά θα φτάσουν στο Βελιγράδι, την πρωτεύουσα της Σερβίας. Ήδη από την ίδρυση της Ζώνης Επίδειξης, πάνω από 3.400 εμπορευματικά τρένα του τμήματος Τζινάν του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας μετέφεραν συνολικά 281.000 TEU αγαθών. Τους πρώτους 4 μήνες του τρέχοντος έτους, τα 2/3 των εμπορευμάτων που μετέφεραν οι 277 εμπορευματικές αμαξοστοιχίες της γραμμής με αφετηρία την Σαντόνγκ προς την Ευρώπη κατέληξαν στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Τμήματος Εμπορευμάτων του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας, ο Όμιλος δραστηριοποιείται στους εγχώριους και διεθνείς μηχανισμούς συνεργασίας, προωθώντας ασταμάτητα την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη της εμπορευματικής σιδηροδρομικής γραμμής Κίνας-Ευρώπης. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, τους πρώτους 4 μήνες του 2024, συνολικά 6.184 εμπορευματικά τρένα της γραμμής μετέφεραν 675.000 TEU (αύξηση 10% και 11% αντίστοιχα). Μέχρι τα τέλη Απριλίου, 89.000 εμπορευματικά τρένα συνέδεαν 223 πόλεις 25 ευρωπαϊκών χωρών.
Τα σιδηροδρομικά τμήματα της Κίνας συνεχίζουν να εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια στον Νότιο Διάδρομο της γραμμής, συγκεκριμένα από τη Σι’αν, την Τσονγκτσίνγκ, και την Γιγού της Κίνας προς το Πότι της Γεωργίας και την Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας. Η οργάνωση των μεταφορών στον Νότιο Διάδρομο συνεχώς ωριμάζει. Τους πρώτους 4 μήνες του έτους, συνολικά 12 εμπορευματικές αμαξοστοιχίες είχαν ως αφετηρία τον Νότιο Διάδρομο, σημειώνοντας αύξηση 71% σε ετήσια βάση. Ταυτόχρονα, ο Όμιλος Σιδηροδρόμων της Κίνας ενισχύει τη συνεργασία του με τις σιδηροδρομικές αρχές των γειτονικών χωρών με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των σταθμών στις μεταφορές και τη διευκόλυνση των διαδικασιών εκτελωνισμού. Ο αριθμός των υπό λειτουργία σταθμών στον Δυτικό Διάδρομο (Αλανσάκου, Κόργκας), τον Κεντρικό Διάδρομο (Ερενχότ) και τον Ανατολικό Διάδρομο (Μαντσούλι, Σουιφένχε και Τονγκτζιανγκπέι) αυξήθηκε κατά 11%, 14% και 7%, αντίστοιχα, με την αποδοτικότητα των μεταφορών συνεχώς να αυξάνεται.
Με την αύξηση των συρμών, τα είδη των μεταφερόμενων αγαθών επίσης πληθαίνουν. Πρόσφατα, το 23.650ο τρένο της γραμμής, φορτωμένο με 240 εμπορικά οχήματα, αναχώρησε από τον δυτικό σταθμό Όρντος Ντονγκσένγκ και μέσω του σταθμού Ερενχότ κατευθύνθηκε στην Ανατολική Ευρώπη. Αυτή ήταν η 15η αμαξοστοιχία που μετέφερε αποκλειστικά οχήματα στις αγορές του εξωτερικού με αφετηρία την Εσωτερική Μογγολία για το 2024. Συνολικά έχουν εξαχθεί πάνω από 5.000 οχήματα.
Χάρη στην υψηλής ποιότητας οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» το ποσοστό των αγαθών υψηλής προστιθέμενης αξίας και προηγμένης τεχνολογίας, όπως αυτοκίνητα, υπολογιστές και ρομπότ, ξεπερνούν πλέον το 40% του μεταφερόμενου φορτίου της γραμμής Κίνας-Ευρώπης, ποσοστό το οποίο αυξάνεται συνεχώς κάθε χρόνο. «Φέτος εκμεταλλευτήκαμε πλήρως τις δυνατότητες του Ομίλου στις μεταφορές μέσω της γραμμής, κατανοήσαμε εις βάθος τους διάφορους κανόνες λειτουργίας και δώσαμε προτεραιότητα στη διασφάλιση της πρόσβασης, παραλαβής, παράδοσης, επαναφόρτωσης και επιστροφής των άδειων τρένων μετά την εκφόρτωση, με στόχο ένα νέο ποιοτικό και ποσοτικό επίπεδο», δήλωσε ο διευθυντής του Τμήματος Αποστολών του παραρτήματος του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας στον σταθμό Ερενχότ. Από τις 13 Μαΐου, ο αριθμός των συρμών που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή κινεζικών οχημάτων μέσω του σταθμού του Ερενχότ έφτασε τους 84, με τα οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 12,3% των εξαχθέντων αγαθών, πετυχαίνοντας ένα νέο ρεκόρ στην ιστορία των εξαγωγών μέσω της γραμμής.