Η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει να επιτρέψει στα πρατήρια καυσίμων να πωλούν καύσιμα με ζημία, παρακάμπτοντας νόμο του 1963, καθώς πασχίζει να βρει νέους τρόπους να περιορίσει τον πληθωρισμό χωρίς να αυξήσει τα τεράστια ποσά δημόσιου χρήματος που έχουν ήδη δαπανηθεί.
Ο νόμος του 1963 απαγορεύει την πώληση προϊόντων με ζημιά, που αποτρέπει τον αθέμιτο ανταγωνισμό και έχει σχεδιαστεί εν μέρει για την προστασία των μικρών και ανεξάρτητων λιανοπωλητών.
Μια τέτοια κίνηση θα επέτρεπε θεωρητικά μεγαλύτερο ανταγωνισμό μεταξύ των διανομέων, οι οποίοι θα μπορούσαν να μειώσουν τις τιμές κάτω από το κόστος και να επιδιώξουν να αναπληρώσουν το χαμένο περιθώριο κέρδους με πωλήσεις άλλων προϊόντων και υπηρεσιών.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ολιβιέ Βεράν δήλωσε στο RTL ότι το να επιτραπεί η πώληση βενζίνης με ζημία θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει την τιμή κατά 50 λεπτά το λίτρο.
Σήμερα Δευτέρα, η μέση τιμή του ντίζελ στη Γαλλία ήταν 1,95 ευρώ ανά λίτρο και η μέση τιμή της βενζίνης (SP 95 E10) ήταν 1,96 ευρώ ανά λίτρο.
Ανεβαίνουν ξανά οι τιμές
Οι τιμές των καυσίμων έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν ξανά στη Γαλλία, μετά από μια περίοδο ηρεμίας το καλοκαίρι.
Οι Γάλλοι υπουργοί επέμειναν ότι οι υψηλότερες τιμές οφείλονται σε παράγοντες της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων των περικοπών παραγωγής στη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία, τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στη Λιβύη και τις προβλέψεις για ακόμη χαμηλότερη προσφορά το τέταρτο τρίμηνο.
Εκπτώσεις από την TotalEnergies, μετά από πιέσεις
Με τις τιμές στην αντλία να αυξάνονται τις τελευταίες εβδομάδες μετά την αναζωπύρωση του κόστους του πετρελαίου, το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη στηριχθεί στην TotalEnergies SE για να περιορίσει το κόστος της βενζίνης και του ντίζελ.
Υπό την πίεση της κυβέρνησης, η εταιρεία η οποία διαχειρίζεται 3.400 πρατήρια καυσίμων – το ένα τρίτο του συνόλου στη Γαλλία – προσφέρει εκπτώσεις στη βενζίνη της και έχει υποσχεθεί να διατηρήσει τις τιμές κάτω από 1,99 ευρώ το λίτρο μετά το τέλος του 2023.
Πέρυσι, η κυβέρνηση επιδοτούσε άμεσα το κόστος των καυσίμων για τα νοικοκυριά με τεράστιο κόστος για τα δημόσια οικονομικά.
Ο υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λε Μερ δήλωσε νωρίτερα τον Σεπτέμβριο ότι η επαναφορά τέτοιων μέτρων θα αποτελούσε οικολογική, δημοσιονομική και διπλωματική “εκτροπή”. «Το κράτος δεν μπορεί να αντέξει μόνο του το κόστος του πληθωρισμού, διαφορετικά αυτό θα βαθύνει το έλλειμμα»
«Δεν θα επιβιώσουν»
Το σχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο θα παρουσιαστεί στο κοινοβούλιο τον Οκτώβριο, προκάλεσε άμεσα την αντίδραση του κλάδου.
Σύμφωνα με τον Φρανσίς Πους, εκπρόσωπος του συνδικάτου Mobilians που εκπροσωπεί 5.800 βενζινάδικα στη Γαλλία, θα είναι αδύνατο για τους μικρότερους πωλητές να πωλούν με ζημία, καθώς δεν θα μπορούν να καλύψουν τη διαφορά με τις πωλήσεις άλλων προϊόντων.
Οι πρατηριούχοι βενζίνης κερδίζουν μόνο ένα ή δύο σεντς κέρδος ανά λίτρο βενζίνης που πωλείται, είπε, προειδοποιώντας ότι η κίνηση να επιτραπεί η πώληση με ζημία θα ωφελήσει μόνο τις αλυσίδες , οι οποίες μπορούν να καλύψουν το κόστος με το να φέρνουν τον κόσμο στα καταστήματά τους για να αγοράσουν και άλλα προϊόντα.
“Αν τα πρατήρια πουλήσουν με ζημία, δίνω τρεις μήνες περιθώριο για να επιβιώσουν “, είπε.
naftemporiki.gr