Με την αεροπορική χωρητικότητα να επανέρχεται παγκοσμίως στα επίπεδα πριν την πανδημία, η αγορά αεροπορικών υπηρεσιών γνωρίζει μια νέα δυναμική ανάπτυξη.
Στις 12 Δεκεμβρίου, στο Πεκίνο, η Airbus δημοσίευσε έκθεση με τίτλο «Προβλέψεις για την παγκόσμια αγορά αεροπορικών υπηρεσιών», σύμφωνα με την οποία η αξία της αγοράς αυτής θα εκτιναχθεί από 130 δισ. δολάρια το 2023 σε 255 δισ. το 2042, ενώ η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες και να καταστεί η μεγαλύτερη αγορά αεροπορικών υπηρεσιών του κόσμου.
Η έκθεση επιπλέον προβλέπει ότι η αύξηση της αξίας της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών υπηρεσιών θα προέλθει από διάφορες βελτιώσεις και αναβαθμίσεις σε τομείς του κλάδου όπως τη συντήρηση, την εκπαίδευση και τις επιχειρησιακές λειτουργίες. Μεταξύ αυτών, η συντήρηση αεροσκαφών αναμένεται να γνωρίσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Με πάνω από 17.000 αεροσκάφη να προγραμματίζονται για απόσυρση έως το 2042, θα δημιουργηθούν ευκαιρίες στην αγορά για δευτερογενή χρήση, επισκευή και ανακύκλωση. Στον τομέα της εκπαίδευσης και της επιχειρησιακής λειτουργίας, έως το 2042, εκτιμάται ότι 2,2 εκατ. πιλότοι, τεχνικοί και μέλη πληρώματος καμπίνας θα χρειαστεί να εκπαιδευτούν ανά τον κόσμο.
Ωστόσο, η αγορά αεροπορικών υπηρεσιών αντιμετωπίζει ακόμα πολλές προκλήσεις. «Εξακολουθεί να επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία επηρεάζεται από ποικίλους αρνητικούς παράγοντες, όπως οι γεωπολιτικές κρίσεις, οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις, η αστάθεια στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και η επιβράδυνση της ανάκαμψης της τουριστικής βιομηχανίας», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Airbus Κίνας για τη στρατηγική εξυπηρέτησης πελατών, ανάπτυξης και λειτουργιών Χου Γιονγκντόνγκ. Σύμφωνα με τον ίδιο, σε ένα περιβάλλον όπου επικρατεί η αβεβαιότητα, και εντός της Ασίας, μόνο η Κίνα έχει τις περισσότερες ελπίδες για μελλοντική ανάπτυξη στο πλαίσιο της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2042 η κινεζική αγορά αεροπορικών υπηρεσιών θα αντιπροσωπεύει το 21% της παγκόσμιας αγοράς.
Η Airbus προβλέπει ότι η συνολική αξία της αγοράς αυτής στην Κίνα θα φτάσει τα 54,1 δισ. δολάρια το 2042 με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,8%, ενώ θα βρίσκονται σε λειτουργία πάνω από 10.930 αεροσκάφη. Η ζήτηση που θα δημιουργηθεί για πιλότους, τεχνικούς και μέλη πληρώματος καμπίνας θα υπερδιπλασιαστεί από 212.000 άτομα το 2023 σε 561.000 το 2042. Οι βελτιώσεις και αναβαθμίσεις θα αποτελέσουν από μόνες τους μια αγορά με σπουδαίες δυνατότητες και σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που θα φτάσει το 6,5%.
Ο Χου Γιονγκντόνγκ δήλωσε ότι η αισιοδοξία για την κινεζική αγορά πηγάζει από τις αισιόδοξες προσδοκίες για τις οικονομικές προοπτικές της Κίνας. Με γνώμονα τη συνεχή ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας, η σημερινή ταχεία αύξηση του όγκου των εγχώριων επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών πρόκειται να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη της αγοράς αεροπορικών υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, οι σχετικές πολιτικές της χώρας «θρέφουν» συνεχώς τις αναπτυξιακές προσδοκίες. Οι μεταφορές, και συγκεκριμένα η αεροπορική βιομηχανία, αναπτύσσονται ταχύτατα εντός του σημερινού πολιτικού πλαισίου της Κίνας που επικεντρώνεται στην επιτάχυνση της δημιουργίας ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου. Με τη δυναμική εφαρμογή των δύο στόχων της χώρας για το περιβάλλον, ήτοι την κορύφωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030 και την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2060, η Κίνα θα απελευθερώσει τις δυνάμεις της ζήτησης για φιλικές προς το περιβάλλον εφαρμογές στην αγορά αεροπορικών υπηρεσιών, επιταχύνοντας την στροφή της παγκόσμιας αγοράς προς τη βιώσιμη ανάπτυξη.