Θριαμβευτικά ολοκληρώθηκαν οι συναυλίες -4 τον αριθμό- της Taylor Swift στο Παρίσι. Εννοείται πως τα εισιτήρια για τη συναυλία εξαντλήθηκαν σε χρόνο dt και η La Defense Arena συγκέντρωσε σε κάθε συναυλία 45.000 άτομα, με ειδική άδεια της Περιφέρειας του Παρισιού, καθώς κανονικά χωράει 40.000.
Ποτέ άλλοτε ένας καλλιτέχνης δεν είχε προσελκύσει τόσους πολλούς κορυφαίους επιχειρηματίες και σημαίνουσες προσωπικότητες κάθε είδους, σημειώνει η Les Echos, ωθώντας προς τα πάνω τα συνεργαζόμενα brands.
Μάλιστα, η οικογένεια Lorenzetti, ιδιοκτήτρια της Arena, φρόντισε να είναι παρούσα και στις 4 συναυλίες. «Ήρθα για να υποστηρίξω τα brands. Η παραγωγή της Τέιλορ Σουίφτ είναι πολύ τελειομανής και έχουμε ένα σπουδαίο line-up», σημείωσαν. Στελέχη της Mercedes, της L’Oréal, της Clarins, της Bigard… και ακόμη και ο επικεφαλής της Nike ήταν χθες στο γήπεδο της περιοχής La Defense, του χρηματοοικονομικού κέντρου του Παρισιού. Όλος δηλαδή ο… CAC40.
Πέραν των «ντόπιων» όμως, εκατοντάδες οπαδοί της Τέιλορ ήρθαν από τις ΗΠΑ.
Ο Jack Ezon, Διευθύνων Σύμβουλος του Embark Beyond, ενός πολυτελούς ταξιδιωτικού πρακτορείου με έδρα τη Νέα Υόρκη, είπε ότι το Swift-effect φέρνει 5πλάσιες κρατήσεις από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Είπε μάλιστα στο USA Today ότι για τις 11 Μαΐου, η εταιρεία του έχει κάνει περισσότερες από 200 κρατήσεις στο Παρίσι για Swifties. Η μέση διαμονή είναι τρεις διανυκτερεύσεις και το ένα τρίτο των κρατήσεων αφορά μητέρες και κόρες.
Φθηνότερο από ένα εισιτήριο στις ΗΠΑ
Η Swift έχει αλλάξει το setlist του Era’s Tour για να ενσωματώσει το 11ο στούντιο άλμπουμ της, “The Tortured Poets Department”.
Δουλεύει πάνω σε αυτό εδώ και 8-9 μήνες, αφού η τραγουδίστρια και τραγουδοποιός έκανε ένα διάλειμμα δύο μηνών το φθινόπωρο του 2023 για την ταινία του Era’s Tour και να κυκλοφορήσει το “1989 (Taylor’s Version).”
Ο ενθουσιασμός δεν κοπάζει, οι οπαδοί της περιμένουν να ακούσουν σε άλλες 17 -πλέον- ευρωπαϊκές πόλεις το ανανεωμένο setlist, καθώς αρκετά τραγούδια από το Evermore και το Folklore έχουν «κοπεί» για να αντικατασταθούν από τραγούδια του TTPD.
«Τα εισιτήρια για να πάμε στην Ινδιανάπολη κοστίζουν περίπου 5.000 δολάρια το ένα», λέει η στο USA Today η Stephanie Gottschalk περιμένοντας στην ουρά για το δεύτερο σόου στο Παρίσι με την κόρη της.
«Για να πετάξουμε εδώ, να μείνουμε στο ξενοδοχείο και να αγοράσουμε τα εισιτήρια ήταν περίπου 5.000 δολάρια συνολικά. Οπότε η μισή τιμή. Και μπορέσαμε να ζήσουμε την εμπειρία της Ευρώπης. Πήγαμε στον Πύργο του Άιφελ και δημιουργήσαμε αναμνήσεις που θα θυμόμαστε για το υπόλοιπο της ζωής μας».
Αισθητή η επίδραση
Το Swift Effect – μια ώθηση στις τοπικές, κρατικές και εθνικές οικονομίες – έγινε αισθητό κατά τον πρώτο χρόνο της περιοδείας Era’s Tour.
Σύμφωνα με το Bloomberg Economics, οι συναυλίες της Τέιλορ συνεισέφεραν 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Αμερικής. Στην Ιαπωνία, η τεράστια συναυλία εκτιμάται ότι απέφερε 228 εκατομμύρια δολάρια στη χώρα, με 162,7 εκατομμύρια δολάρια να πηγαίνουν απευθείας στο Τόκιο.
Στην Αυστραλία, μόνο το merch υπολογίζεται σε αξία 66 εκατ. δολαρίων. Ο Έντουιν Τονγκ, πολιτικός και υπουργός Πολιτισμού, Κοινότητας και Νεολαίας της Σιγκαπούρης, είπε ότι η χώρα έδωσε στη Swift 2-3 εκατομμύρια δολάρια για να παίζει αποκλειστικά εκεί και σε καμία άλλη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας.
Επόμενος πάντως σταθμός της ευρωπαϊκής περιοδείας της, είναι η Στοκχόλμη.