Υποχρεωτικές καθιστά η κυβέρνηση της Ουγγαρίας τις προειδοποιητικές ετικέτες τιμών σε συσκευασίες προϊόντων που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.
Ο πληθωρισμός στην Ουγγαρία κορυφώθηκε στο 25% το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και η χώρα αγωνίζεται να αναζωογονήσει την οικονομία καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα τον Νοέμβριο, αν και παρέμειναν μειωμένες κατά 8,7% σε ετήσια βάση τους πρώτους 11 μήνες καθώς η κατανάλωση μειώθηκε.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν επιδιώκει να τονώσει την οικονομία, η οποία κατέγραψε την πρώτη τριμηνιαία ανάπτυξή της μέσα σε ένα έτος το τρίτο τρίμηνο, με τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές να αναμένονται μέσα στον χρόνο.
«Τους τελευταίους μήνες, το φαινόμενο όπου το μέγεθος ορισμένων προϊόντων συρρικνώνεται ενώ οι τιμές τους παραμένουν ίδιες ή ακόμη και αυξάνονται έχει προκαλέσει αυξημένη προσοχή σε πολλές χώρες», ανέφερε το υπουργείο Οικονομικών.
«Αυτή η πρακτική παραπλάνησης οδηγεί τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο από το προϊόν με τα ίδια χρήματα», ανέφερε.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ από τον Μάρτιο για δύο μήνες, οι λιανέμποροι τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών (2,9 εκατομμύρια δολάρια) θα πρέπει να εμφανίζουν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών για προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος σε σύγκριση με την περίοδο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Ιουλίου 2023.
Παρασκευαστές τροφίμων, εισαγωγείς και προμηθευτές θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν τους λιανεμπόρους για τυχόν μειώσεις μεγέθους προϊόντων.
«Παρόλο που πιστεύουμε ότι τα νοικοκυριά θα επικεντρωθούν αρχικά στην απομόχλευση και την ανασυγκρότηση των αποθεματικών τους, η κατανάλωση ενδέχεται επίσης να αρχίσει να αυξάνεται», τόνισαν οικονομολόγοι της ING σχετικά με τα τελευταία στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις.
«Ωστόσο, για να είναι αυτή η αλλαγή σημαντική και διαρκής, πρέπει πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία είναι μια πιο παρατεταμένη διαδικασία», συμπλήρωσαν οι ίδιοι.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Reuters