Skip to main content

Nessie: Ο μυστικός αλγόριθμος που χρησιμοποιούσε η Amazon για να αυξάνει τις τιμές

Σύμφωνα με τη WSJ σε αγωγή της κατά της εταιρείας η FTC περιγράφει πώς λειτουργούσε ο αλγόριθμος

Amazon χρησιμοποίησε έναν αλγόριθμο με την κωδική ονομασία Project Nessie προκειμένου να δοκιμάσει πόσο θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές, κατά τρόπο που οι ανταγωνιστές θα ακολουθούσαν. Αυτό υποστηρίζει τουλάχιστον η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC ) στην αγωγή της κατά της εταιρείας.

Ο αλγόριθμος βοήθησε την Amazon να βελτιώσει τα κέρδη της σε μία σειρά αγαθών σε όλες τις κατηγορίες και επειδή η εταιρεία έχει θέση ισχύος στο ηλεκτρονικό εμπόριο οδήγησε τους ανταγωνιστές να αυξήσουν και εκείνοι τις τιμές και να χρεώσουν τους πελάτες τους περισσότερα, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές με γνώση του περιεχομένου της αγωγής.

Σε περιπτώσεις στις οποίες οι ανταγωνιστές δεν προχωρούσαν σε αύξηση των τιμών τους στα επίπεδα της Amazon, ο αλγόριθμος – που δεν είναι πλέον σε χρήση – αυτομάτως επέστρεφε το αντικείμενο στην κανονική τιμή του.

Η εταιρεία χρησιμοποιούσε τον αλγόριθμο και για αυτό που οι υπάλληλοι έβλεπαν ως «σπιράλ προσφορών», κατά το οποίο η Amazon ακολουθούσε την έκπτωση που έκανε ένας ανταγωνιστής, όπως η Target.com, σε ένα προϊόν και άλλοι ανταγωνιστές ακολουθούσαν χαμηλώνοντας και εκείνοι τις τιμές.

Ο αλγόριθμος, σύμφωνα πάντα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ της WSJ, βοηθούσε την Amazon να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους. Όπως αναφέρει η εφημερίδα η αγωγή επιχειρεί να υπολογίσει το ποσό που η καταγγελόμενη πρακτική «απέσπασε από τα αμερικανικά νοικοκυριά». Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Amazon έβγαλε περισσότερα από 1 δισ. δολάρια σε έσοδα μέσω του αλγορίθμου, τον οποίο σταμάτησε να χρησιμοποιεί το 2019.