Πρώτα έκανε δυναμική είσοδο στις ψηφιακές πληρωμές. Στη συνέχεια έφερε επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και αφού έδωσε το έναυσμα για την κούρσα του διαστήματος, ο Έλον Μασκ ένιωθε την ανάγκη για ακόμη μία πρόκληση. Το 2022 συμφώνησε να πληρώσει 44 δισ. δολάρια για το Twitter (το οποίο έκτοτε μετονόμασε σε X, αλλά όλοι εξακολουθούμε να αποκαλούμε Twitter). Σε αυτό το τελευταίο στοίχημα τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως τα περίμενε. Οι διαφημιζόμενοι φεύγουν, ο αριθμός χρηστών υποχωρεί, όπως και τα downloads της εφαρμογής.
Πέτυχε τουλάχιστον περισσότερη ελευθερία λόγου, όπως ήθελε; Έφερε μεγαλύτερη ισορροπία στην έκφραση πολιτικών θέσεων; Άλλαξε τέλος πάντων κάτι στα «δημογραφικά» στοιχεία της πλατφόρμας;
Αριστεροί χρήστες είχαν απειλήσει ότι θα εγκαταλείψουν την πλατφόρμα, εάν ο Μασκ αναλάβει τον έλεγχό της. Σύμφωνα με στοιχεία του Economist, κάποιοι εξ αυτών δεν μπλόφαραν. Μέσα σε 24 ώρες από την ανακοίνωση της πρόθεσής του να εξαγοράσει το Twitter, ο αριθμός των λογαριασμών που ακολουθούν Δημοκρατικούς στη Γερουσία μειώθηκε κατά 0,2% και εκείνος των λογαριασμών που ακολουθούν Ρεπουμπλικάνους αυξήθηκε κατά 0,8%. Η τάση ενισχύθηκε και εντάθηκε.
Οι Ρεπουμπλικάνοι κερδίζουν, αλλά εξακολουθούν να βλέπουν την πλάτη των Δημοκρατικών
Οι Δημοκρατικοί της Γερουσίας έχουν χάσει κατά μέσο όρο το 3% των followers τους από τον Οκτώβριο του 2022. Οι Ρεπουμπλικάνοι από την άλλη έχουν κερδίσει στο ίδιο διάστημα 20% περισσότερους. Ο αριστερός Μπέρνι Σάντερς έχασε σχεδόν 400.000 ακολούθους, περισσότερους από κάθε άλλον Γερουσιαστή. Ο συντηρητικός Ραντ Πολ κέρδισε 1 εκατομμύριο ακολούθους – σε μία αύξηση της τάξης του 25%.
Παρά τις αλλαγές αυτές όμως, η πλατφόρμα εξακολουθεί να κλίνει προς τους Δημοκρατικούς. Οι γερουσιαστές του κόμματος έχουν 50% περισσότερους ακολούθους από τους Ρεπουμπλικάνους ομολόγους τους (αν και τον Οκτώβριο του 2022 το προβάδισμά τους είχε εκτιναχθεί στο 85%).
Η Sensor Tower, εταιρεία ανάλυσης δεδομένων, υπολογίζει ότι τα downloads της εφαρμογής έχουν μειωθεί κατά 38% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ το Χ έχει χάσει περίπου το 15% των μηνιαίων χρηστών του. Αυτό ωστόσο μπορεί να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο «κυνήγι», που έχει εξαπολυθεί κατά των bots. Στο περιεχόμενο είναι που σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους γίνεται πιο ορατή η δεξιά (έως ακροδεξιά) στροφή.