Η εποχή των αχαλίνωτων “ταξιδιών εκδίκησης” μπορεί να φτάνει στο τέλος της. Νέες εκθέσεις δείχνουν ότι, μετά από χρόνια πληθωρισμού και αύξησης του ταξιδιωτικού κόστους, οι ταξιδιώτες μπορεί τελικά να περιορίσουν τα σχέδιά τους.
Μια έκθεση της εταιρείας ερευνών Morning Consult, που επικαλείται το cnbc δείχνει ότι οι διαθέσεις για ταξίδια αυξάνονται σε αρκετές χώρες, αλλά ισοπεδώνονται ή μειώνονται σε άλλες, κυρίως στην Ευρώπη.
Τα σχέδια για ταξίδια μειώθηκαν κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες στη Γαλλία και κατά έξι στη Γερμανία από το 2022, σύμφωνα με την έκθεση “The State of Travel & Hospitality” της Morning Consult που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο.
Το ενδιαφέρον για ταξίδια μειώθηκε επίσης στον Καναδά και τη Ρωσία (-4 ποσοστιαίες μονάδες η καθεμία), σύμφωνα με την έρευνα.
Το «ταξίδι εκδίκησης» είναι μια λέξη που άρχισε να χρησιμοποιείται το 2021, στην μετα-covid εποχή, όταν άρχισαν να ανοίγουν πάλι τα σύνορα, και οι άνθρωποι αποφάσισαν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο.
“Αυτό δεν σημαίνει ότι τα ταξίδια θα μειωθούν και πάλι αισθητά, αλλά … εν ολίγοις, η πλειονότητα όσων περίμεναν να κάνουν τα “ταξίδια εκδίκησης” το έχουν ήδη κάνει”, είπε η Lindsey Roeschke, αναλυτής ταξιδιών και φιλοξενίας στην Morning Consult.
Η κάμψη μπορεί να είναι πιο έντονη στην Ευρώπη, δήλωσε ο Roeschke.
«Ο πληθωρισμός έφαγε τις αποταμιεύσεις των καταναλωτών το τελευταίο έτος και τους ανάγκασε να επαναπροσδιορίσουν τις προτεραιότητές τους για τα έξοδά τους», είπε επίσης.
Η εισροή βορειοαμερικανών τουριστών στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οδήγησε τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα, καθιστώντας τα ταξίδια ακόμη πιο ακριβά για τους ίδιους τους Ευρωπαίους. Αυτό διαμορφώνει «μια πιο απαισιόδοξη προοπτική για τα ταξίδια σε σύγκριση με άλλες περιοχές».
“Τα ταξίδια είναι ως επί το πλείστον ένα αγαθό πολυτελείας και από τα πρώτα πράγματα που θα περικοπούν όταν οι καιροί δυσκολέψουν”.
Οι Κινέζοι ίσως χάσουν το κέφι τους
Ωστόσο, τα ταξίδια γνωρίζουν άνθηση στην Κίνα. Καθώς η χώρα γιορτάζει τις διακοπές της “Χρυσής Εβδομάδας”, επετειος της ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, οι εσωτερικές κρατήσεις είναι σχεδόν εξαπλάσιες – και οι αναχωρήσεις για το εξωτερικό 20 φορές πάνω – σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με το κινεζικό ταξιδιωτικό γραφείο Fliggy.
Αλλά αυτό το επίπεδο ενθουσιασμού μπορεί να μην διαρκέσει, προειδοποιεί η Oxford Economics.
“Οι Κινέζοι καταναλωτές χάνουν γρήγορα το κέφι τους μετά την αρχική έκρηξη των δαπανών , όταν ανοιξαν τα σύνορα με την κύρηξη του τελους της πανδημίας.. Η υψηλή ανεργία, οι αρνητικές επιπτώσεις στον οικονομία λόγω του προβληματικού τομέα των ακινήτων και η αδύναμη αύξηση των μισθών δεν δημιουργούν το ιδανικό σκηνικό για σπατάλες σε διακοπές στο εξωτερικό”, αναφέρει.