Οι παραγγελίες των γερμανικών εργοστασίων μειώθηκαν απροσδόκητα τον Οκτώβριο, σε μία εξέλιξη που επιβεβαιώνει τους φόβους ότι η μεταποίηση στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης παραμένει καθηλωμένη.
Τα στοιχεία δείχνουν μείωση της ζήτησης κατά 3,7% – κόντρα στις προβλέψεις των αναλυτών για άνοδο 0,2%.
Η πτώση οφείλεται στη βουτιά κατά 13,5% στις παραγγελίες για μηχανήματα και εξοπλισμό, η οποία και δεν αντισταθμίστηκε από το «άλμα» κατά 20,2% στις νέες παραγγελίες για εξοπλισμό μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων αεροσκαφών, πλοίων και τρένων, όπως ανέφερε η γερμανική στατιστική υπηρεσία.
Το αποτέλεσμα αποκαλύπτει ότι η ανάκαμψη στην υπερμεγέθη βιομηχανική βάση της Γερμανίας είναι ακόμη μακριά, παρά το γεγονός ότι η ενεργειακή κρίση έχει αμβλυνθεί. Οι γεωπολιτικές εντάσεις και αβεβαιότητες έχουν ως αποτέλεσμα να διατηρείται αδύναμη η παγκόσμια ζήτηση, γεγονός που επιβαρύνει περαιτέρω τη γερμανική οικονομία.
Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 0,1% τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο και οι οικονομολόγοι προβλέπουν νέα συρρίκνωση του ίδιου μεγέθους το τρέχον τρίμηνο. Αν η εκτίμηση επιβεβαιωθεί η Γερμανία θα είναι η μόνη μεγάλη οικονομία σε ύφεση. Το δημοσιονομικό χάος στο Βερολίνο μετά από μια σοκαριστική δικαστική απόφαση, που άνοιξε τρύπα 60 δισ. δολαρίων στον προϋπολογισμό, απειλεί να πλήξει ακόμη περισσότερο την οικονομία.
Η αδυναμία της Γερμανίας έχει αρχίσει να εξαπλώνεται στην αγορά εργασίας. Το ποσοστό ανεργίας έφτασε σε υψηλό 2 1/2 ετών τον Νοέμβριο. «Η οικονομική ύφεση αφήνει το στίγμα της», δήλωσε η Άντρεα Νάλες, επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Εργασίας.
Οι νομισματικές συνθήκες εντείνουν την πίεση. Η αξιοσημείωτη επιβράδυνση του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη σε συνδυασμό με την αναιμική ανάπτυξη ώθησαν την Ίζαμπελ Σνάμπελ στο να χαρακτηρίσει «μάλλον απίθανη» μία νέα αύξηση των επιτοκίων. Οι επενδυτές ποντάρουν πια σε μείωση των επιτοκίων από τον Μάρτιο.