Τσάι Τζινγκτζίνγκ
Έβδομο άρθρο της σειράς «Οι ευκαιρίες της Κίνας»
Οι τροχοί γυρίζουν και οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες της γραμμής Κίνας—Ευρώπης, φορτωμένες με διάφορα αγαθά, διασχίζουν ασταμάτητα την Ευρασία. Το 2023, τα 17.000 τρένα της γραμμής μετέφεραν συνολικά 1,9 εκατ. TEU, δηλαδή υπήρξε αύξηση 18% στους συρμούς και 6% στα εμπορεύματα αντίστοιχα. Η εκτίναξη του αριθμού των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών και του συνόλου των εμπορευμάτων καταδεικνύει την ισχυρή ανθεκτικότητα και ζωτικότητα της κινεζικής οικονομίας.
Αποτελώντας μια σημαντική εξέλιξη για το διεθνές σύστημα μεταφορών, το κόστος των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της γραμμής Κίνας—Ευρώπης υπολογίζεται στο 1/5 του κόστους των αεροπορικών μεταφορών και ο χρόνος μεταφοράς αντιστοιχεί στο 1/4 των θαλάσσιων μεταφορών. Η γραμμή χαρακτηρίζεται επίσης από υψηλή σταθερότητα καθώς επηρεάζεται λιγότερο από το φυσικό περιβάλλον. Η εύρυθμη λειτουργία των εμπορευματικών της τρένων επιτάχυνε σημαντικά τη διασυνοριακή κυκλοφορία των συντελεστών παραγωγής, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της σταθερότητας των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων. Σε πείσμα των εμποδίων που ορθώθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας στις παγκόσμιες θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές, καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια για την ασφαλή και σταθερή λειτουργία της γραμμής, γεγονός που διασφάλισε αποτελεσματικά την ομαλή μεταφορά σε διεθνές επίπεδο υγειονομικού υλικού, βιομηχανικών πρώτων υλών και τελικών προϊόντων, βοηθώντας τις χώρες που βρίσκονται κατά μήκος της γραμμής να επανεκκινήσουν την παραγωγή και τον κλάδο εργασίας. Καθώς η γραμμή αποτελεί ένα εμπορικό έργο-ορόσημο στην από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», τα τελευταία 10 χρόνια έχουν μπει συνολικά σε κυκλοφορία 77.000 τρένα που μεταφέρουν 7,31 εκατ. TEU με τη συνολική αξία των μεταφερόμενων αγαθών να ξεπερνά τα 340 δισ. δολάρια. Η γραμμή Κίνας ― Ευρώπης διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στη σταθεροποίηση των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων, και ιδιαιτέρως στην ομαλή λειτουργία του εφοδιαστικού κλάδου.
Η γραμμή Κίνας ― Ευρώπης αποτελεί επίσης λαμπρό παράδειγμα ειρηνικής συνεργασίας, διαφάνειας και συμμετοχικότητας, αμοιβαίας μάθησης και αμοιβαίου οφέλους στην από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας. Στα τέλη του 2023, 86 γραμμές συνέδεαν 112 πόλεις στην Κίνα, 217 πόλεις σε 25 ευρωπαϊκές χώρες και πάνω από 100 πόλεις 11 ασιατικών κρατών, μεταφέροντας πάνω από 50.000 αγαθά και 53 κατηγορίες προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων ρούχων, υποδημάτων και καπέλων, αυτοκινήτων και σχετικών αξεσουάρ, καθώς και ξυλείας. Αυτά τα απτά αναπτυξιακά αποτελέσματα προσέφεραν χρήσιμες εμπειρίες και ισχυρή ώθηση στην από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας, ενισχύοντας και επεκτείνοντας την «οικονομική και εμπορική γέφυρα» μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης.
Η κινεζική οικονομία, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη ανθεκτικότητα, επαρκή ζωτικότητα και μεγάλες δυνατότητες, δεδομένα που δεν πρόκειται να μεταβληθούν μακροπρόθεσμα, πρόκειται να αποτελέσει ισχυρή κινητήρια δύναμη για την παγκόσμια οικονομική σταθερότητα και ανάκαμψη, προσφέροντας μεγαλύτερες ευκαιρίες αγοράς για όλες τις χώρες. Παρά τις αντιξοότητες και τις αντίρροπες δυνάμεις που πλήττουν την οικονομική παγκοσμιοποίηση, η αποφασιστικότητα της Κίνας να επεκτείνει το υψηλού επιπέδου άνοιγμά της δεν πρόκειται να αλλάξει, με την πόρτα της χώρας να ανοίγει διάπλατα. Από τη συνεχή ανάπτυξη της εμπορευματικής γραμμής Κίνας ― Ευρώπης έως τη σταθερή πρόοδο στην κατασκευή της πιλοτικής ζώνης ελεύθερου εμπορίου και του λιμένα ελεύθερων συναλλαγών της νήσου Χαϊνάν. και από τη διοργάνωση σημαντικών οικονομικών και εμπορικών διοργανώσεων όπως η Διεθνής Έκθεση Εισαγωγών Κίνας, η Διεθνής Έκθεση Εμπορικών Υπηρεσιών, η Έκθεση της Καντόνας και η Έκθεση Καταναλωτών, έως τη συνεχή δημιουργία ενός διεθνούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος που είναι προσανατολισμένο στην αγορά και βασίζεται στο κράτος δικαίου, η Κίνα αναβαθμίζει συνολικά το άνοιγμά της, προωθεί την οικοδόμηση μιας ανοιχτής παγκόσμιας οικονομίας και συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο ανοιχτής, ισορροπημένης και κερδοφόρας οικονομικής παγκοσμιοποίησης που εδραιώνεται στη συμμετοχή όλων και στο κοινό όφελος.
Σήμερα, οι λειτουργίες της γραμμής βρίσκονται σε ένα στάδιο τυποποίησης και αναπτύσσονται σε μεγάλη κλίμακα, συμβάλλοντας εμφανώς στην υψηλής ποιότητας και από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος». Παρά τους αντίθετους άνεμους της από-παγκοσμιοποίησης, η Κίνα είναι αποφασισμένη να συνεχίσει το άνοιγμά της προς τον υπόλοιπο κόσμο, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα της. Ακολουθώντας τις αναπτυξιακές τάσεις της εποχής μας και παραμένοντας πιστοί στις αρχές της εκτεταμένης διαβούλευσης, της συνεισφοράς και του κοινού οφέλους, προωθούμε την ασφαλέστερη και ποιοτικότερη ανάπτυξη της γραμμής Κίνας – Ευρώπης, γνωστής και ως «καραβάνι από σίδερο και ατσάλι». Επιπλέον, θα συνεχίσουμε ένα ενισχύουμε τη συνδεσιμότητα της Ευρασίας, συμβάλλοντας περαιτέρω και μέσα από νέους τρόπους στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία των ανθρώπων όλου του κόσμου.
Συγχαρητήρια στο «καραβάνι από σίδηρο και ατσάλι»!