Η μαζική «προσγείωση» κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μόλις ξεκίνησε. Το 2023 οι εταιρείες κινεζικής προέλευσης διπλασίασαν τις πωλήσεις αυτοκινήτων στις πέντε κύριες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου- Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Από τα 144.939 κινεζικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στις πέντε αυτές χώρες το 2022, την περασμένη χρονιά έφτασαν τα 272.764.
Η Ιταλία έχει έξι κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων που εμπορεύονται τα οχήματά τους, ενώ στη Γερμανία, η παρουσία τους έχει αυξηθεί από επτά μάρκες το 2022, σε 10 πέρυσι. Στη Γαλλία επίσης δραστηριοποιούνται οκτώ κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και στο το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν από τρεις το 2022, σε πέντε πέρυσι.
Οι υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις στις εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων σημειώθηκαν στην Ισπανία. Πέρυσι πουλήθηκαν στη χώρα 37.134 κινεζικά μοντέλα . Ένα ποσοστό που ισοδυναμεί με υπερτριπλασιασμό των ταξινομήσεων που είχαν καταχωρηθεί πριν από ένα χρόνο, όταν επρόκειτο για 10.762 επιβατικά αυτοκίνητα και SUV.
Η Ισπανία είναι μάλιστα το προτιμώμενο σημείο εισόδου των κινεζικών αυτοκινήτων στη Γηραιά ήπειρο.Το δίκτυο των λιμανιών, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι μια πιο οικονομική αγορά, όπου αυτές οι εταιρείες μπορούν να ανταγωνίζονται στην τιμή για να κερδίσουν μερίδιο, καθιστούν την Ισπανία τον κύριο προορισμό για την έναρξη των δραστηριοτήτων στη Γηραιά Ήπειρο.
Μετά την Ισπανία, η επόμενη αγορά που γνώρισε τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις μοντέλων κινεζικής προέλευσης ήταν η Γαλλία . Οι παραδόσεις κινεζικών μοντέλων υπερδιπλασιάστηκαν, με συνολικά 38.191 οχήματα.
Πίσω από την Ισπανία και τη Γαλλία βρίσκεται η Ιταλία με την εισαγωγή 67.501 κινεζικών μοντέλων το 2023- αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση 85,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι πωλήσεις κινεζικών επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 64,1% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 95.914 μονάδες.
Η Γερμανία, η κύρια αγορά πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ο μεγαλύτερος κοινοτικός κατασκευαστής, είδε τις παραδόσεις κινεζικών μοντέλων να αυξάνονται κατά 47,8% πέρυσι σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας τα 34.024 μοντέλα.
MG ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης
Πρωταθλήτρια μάρκα μεταξύ των κινεζικών αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι η MG, που ανήκει στον κινεζικό όμιλο SAIC. Το 71,5% των πωλήσεων μοντέλων από τον ασιατικό κολοσσό αντιστοιχεί στην MG . Μια ποσόστωση που αυξήθηκε κατά επτά ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2022.
Στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, η κινεζική εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 59,2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 81.289 πωλήσεις.
Στη Γαλλία, η εταιρεία υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις που κατέγραψε το 2022, φτάνοντας τα 33.374 αυτοκίνητα. Το μερίδιο αγοράς των συνολικών πωλήσεων των κινεζικών επιχειρήσεων έφτασε το 87,3%, σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Στην περίπτωση της Ισπανίας, η ανάπτυξη της MG το 2023 ήταν η υψηλότερη από τις πέντε κύριες αγορές. Μάλιστα, υπερτετραπλασίασε τις παραδόσεις, φτάνοντας τις 29.048 πωλήσεις.
Στη γερμανική αγορά, η MG αύξησε τις παραδόσεις της κατά 35,4% το 2023, φτάνοντας τις παραδόσεις των 21.232 επιβατικών αυτοκινήτων. Με αυτόν τον τρόπο, το μερίδιο αγοράς της MG επί των συνολικών κινεζικών πωλήσεων στη γερμανική αγορά ανέρχεται στο 62,4%, έως και 5,7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το προηγούμενο έτος.
BYD και Tesla: η ηλεκτρική μάχη
Ο αγώνας για την ηλεκτροκίνηση έχει τους κύριους παίκτες του την κινεζική BYD και την αμερικανική Tesla. Στην περίπτωση της BYD, η κινεζική εταιρεία πραγματοποίησε μείωση τιμών στη Γερμανία και την Ισπανία .
Για να μείνει στο παιγνίδι, η Tesla πραγματοποίησε αρκετές μειώσεις τιμών στα μοντέλα της το 2023 προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις και να κερδίσει μερίδιο αγοράς. Η εταιρεία του Έλον Μασκ έθεσε στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 50% το 2023 και δεν τον πέτυχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, παρότι είχε μειώσει τις τιμές, παραμένοντας στο 38%.