Στις 18 Αυγούστου, η Κίνα εισήγαγε το πρώτα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του δείκτη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ευρωπαϊκή γραμμή) στο Διεθνές Χρηματιστήριο Ενέργειας της Σαγκάης, μια θυγατρική του Χρηματιστηρίου Μελλοντικής Εκπλήρωσης της Σαγκάης.
Τα συμβόλαια αυτά αποτελούν μια εξαιρετικά καινοτόμα κατηγορία συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης που αξιοποιούν δείκτες υπηρεσιών, διεθνείς πλατφόρμες, προϊόντα σε γιουάν και συναλλαγές σε μετρητά, και περιλαμβάνουν τα πρώτα εγχώρια προθεσμιακά προϊόντα για τη ναυτιλία του δείκτη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων — του πρώτου δείκτη που εισάγεται στο Χρηματιστήριο Μελλοντικής Εκπλήρωσης της Σαγκάης — και που για πρώτη φορά προσφέρουν υπηρεσίες αγοροπωλησίας με μετρητά.
Αυτή τη φορά, η εισαγωγή των συμβολαίων του δείκτη κάλυψε τα όποια κενά υπήρχαν στην αγορά παραγώγων της εγχώριας ναυτιλιακής αγοράς, αποφέροντας εμφανή πλεονεκτήματα λόγω του τεράστιου μεγέθους της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων της κινεζικής ναυτιλίας. Η Κίνα είναι μια μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη, με περίπου το 95% του όγκου του εισαγωγικού και εξαγωγικού της εμπορίου να πραγματοποιείται δια θαλάσσης. Από το 2002, η χώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με 7 από τα 10 κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο να βρίσκονται στην Κίνα.
Ο Πρόεδρος του Χρηματιστηρίου Ναυτιλίας της Σαγκάης Τσανγκ Γιέ δήλωσε ότι η εισαγωγή των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης του δείκτη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ευρωπαϊκή γραμμή) παρέχει εργαλεία τιμολόγησης ναύλων και διαχείρισης κινδύνου για τις σχετικές επιχειρήσεις της βιομηχανικής αλυσίδας της ναυτιλίας. Από τη μία πλευρά, επιτρέπει στους ιδιοκτήτες φορτίου να διαχειρίζονται με μεγαλύτερη ακρίβεια τους κινδύνους των τιμών, να διαμορφώνουν με λογικά κριτήρια σχέδια μεταφοράς και να σταθεροποιούν την παραγωγή και τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους. Από την άλλη, στηρίζει τους πλοιοκτήτες στο να προσφέρουν πιο επαγγελματικές υπηρεσίες μεταφοράς, με υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία, στη βάση μιας σταθερής παραγωγής και επιχειρηματικής δραστηριότητας, πετυχαίνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο ένα αμοιβαίο όφελος μεταξύ των πλοιοκτητών και των ιδιοκτητών φορτίου. Ταυτόχρονα, βοηθάει την αγορά εμπορευματοκιβωτίων της ναυτιλίας να διαμορφώσει περαιτέρω ένα «ανοιχτό, δίκαιο και ορθό» σύστημα τιμών.
Η επικεφαλής χρηματομεσιτικών υποθέσεων για τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης της Κίνας του Τμήματος Εμπορικής Προώθησης της Goldman Sachs Global Banking Γουάνγκ Χονγκγέν δήλωσε ότι η εισαγωγή των συμβολαίων έχει εμπλουτίσει περαιτέρω τα διαθέσιμα προϊόντα της αγοράς συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης παραγώγων της Κίνας και προωθεί την ανάπτυξή τους εντός των δεικτών. Ταυτόχρονα, προσφέρονται εργαλεία για τη διαχείριση του κινδύνου διακυμάνσεων των ναύλων για τη διαδρομή Σαγκάη-Ευρώπη, μειώνοντας αποτελεσματικά τον αντίκτυπο των διακυμάνσεων της τιμής του πετρελαίου και των συναλλαγματικών ισοτιμιών στις τιμές των ναύλων και συμβάλλοντας στη βελτίωση της ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Goldman Sachs θα στηρίξει τη συμμετοχή των πελατών της στις σχετικές συναλλαγές. Η Γουάνγκ Χονγκγέν πιστεύει ότι η διεθνής αγορά δίνει μεγαλύτερη προσοχή στην κινεζική αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι προσδοκίες θέλουν την κινεζική αγορά συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης να αναπτύσσεται, προσφέροντας μεγαλύτερη ποικιλία χρηματιστηριακών προϊόντων διεθνώς.
Η σταθερότητα και η οργάνωση της αγοράς μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων σχετίζεται με την ασφάλεια και την ομαλή λειτουργία των εγχώριων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων. Σε συνδυασμό με το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο της Σαγκάης και την κατασκευή διεθνών ναυτιλιακών κέντρων, η εισαγωγή των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης του δείκτη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ευρωπαϊκή γραμμή) προωθεί την αποτελεσματική διασύνδεση της χρηματοπιστωτικής και της ναυτιλιακής αγοράς, και την ενίσχυση της καινοτομίας στη ναυτιλία μέσω της δύναμης της χρηματοδότησης, με στόχο την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη της κινεζικής ναυτιλίας.