Skip to main content

Κίνα – η κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου

Εργασίες στον διεθνή τερματικό εμπορευματικό σταθμό Pacific του λιμένα της Τιεντζίν. Φωτογραφία του Σουν Λιτζούν

Το συνολικό μέγεθος του στόλου των Κινέζων πλοιοκτητών υπολογίζεται στους 249,2 εκατ. τόνους, με την Κίνα να κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως σε ολική χωρητικότητα

Πρόσφατα, ο επικεφαλής του Τμήματος Υδάτινων Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών της Κίνας Κάο Χαϊγιούν παρουσίασε την τελευταία έκθεση προόδου για την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη της κινεζικής ναυτιλία. Σύμφωνα με την Έκθεση, σήμερα το συνολικό μέγεθος του στόλου των Κινέζων πλοιοκτητών υπολογίζεται στους 249,2 εκατ. τόνους, με την Κίνα να κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά την ολική χωρητικότητα. Το δίκτυο θαλάσσιων υπηρεσιών της Κίνας εκτείνεται σε όλο τον κόσμο, με τα πλεονεκτήματα της εσωτερικής ναυσιπλοΐας να αναπτύσσονται περαιτέρω. Ο όγκος των υδάτινων μεταφορών και των συνολικών εμπορευματικών μεταφορών αντιστοιχούν στο 16,9% και 53,5% αντίστοιχα του ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών της Κίνας, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας.

Η Κίνα, έχοντας δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο συνδέσεων με πάνω από εκατό χώρες και περιοχές, και με υπηρεσίες που συνεχώς αναβαθμίζονται, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη διεθνώς στη θαλάσσια συνδεσιμότητα. Για πολλά συναπτά η χώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά τη διακίνηση φορτίου μέσω λιμένων και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Στην κατάταξη των δέκα κορυφαίων λιμένων του κόσμου στη διακίνηση φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, η Κίνα κατέχει την όγδοη και την έβδομη θέση αντίστοιχα.

Ταυτόχρονα, η κινεζική ναυτιλία έχει κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα, στο πλαίσιο του οποίου έχουν διαπραγματευθεί κα υπογραφεί εβδομήντα διμερείς και περιφερειακές ναυτιλιακές συμφωνίες με εξήντα έξι κράτη και περιοχές. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο της Σαγκάης έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί, ενισχύοντας σημαντικά τη διεθνή ναυτιλιακή επιρροή της χώρας. Για δεκαεπτά συναπτά έτη, η Κίνα εκλέγεται μέλος του Συμβουλίου του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Κατηγορία Α, μεταξύ των δέκα κρατών με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παροχή διεθνών ναυτιλιακών υπηρεσιών, συμμετέχοντας σταθερά και πιο ενεργά στην παγκόσμια ναυτιλιακή διακυβέρνηση.

Φέτος είναι η 10η επέτειος της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος». Ο Κάο Χαϊγιούν τόνισε ότι η Κίνα εργάζεται σκληρά για τη διασφάλιση της σταθερότητας και της ομαλής λειτουργίας των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων. Για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν στις τελευταίες, το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας θα καθοδηγήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ώστε αυτές να βελτιώσουν τις επενδύσεις τους στη χωρητικότητα των δρομολογίων, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διασφάλιση της χωρητικότητας των μειζόνων δρομολογίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του εξωτερικού εμπορίου της χώρας. Η Κίνα θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις υδάτινες μεταφορές, διασφαλίζοντας ότι «περισσότερα εξαγόμενα αγαθά θα διατεθούν στις ξένες αγορές και περισσότερα εισαγόμενα αγαθά θα έρθουν στη χώρα» και εξασφαλίζοντας τη σταθερότητα των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων.