Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να οδηγήσουν σε «έλλειψη δεξαμενόπλοιων», καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάζονται να αλλάζουν διαδρομή μέσω του Κέηπ Τάουν, γεγονός που προκαλεί μεγάλες καθυστερήσεις, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του σαουδαραβικού πετρελαϊκού κολοσσού Aramco, Αμίν Νάσερ.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο του 54ου ετήσιου συνεδρίου του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός, ο Σαουδάραβας αξιωματούχος τόνισε σχετικά με τις επιθέσεις των Χούθι, ότι «αν κρατήσουν λίγο, δεν θα υπάρξει έλλειψη τάνκερ, αλλά αν διαρκέσουν περισσότερο, θα μπορούσε να δημιουργήσουν πρόβλημα…Θα χρειαστούν περισσότερα τάνκερ, αφού θα πρέπει να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση».
Η Ερυθρά Θάλασσα, που οδηγεί στη Διώρυγα του Σουέζ, είναι η ταχύτερη διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω της οποίας διέρχεται περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Λόγω των επιθέσεων των Χούθι, τα περισσότερα πλοία είτε έχουν αναστείλει τα ταξίδια τους είτε κάνουν τον περίπλου της Νότιας Αφρικής, γεγονός που προσθέτει 10 έως 14 ημέρες στο ταξίδι.
Από την πλευρά της, η Aramco μπορεί πάντως να παρακάμψει την Ερυθρά Θάλασσα, χάρη σε έναν αγωγό πετρελαίου που συνδέει τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της στην ανατολική Σαουδική Αραβία με τη δυτική ακτή της χώρας και της παρέχει ταχύτερη πρόσβαση στη Διώρυγα του Σουέζ, είπε ο Νάσερ.
Ωστόσο, ορισμένα προϊόντα πετρελαίου μπορεί να χρειαστεί να μεταφερθούν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Τόνισε επίσης πώς δεν υπάρχει κίνδυνος οι Χούθι να επιτεθούν ξανά στις εγκαταστάσεις της Aramco, όπως έκαναν στο παρελθόν. Αυτές οι επιθέσεις έχουν σταματήσει μετά τις ειρηνευτικές συνομιλίες μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Υεμένης.