Η «οικονομία χαμηλού υψομέτρου» αποτελεί πλέον δημοφιλή όρο. Από την προστασία των καλλιεργειών, την εφοδιαστική, τη διανομή αγαθών και τον περιβαλλοντικό έλεγχο μέχρι τον έλεγχο του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, τα ταξίδια, τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις διάσωσης, η «οικονομία χαμηλού υψομέτρου» αποτελεί το επίκεντρο των εξελίξεων. Πρόσφατα, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας των Πληροφοριών και άλλα τέσσερα υπουργεία δημοσίευσαν από κοινού το «Σχέδιο για την καινοτόμο εφαρμογή εξοπλισμού της γενικής αεροπορίας, 2024-2030», σύμφωνα με το οποίο μέχρι το 2030 εξοπλισμός της γενικής αεροπορίας θα ενσωματωθεί πλήρως σε όλους τους τομείς της παραγωγής και της καθημερινότητας, αποτελώντας ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη της «οικονομίας χαμηλού υψομέτρου» και μιας αγοράς αξίας τρισεκατομμυρίων γιουάν.
Ως «χαμηλό υψόμετρο» νοείται η απόσταση από το έδαφος κάτω από τα χίλια μέτρα, ενώ βάσει ορισμένων περιφερειακών χαρακτηριστικών μπορεί να φτάσει και μέχρι τα τέσσερις χιλιάδες μέτρα. Ο όρος «οικονομία χαμηλού υψομέτρου» αφορά τις οικονομικές δραστηριότητες που αναπτύσσονται στον εναέριο χώρο σε χαμηλό υψόμετρο όπου κυριαρχεί η γενική αεροπορική βιομηχανία. Η τελευταία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πτήσεις σε χαμηλό ύψος, αεροπορικό τουρισμό, επιβατικές μεταφορές σε περιφερειακό επίπεδο, υπηρεσίες γενικής αεροπορίας, επιστημονική έρευνα και εκπαίδευση. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη μορφή οικονομίας με μεγάλη ακτινοβολία, η οποία διαθέτει επίσης μια εκτεταμένη βιομηχανική αλυσίδα. Ορισμένοι φορείς εκτιμούν ότι, μέχρι το 2025, η συνολική συνεισφορά της «οικονομίας χαμηλού υψομέτρου» στην κινεζική οικονομία θα φτάσει από τρία έως πέντε τρισ. γιουάν. Η «οικονομία χαμηλού υψομέτρου» διαθέτει ευρείες προοπτικές που καλούν για την άμεση ανάπτυξή της.
Σήμερα, στον τομέα αυτό, υπάρχουν ήδη ορισμένες κινεζικές επιχειρήσεις που πρωτοπορούν. Κρίνοντας από το παγκόσμιο μερίδιο της αγοράς και τις δυνατότητες παραγωγής, οι Κινέζοι κατασκευαστές πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, με πρώτη την DJI, χαρακτηρίζονται από ισχυρή ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον, ορισμένες εταιρείες ενισχύουν την έρευνα και την ανάπτυξη ηλεκτρικών αεροσκαφών κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, και προωθούν ενεργά πιλοτικές εφαρμογές σε περιοχές με γραφικά τοπία καθώς και άλλες χρήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι, καθώς η αγορά της «οικονομίας χαμηλού υψομέτρου» είναι μεγάλη, όλες οι εταιρείες κατά μήκος της συγκεκριμένης βιομηχανικής αλυσίδας έχουν άπλετο χώρο για να επιδείξουν τις δυνάμεις τους. Με τη βελτίωση της τεχνολογίας και των αντίστοιχων σεναρίων, πλατφόρμες εναέριων υπηρεσιών που θα προσφέρουν εφαρμογές όπως η διαδικτυακή κράτηση ταξί και οι ηλεκτρονικές πληρωμές ενδέχεται επίσης να εμφανιστούν σταδιακά, φέρνοντας «επανάσταση» στην καθημερινότητά μας.
Τα τελευταία χρόνια υιοθετούνται συνεχώς σχετικές ευνοϊκές πολιτικές και μέτρα. Τον Φεβρουάριο του 2021 η «οικονομία χαμηλού υψομέτρου» συμπεριλήφθηκε στο «Εθνικό και ολοκληρωμένο σχέδιο για τον τρισδιάστατο σχεδιασμό του δικτύου μεταφορών». Από την 1η Ιανουαρίου 2024 τέθηκε σε εφαρμογή ο «Ενδιάμεσος κανονισμός διαχείρισης πτήσεων μη επανδρωμένων αεροσκαφών» για την προστασία της «οικονομίας χαμηλού υψομέτρου». Την 1η Φεβρουαρίου εφαρμόστηκε επισήμως ο «Κανονισμός για την προώθηση της βιομηχανίας της οικονομίας χαμηλού υψομέτρου στην ειδική οικονομική ζώνη της Σεντσέν». Η σειρά των παραπάνω μέτρων αποδεικνύει ότι η «οικονομία χαμηλού υψομέτρου» θα εγκαινιάσει μια εποχή νέων πολιτικών, θα επεκτείνει τις νέες βιομηχανικές αλυσίδες του μέλλοντος, και θα προωθήσει την ταχεία ανάπτυξη προηγμένων ψηφιακών και ευφυών τεχνολογιών, δίνοντας νέα ώθηση στη σταθερή ανάπτυξη της οικονομίας.
Πολλά πρέπει να γίνουν ακόμα για την καλύτερη και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της «οικονομίας χαμηλού υψομέτρου». Όσοι είναι έτοιμοι να εισέλθουν στον κλάδο και όσοι δραστηριοποιούνται ήδη εκεί πρέπει να σκεφτούν το πώς θα διασφαλίσουν μια καλή θέση εντός του οικοσυστήματος αυτού από την οποία θα μπορέσουν να δημιουργήσουν διαφοροποιημένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, να ελέγξουν το κόστος και να περιορίσουν τους κινδύνους.