Skip to main content

Το Temu και το Shein προσελκύουν εκατομμύρια αγοραστές, αλλά δεν φτάνουν την Amazon

REUTERS/Clodagh Kilcoyne/File Photo

Το ανταγωνιστικό τοπίο συνεχίζει να εντείνεται καθώς οι αγοραστές πλησιάζουν στη Black Friday

Οι νεοσύστατες διαδικτυακές εταιρείες λιανικής Temu.com και Shein προσελκύουν εκατομμύρια αγοραστές στις ιστοσελίδες τους αυτή την περίοδο των εορτών, αλλά υστερούν κατά πολύ σε σχέση με τον ηγέτη της αγοράς Amazon.com.

Εννέα στους δέκα επισκέπτες των ιστοτόπων τους ήταν επισκέπτες και όχι αγοραστές, σύμφωνα με την Similarweb, μια εταιρεία παρακολούθησης δεδομένων ιστοτόπων.

Ο ιστότοπος της Shein είχε 28,6 εκατομμύρια μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες τον Οκτώβριο, 7,25% περισσότερους από ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την Similarweb. Ωστόσο, οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα της Shein που κατέληξαν σε πραγματικές συναλλαγές μειώθηκαν στο 4,1% από 4,6% ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Amazon ξεπερνά και τις δύο διαδικτυακές αλυσίδες λιανικής πώλησης με το 56% των 268 εκατομμυρίων μοναδικών μηνιαίων επισκέψεων της τον Οκτώβριο να καταλήγουν σε αγορές, σύμφωνα με τα στοιχεία της.

Η Temu, η οποία ξεκίνησε στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2022, προσφέρει προσφορές για φθηνά αγαθά για την περίοδο των εορταστικών αγορών. Είχε 42 εκατομμύρια μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες τον Οκτώβριο του 2023, υπερτετραπλάσιους σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Μόνο το 4,5% αυτών κατέληξαν σε πραγματικές συναλλαγές.

Τα πρόσθετα βλέμματα στους ιστότοπους λιανικής πώλησης οφείλονται στο επιθετικό μάρκετινγκ. Η Shein αυξάνει το μάρκετινγκ για τις διακοπές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς επεκτείνει την εμβέλειά της και τα προϊόντα στην πλατφόρμα της. Η αποτίμηση της εταιρείας αυξήθηκε στα 90 δισεκατομμύρια δολάρια μετά την εξαγορά του διαδικτυακού λιανοπωλητή Missguided με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο τον Οκτώβριο.

Στην Ευρώπη, η εφαρμογή Temu ξεπέρασε το eBay τον Οκτώβριο, φτάνοντας τα 51 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες σε συσκευές Android και Apple, σύμφωνα με την data.ai. Η εφαρμογή Shein είχε 64 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, μια αύξηση κατά δύο τρίτα σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Η Shein αύξησε τη διαφημιστική της δαπάνη κατά 60% τις δύο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας SensorTower που παρέχει πληροφορίες μάρκετινγκ. Ο αντίπαλός της, Temu, διπλασίασε τη διαφημιστική του δαπάνη μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα, όπως έδειξαν τα στοιχεία. Η SensorTower δεν παρέχει ποσά σε δολάρια για τη διαφημιστική δαπάνη.

Στην Times Square της Νέας Υόρκης, η Shein εγκαινίασε τον Νοέμβριο ένα pop-up κατάστημα στο κατάστημα Forever 21, προβάλλοντας είδη σπιτιού και ρούχα μαζί με την πρώτη της διαφημιστική πινακίδα στην Times Square.

Η Shein έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις κατεστημένες εταιρείες γρήγορης μόδας Zara της Inditex και H&M, με έσοδα που έφτασαν τα 24 δισεκατομμύρια δολάρια τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με δημοσιεύματα.

Αλλά ο γίγαντας της γρήγορης μόδας συνεχίζει να αντιμετωπίζει πιο δύσκολο ανταγωνισμό από άλλες διαδικτυακές αγορές, όπως η Temu.com και η Amazon.

Στην Amazon, η οποία φιλοξένησε μια διήμερη εκδήλωση Prime τον Οκτώβριο, οι επισκέψεις αγορών και οι μοναδικοί επισκέπτες στις ΗΠΑ αυξήθηκαν και οι δύο τον Οκτώβριο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την Similarweb.

Η Amazon μείωσε τις δαπάνες της για διαφήμιση για τις γιορτές στις αρχές Νοεμβρίου σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, αλλά είδε μεγαλύτερη εμπλοκή χρηστών από ό,τι το 2022, σύμφωνα με την SensorTower.

Το ανταγωνιστικό τοπίο συνεχίζει να εντείνεται καθώς οι αγοραστές πλησιάζουν στη Black Friday.

Πηγή: Reuters