Για τρίτη φορά φέτος, το Spotify ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε απολύσεις εργαζομένων, με στόχο τη μείωση του κόστους της και την προσαρμογή της εταιρείας στην επιβράδυνση της ανάπτυξης.
Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό ο CEO της εταιρείας, Ντάνιελ Εκ, το Spotify θα περιορίσει τον τον αριθμό των εργαζομένων του κατά περίπου 17%. Οι περικοπές υπολογίζεται ότι θα επηρεάσουν περίπου 1.500 άτομα.
Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εστάλη στο προσωπικό, ο Εκ ανέφερε ότι το Spotify λαμβάνει «ουσιώδη δράση για να αναδιαρθρώσει το κόστος», προσθέτοντας ότι η εταιρεία προσέλαβε πάρα πολλούς υπαλλήλους κατά τα έτη 2020 και 2021, όταν το κεφάλαιο ήταν φθηνό και οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούσαν να επενδύσουν σημαντικά ποσά στην επέκταση της ομάδας τους.
«Τα τελευταία δύο χρόνια, δώσαμε σημαντική έμφαση στο να γίνει το Spotify μια πραγματικά σπουδαία και βιώσιμη επιχείρηση, μια επιχείρηση που έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει τον στόχο μας να είμαστε η κορυφαία εταιρεία ήχου στον κόσμο και μια που θα οδηγεί με συνέπεια την κερδοφορία και την ανάπτυξη στο μέλλον», πρόσθεσε, σημειώνοντας: «Ενώ έχουμε κάνει αξιόλογα βήματα, όπως έχω πει πολλές φορές, έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε. Η οικονομική ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί δραματικά και το κεφάλαιο έχει γίνει πιο ακριβό. Το Spotify δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτές τις πραγματικότητες».
Είναι η τρίτη φορά που η εταιρεία ανακοινώνει απολύσεις, όπως έχουν κάνει και άλλες τεχνολογικές εταιρείες με προσανατολισμό στην ανάπτυξη. Η εταιρεία απέλυσε το 6% του εργατικού δυναμικού του, ή περίπου 600 υπαλλήλους, στην αρχή του έτους. Στη συνέχεια, απέλυσε το 2% του προσωπικού, που ισοδυναμεί με περίπου 200 ρόλους, τον Ιούνιο.
Η τελευταία απόφαση έρχεται μετά την ανακοίνωση της εταιρείας ότι σημείωσε κέρδη 65 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο, αναφέροντας χαμηλότερες δαπάνες για μάρκετινγκ και προσωπικό. Το Spotify έχει αυξήσει τις τιμές των συνδρομών και επεκτείνεται σε podcast και audio books. Ετοιμάζεται επίσης να προσθέσει πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες φέτος, καταγράφοντας την καλύτερη χρονιά του.
Παρόλα αυτά, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας υποστήριξε ότι το Spotify εξακολουθεί να ξοδεύει πάρα πολλά. Η εταιρεία έχει χάσει εδώ και καιρό χρήματα λόγω των όρων των συμφωνιών αδειοδότησης με τους κατόχους μουσικών δικαιωμάτων. Ξόδεψε επίσης δισεκατομμύρια δολάρια σε podcast για να διαφοροποιήσει το επιχειρηματικό της μοντέλο, αλλά έκτοτε μείωσε τις επενδύσεις της σε πρωτότυπες σειρές ήχου.
Η εταιρεία θα επικεντρωθεί σε μια πιο λιτή δομή που θα της επιτρέψει να λειτουργεί πιο στρατηγικά σχετικά με το πώς επανεπενδύει τα κέρδη στην επιχείρηση, είπε ο Εκ.