Εάν η Διεθνής Έκθεση Εισαγωγών της Κίνας είναι ένα «παράθυρο» μέσα από το οποίο μπορούμε να γνωρίσουμε τα προϊόντα και τις τεχνολογίες αιχμής των ξένων εταιρειών, τότε αντίστοιχα η Έκθεση Εισαγωγών και Εξαγωγών της Κίνας, γνωστή και ως Έκθεση της Καντόνας, αποτελεί μια σημαντική πλατφόρμα που επιτρέπει στις ξένες εταιρείες να κατανοήσουν εις βάθος τις τελευταίες εξελίξεις στα κινεζικά προϊόντα, την τεχνολογία και τις υπηρεσίες, αλλά και να αδράξουν τις ευκαιρίες της αγοράς.
Η 135η Έκθεση της Καντόνας προσέλκυσε ξένες εταιρείες και επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι φέτος υπήρξε σημαντική αύξηση των συμμετοχών μεταξύ των διακοσίων πενήντα σημαντικότερων παραγόντων του λιανικού εμπορίου και γνωστών αγοραστών από διάφορες χώρες και περιοχές, συμπεριλαμβανομένων και εκατόν είκοσι εννέα κορυφαίων επιχειρήσεων όπως η Walmart και η Big Lots των Ηνωμένων Πολιτειών, η Auchan και η Schneider Electric της Γαλλίας, η Tesco και η Sainsbury’s του Ηνωμένου Βασιλείου, η Lidl της Γερμανίας και η Ikea της Σουηδίας. Συνολικά οι συμμετοχές αυξήθηκαν κατά 87% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση.
«Στην αρχή η Έκθεση της Καντόνας αποτελούσε ένα μέρος για την αγορά τελικών προϊόντων και βασικών εξαρτημάτων. Πλέον έχει καταστεί δυναμική πλατφόρμα για την ανάπτυξη των προϊόντων και την καινοτομία. Η ταχεία ανάπτυξη και πρόοδος ολόκληρης της κινεζικής κοινωνίας δεν βελτίωσε μόνο την προσφορά των προϊόντων των εταιρειών, αλλά ταυτόχρονα μεταφόρτωσε πλήρως την αντίληψη για το πώς χρησιμοποιούνται τα προϊόντα αυτά», δήλωσε ο πρόεδρος της Arzum της Τουρκίας, τονίζοντας ότι τα περισσότερα από τα πιο καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας του και τα προϊόντα με τις καλύτερες πωλήσεις κάνουν την πρώτη εμφάνισή τους στην Έκθεση αυτή.
Από την ίδρυσή της το 1957, η Έκθεση της Καντόνας έχει βιώσει προκλήσεις αλλά δεν έχει διακοπεί ποτέ και θεωρείται ανεμοδείκτης του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας. Πολλές υπερπόντιες επιχειρήσεις έχουν συνδεθεί με την Κίνα λόγω της Έκθεσης της Καντόνας και έχουν αναπτυχθεί με την ανάπτυξη της Κίνας.
Σύμφωνα με τον γνωστό Γάλλο επιχειρηματία Rafael Chistov, η Έκθεση της Καντόνας αποτέλεσε για τον ίδιο μια «πόρτα ευκαιριών», επιτρέποντάς του να βρει τόσο τα προϊόντα που χρειάζεται η εταιρεία του όσο και να συνεργαστεί με κινεζικές επιχειρήσεις για να προσφέρει τα προϊόντα αυτά σε ολόκληρη τη Γαλλία, ενώ μάλιστα επέκτεινε τις δραστηριότητές του στο Βέλγιο, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία και άλλες αγορές. Η εταιρεία του αποτελεί πλέον την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αντιπροσωπεία κινεζικών οχημάτων παντός εδάφους στη Γαλλία.
Οι ιστορίες των ξένων εταιρειών και των επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην Έκθεση αφορούν τις διάφορες χώρες που μοιράζονται τις ευκαιρίες της Κίνα και που πετυχαίνουν αμοιβαίο όφελος και κοινά κέρδη. Ταυτόχρονα, αντανακλούν την κορύφωση της συνεχής επέκτασης του ανοίγματος της Κίνας και της ενεργής ενσωμάτωσης της τελευταίας στις διεθνείς αγορές. Μέσα από την πλατφόρμα της Έκθεσης οι ξένες εταιρείες όχι μόνο επεκτείνουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, αλλά διαδραματίζουν επίσης έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην προώθηση του ελεύθερου εμπορίου και τη διατήρηση της σταθερότητας των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων χάρη στη μακροχρόνια και εις βάθος συνεργασία τους με τις τοπικές επιχειρήσεις.
Διαλέγοντας τα εκθέματα, υπογράφοντας παραγγελίες, συζητώντας τις συνεργασίες και σχεδιάζοντας το μέλλον – Οι ξένες εταιρείες που συμμετέχουν ενεργά στην Έκθεση της Καντόνας και διεξάγουν έντονα οικονομική και εμπορική συνεργασία με την Κίνα για άλλη μια φορά δίνουν ψήφο «εμπιστοσύνης» στις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας.