Είναι εξωτικό φρούτο αλλά έχει κακή φήμη. Τουλάχιστον για τους Ευρωπαίους. Ο λόγος για το ντουριάν, ένα φρούτο που μυρίζει άσχημα, με κάποιους να παρομοιάζουν τη μυρωδιά του με την αντίστοιχη ενός πτώματος.
Παρά τα αρνητικά reviews, η ζήτηση για το ντουριάν έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ειδικά στην Κίνα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την HSBC, η παγκόσμια ζήτηση για το συγκεκριμένο φρούτο αυξήθηκε κατά 400% σε ετήσια βάση, η οποία ενισχύεται σε σημαντικό βαθμό από την «τρέλα» της Κίνας για την κατανάλωσή τους.
Πώς «μεταφράζεται» αυτή η κινεζική «τρέλα»; Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα έχει προχωρήσει σε εισαγωγές ντουριάν αξίας 6 δισ. δολαρίων, αντιπροσωπεύοντας έτσι το 91% της παγκόσμιας ζήτησης, αναφέρεται στην έκθεση της HSBC.
Όπως εξηγείται στην έκθεση, οι Κινέζοι δεν απολαμβάνουν απλώς το νουριάν ως φρούτο της αρεσκείας τους. Παράλληλα το προσφέρουν ως δώρο, σε μια κίνηση επίδειξης πλούτου καθώς είναι ένα ακριβό φρούτο που στην Κίνα πωλείται για πάνω από 10 δολάρια το κιλό- συγκριτικά στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας πωλείται για περίπου 6 δολάρια. Πέρα από αυτό, έχει καθιερωθεί να προσφέρεται ως δώρο- μαζί με άλλα φρούτα- από φίλους και συγγενείς στους αρραβώνες.
Σημειώνεται ότι το φρούτο παράγεται και εξάγεται κυρίως σε χώρες της της Νοτιοανατολικής Ασίας, από όπου προέρχεται το 90% των παγκόσμιων εξαγωγών. Μόνο η Ταϊλάνδη αποτελεί το 99% των συνολικών εξαγωγών ντουριάν στο μπλοκ των 10 εθνών της Νοτιοανατολικής Ασίας που περιλαμβάνει το Μπρουνέι, την Καμπότζη, την Ινδονησία, το Λάος, τη Μαλαισία, τη Μιανμάρ, τις Φιλιππίνες, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ.