Ετικέτες με την ένδειξη «shrinkflation» άρχισε να τοποθετεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ της η γαλλική αλυσίδα Carrefour, υποδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο τις περιπτώσεις συρρίκνωσης των συσκευασιών που αφορούν τρόφιμα.
Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα, η Carrefour τοποθετεί αυτοκόλλητα σε προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος αλλά κοστίζουν περισσότερο ακόμη και μετά τη μείωση των τιμών των πρώτων υλών.
Η ένδειξη «shrinkflation» έχει τοποθετηθεί σε 26 προϊόντα στα καταστήματα της Carrefour στη Γαλλία. Στην ετικέτα αναγράφεται «Αυτό το προϊόν είδε τον όγκο ή το βάρος του να μειώνεται ενώ αυξάνεται η πραγματική τιμή από τον προμηθευτή».
Η γαλλική αλυσίδα πιέζει με αυτό τον τρόπο τις εταιρείες να διαχειριστούν το ζήτημα πριν από τις πολυαναμενόμενες συνομιλίες για τα συμβόλαια. Οι διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν σύντομα και θα ολοκληρωθούν έως τις 15 Οκτωβρίου.
«Προφανώς, ο στόχος του στιγματισμού αυτών των προϊόντων είναι να μπορούμε να πούμε στους κατασκευαστές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Stefen Bompais, διευθυντής επικοινωνίας πελατών της Carrefour.
Οι προειδοποιήσεις έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα γαλλικά καταστήματα της Carrefour και θα παραμείνουν έως ότου οι προμηθευτές συμφωνήσουν σε περικοπές τιμών, είπε ο Bompais, προσθέτοντας πως η αλυσία θα μπορούσε να προσθέσει προειδοποιήσεις και σε άλλα προϊόντα, αλλά δεν σκοπεύει να επεκτείνει την πρωτοβουλία σε άλλες χώρες.
Πάντως, σύμφωνα με τις ομάδες καταναλωτών, το φαινόμενο του «shrinkflation» είναι μια ευρέως διαδεδομένη πρακτική την οποία υιοθετούν επίσης σούπερ μάρκετ, όπως η Carrefour, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.