Το TikTok απέχει πολύ από την πραγματική απαγόρευση. Αλλά οι πιθανότητες για μία τέτοια εξέλιξη αυξήθηκαν σημαντικά σήμερα, Τετάρτη, γεγονός που κάνει αναλυτές και επενδυτές να αναρωτιούνται τι θα φέρει η επόμενη μέρα. Αν το Κογκρέσο και η αμερικανική κυβέρνηση «σκοτώσουν» την κινεζική εφαρμογή, ποιος θα βγει κερδισμένος;
Instagram ή Snap;
Η Meta Platforms, μητρική του Facebook, είναι ο πιο προφανής υποψήφιος, δεδομένης τόσο της κυριαρχίας της στη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και ως ιδιοκτήτρια του Instagram, βασικoύ αντιπάλου του TikTok μεταξύ των νέων. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως η μετοχή της Meta εκτινάχθηκε για λίγο μετά την ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου που αναγκάζει την ιδιοκτήτρια του TikTok, Bytedance, να εκποιήσει την ιδιοκτησία της εφαρμογής ή να τη δει να κλείνει στις ΗΠΑ. Η άνοδος όμως δεν κράτησε πολύ. Γιατί συνέβη αυτό;
Η WSJ επιχειρεί να δώσει μία απάντηση, εξηγώντας πως το TikTok παρά την εκρηκτική απήχησή του, είχε διαφημιστικά έσοδα περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ πέρυσι – δηλαδή μόλις το 5% αυτών που παρήγαγε η Meta παγκοσμίως. Για ορισμένους επενδυτές λοιπόν ένας κολοσσός όπως η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίσως δεν έχει τελικά και πολλά να κερδίσει από έναν ξαφνικό θάνατο του Tik Tok.
Η Snap, μητρική του Snapchat, κατέγραφε κέρδη άνω του 3% μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και στη συνέχει είδε την άνοδό της να περιορίζεται στο 1,2%. Η εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που βασίζεται σε βίντεο και είναι δημοφιλής στους millennials, μπορεί να φαίνεται φυσικός ωφελούμενος, αλλά έχει περιορισμένη αξία για τους διαφημιστές.
Netflix και Disney+
Ο αναλυτής της Roth MKM, Rohit Kulkarni, έγραψε σε ένα σημείωμα την Τετάρτη ότι «πιστεύουμε πως οι πλατφόρμες ροής όπως το Netflix και η Disney+ θα μπορούσαν να έχουν οφέλη καθώς οι χρήστες θα αναζητούν τρόπους να ξοδεύουν αυτά τα επιπλέον ~ 75 λεπτά την ημέρα».
Το Netflix όντως αναφέρει το TikTok ως ανταγωνιστή στην προσέλκυση της προσοχής και του χρόνου των χρηστών, ήδη από τις παρουσιάσεις αποτελεσμάτων του 2020. Ωστόσο και η μετοχή του Netflix μετά την αρχική της άνοδο, υποχωρούσε το απόγευμα της Τετάρτης.
Οι επενδυτές τελικά, σχολιάζει η WSJ, θεωρούν μάλλον ότι είναι πολύ πρόωρο να κηρύξουν τον κερδισμένο – ίσως γιατί πιστεύουν πως το Tik Tok είναι «πολύ σκληρό για να πεθάνει».