Την πρώτη δεκαετία της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» συνολικά 77.000 τρένα της γραμμής Κίνας-Ευρώπης έχουν καταφτάσει σε 217 πόλεις 25 ευρωπαϊκών κρατών. Αποτελώντας σημαντικό κομμάτι της σύνδεσης των υποδομών μεταξύ των χωρών της Πρωτοβουλίας, οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες της γραμμής αναβάθμισαν σημαντικά τις διασυνδέσεις της Ευρασίας, δημιούργησαν νέα πρότυπα για τις διεθνείς μεταφορές μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης, προσέφεραν μια νέα πλατφόρμα οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας για τα κράτη που βρίσκονται κατά μήκος της γραμμής, και διασφάλισαν τη σταθερότητα των διεθνών βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων, ωθώντας εκ νέου την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Σήμερα, με την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη να στερείται δυναμικής ώθησης, η ανάπτυξη της γραμμής Κίνας-Ευρώπης πρέπει να βελτιωθεί και να γίνουν προσπάθειες σε πολλούς τομείς ώστε αυτή να συμβάλλει περαιτέρω στην προώθηση της παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης.
Πρέπει αρχικά να βελτιωθούν οι δυνατότητες των υποδομών. Καθώς τα εμπορευματικά τρένα της γραμμής γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, η ζήτησή τους αυξάνεται ταχύτατα με αποτέλεσμα να προκύπτουν προβλήματα ελλιπούς χωρητικότητας. Για τον λόγο αυτό είναι κρίσιμο να βελτιωθεί η μεταφορική ικανότητα της γραμμής. Από τις αρχές του έτους έχουν ολοκληρωθεί ορισμένα έργα για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών και άλλων δευτερευόντων υποδομών. Στο μέλλον θα πρέπει να χτίσουμε ένα πυκνότερο δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών, να αναβαθμίσουμε το δίκτυο υποδομών στην Ασία και την Ευρώπη και να μειώσουμε τη συμφόρηση σε ορισμένα σημεία του δικτύου, βελτιώνοντας συνολικά τις δυνατότητες των υποστηρικτικών υποδομών.
Επιπλέον, πρέπει να ενισχυθούν οι δυνατότητες εξυπηρέτησης των σιδηροδρομικών κόμβων. Καθώς η γραμμή Κίνας-Ευρώπης έχει μεγάλη έκταση και διασχίζει πολλές χώρες, οποιοδήποτε εμπόδιο παρουσιαστεί μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των μεταφορών. Αφενός, πρέπει να ενισχύσουμε τη συνεργασία μεταξύ των κρατών, των τελωνείων, των αρχών επιθεώρησης και υγειονομικού ελέγχου κ.ά. θεσμών με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών διέλευσης. Αφετέρου, πρέπει να ενισχύσουμε περαιτέρω τη διάταξη βασικών κόμβων όπως σιδηροδρομικών σταθμών, εφοδιαστικών πάρκων και λιμένων διατροπικών και μη μεταφορών, προβάλλοντας τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν στη διεθνή ακτινοβολία της γραμμής και στη ζωτικότητα των ακραίων σημείων αυτής, και αναβαθμίζοντας συνολικά τις δυνατότητες των υποστηρικτικών υποδομών.
Τέλος, είναι απαραίτητο να βελτιωθεί το σύστημα και η ποιότητα των υπηρεσιών. Πρέπει να βελτιώσουμε την οργάνωση των δρομολογίων της γραμμής, να προσαρμόσουμε με ευελιξία τις διαδικασίες λειτουργίας της, να βελτιώσουμε τον εξοπλισμό, τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό και να δώσουμε προτεραιότητα στην ανάληψη περισσότερων μεταφορικών αποστολών καθώς και την φόρτωση και μεταφορά φορτίου, εξασφαλίζοντας την ασφαλή, σταθερή και αποτελεσματική λειτουργία της γραμμής.
Σήμερα, το δίκτυο μεταφορικών υπηρεσιών της γραμμής Κίνας-Ευρώπης καλύπτει ουσιαστικά ολόκληρη την Ευρασία, με όλο και περισσότερες πόλεις της Κίνας να εντάσσονται στο δίκτυο αυτό. Υπό αυτές τις συνθήκες, πρέπει προβούμε σε ένα καλό σχεδιασμό και να ενισχύσουμε περαιτέρω τον συντονισμό και την οργάνωση της γραμμής. Δεν αρκεί μόνο να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα των συρμών της γραμμής και να εστιάσουμε πλήρως στην απόδοσή τους. Πρέπει επίσης να γίνει λογικός καταμερισμός της εργασίας, να ενθαρρύνουμε την επέκταση της επιχειρηματικής δράσης των τοπικών κυβερνήσεων και να βελτιώσουμε τις δυνατότητες παροχής υπηρεσιών τους, επιτρέποντάς τους να συμμετάσχουν στον ανταγωνισμό στη βάση των διαφοροποιημένων πλεονεκτημάτων τους.