H Amazon χρησιμοποίησε έναν αλγόριθμο με την κωδική ονομασία Project Nessie προκειμένου να δοκιμάσει πόσο θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές, κατά τρόπο που οι ανταγωνιστές θα ακολουθούσαν. Αυτό υποστηρίζει τουλάχιστον η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC ) στην αγωγή της κατά της εταιρείας.
Ο αλγόριθμος βοήθησε την Amazon να βελτιώσει τα κέρδη της σε μία σειρά αγαθών σε όλες τις κατηγορίες και επειδή η εταιρεία έχει θέση ισχύος στο ηλεκτρονικό εμπόριο οδήγησε τους ανταγωνιστές να αυξήσουν και εκείνοι τις τιμές και να χρεώσουν τους πελάτες τους περισσότερα, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές με γνώση του περιεχομένου της αγωγής.
Σε περιπτώσεις στις οποίες οι ανταγωνιστές δεν προχωρούσαν σε αύξηση των τιμών τους στα επίπεδα της Amazon, ο αλγόριθμος – που δεν είναι πλέον σε χρήση – αυτομάτως επέστρεφε το αντικείμενο στην κανονική τιμή του.
Η εταιρεία χρησιμοποιούσε τον αλγόριθμο και για αυτό που οι υπάλληλοι έβλεπαν ως «σπιράλ προσφορών», κατά το οποίο η Amazon ακολουθούσε την έκπτωση που έκανε ένας ανταγωνιστής, όπως η Target.com, σε ένα προϊόν και άλλοι ανταγωνιστές ακολουθούσαν χαμηλώνοντας και εκείνοι τις τιμές.
Ο αλγόριθμος, σύμφωνα πάντα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ της WSJ, βοηθούσε την Amazon να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους. Όπως αναφέρει η εφημερίδα η αγωγή επιχειρεί να υπολογίσει το ποσό που η καταγγελόμενη πρακτική «απέσπασε από τα αμερικανικά νοικοκυριά». Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Amazon έβγαλε περισσότερα από 1 δισ. δολάρια σε έσοδα μέσω του αλγορίθμου, τον οποίο σταμάτησε να χρησιμοποιεί το 2019.