Από τις αρχές του έτους, στελέχη πολλών και μεγάλων πολυεθνικών με παγκόσμια επιρροή, όπως η Apple, η Ford, η General Motors, η Astrazeneca, η BHP Billiton και η Siemens, έχουν επισκεφτεί την Κίνα όπου διερεύνησαν εις βάθος και ενδελεχώς το επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας, αναζητώντας νέες ευκαιρίες επενδυτικής συνεργασίας.
Οι πολυεθνικές είναι γενικά αισιόδοξες για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Κίνας και θα συνεχίσουν να αυξάνουν τις επενδύσεις τους και να εμβαθύνουν την παρουσία τους στη χώρα καθώς πιστεύουν ότι η κινεζική αγορά προσφέρει πλούσιες και τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks Λαξμάν Ναρασιμχάν δήλωσε ότι υπάρχει τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης για αγορά του καφέ στην Κίνα. Η ταχύτητα με την οποία οι διάφορες κατηγορίες των ώριμων και μη Κινέζων πελατών υιοθετούν νέα προϊόντα καθώς και οι καταναλωτικές τους συμπεριφορές ορίζουν τις παγκόσμιες τάσεις. Ο ίδιος τόνισε ότι «η Starbucks China στοχεύει να ανοίξει εννέα χιλιάδες καταστήματα μέχρι το 2025 και θα συνεχίσει να επενδύει στην Κίνα, η οποία θα καταστεί στο μέλλον η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας μας στον κόσμο».
Όσον αφορά τη βιομηχανία, το ταξίδι του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla Έλον Μασκ στην Κίνα επιβεβαιώνει πλήρως την επιταχυνόμενη ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας και του υψηλού επιπέδου ανοίγματος, αποτελώντας μια ψήφο εμπιστοσύνης της Tesla στην κινεζική αγορά, καθώς η εταιρεία αισιοδοξεί για τις εκεί προοπτικές ανάπτυξής της.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Amway, Μίλιντ Παντ, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Κίνα εδώ πολλά χρόνια, δήλωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία του θα επενδύσει 600 εκατ. γιουάν για την αναβάθμιση της παραγωγικής της βάσης στην Γκουανγκτσόου που θα διαρκέσει συνολικά πέντε χρόνια. Αυτός είναι ο δέκατος κύκλος αύξησης των κεφαλαίων της Amway στην κινεζική αγορά, και σύμφωνα με τον Μίλιντ Παντ «θα δώσει ισχυρή ώθηση στην υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του συστήματος παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας με στόχο την κάλυψη των αναγκών που θα υπάρξουν στην προμήθεια των προϊόντων της σε παγκόσμιο επίπεδο για τα επόμενα τριάντα χρόνια».
Ακολουθώντας τις τάσεις στις τεχνολογίες πληροφοριών νέας γενιάς, όπως το 5G, η τεχνητή νοημοσύνη και τα δεδομένα μεγάλου όγκου (big data), οι κινεζικές βιομηχανικές επιχειρήσεις επιταχύνουν την ψηφιακή τους μετάβαση, την αυτοματοποίηση των λειτουργιών τους, και τη χρήση «έξυπνων» συστημάτων, ενώ οι τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και το μέγεθος της αγοράς της «έξυπνης» μεταποίησης προσελκύουν ξένες επιχειρήσεις που επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στην Κίνα.
Από τις αρχές του έτους, η AstraΖeneca επένδυσε περίπου 450 εκατ. δολάρια για τη δημιουργία μιας νέας βάσης παραγωγής και προμήθειας φαρμάκων για την καταπολέμηση αναπνευστικών ασθενειών στην Τσινγκτάο της επαρχίας Σαντόνγκ. Η Siemens Healthcare επένδυσε επίσης πάνω από 1 δισ. γιουάν στην έδρα της στη Σεντσέν με στόχο την ενίσχυση της στρατηγικής της για την τοπική παραγωγή. Επιπλέον, το επενδυτικό έργο συνολικής αξίας 10 δισ. γιουάν της BMW για την παραγωγή μπαταριών έκτης γενιάς έχει ήδη ξεκινήσει στην πόλη Σενγιάνγκ.
Η Coca-Cola έκλεισε συμφωνία για τη δημιουργία μιας «πράσινης» και «έξυπνης» βάσης παραγωγής στην Φοσάν της Γκουανγκντόνγκ, συνολικής επενδυτικής αξίας 1,2 δις γιουάν, και σχεδιάζει επίσης να ενισχύσει και να επεκτείνει την ετήσια παραγωγική ικανότητα της μονάδας παραγωγής της στην περιοχή Χουνγκπού. Τέλος, η Siemens επένδυσε 1,1 δισ. γιουάν σε νέα πάγια περιουσιακά στοιχεία για τη δημιουργία μιας «έξυπνης» παραγωγικής βάσης βιομηχανικών αυτοματισμών στην Τσενγκτού.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι, κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, οι επενδύσεις στη βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας της Κίνας αυξήθηκαν κατά 7,9%, αντιπροσωπεύοντας το 39,4% των συνολικών επενδύσεων (αύξηση κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες), με τις επενδύσεις στη μεταποίηση υψηλής τεχνολογίας να αυξάνονται κατά 28,8%. «Με τις συνεχείς εξελίξεις που φέρνει ο νέος κύκλος της επιστημονικής και τεχνολογικής επανάστασης και του βιομηχανικού μετασχηματισμού, και με την επιτάχυνση της ανάπτυξης της ψηφιακής και της πράσινης οικονομίας, θα δημιουργηθούν ευκαιρίες για την ανάπτυξη των επενδύσεων στις «έξυπνες» και ολοκληρωμένες εφαρμογές και την περιβαλλοντική προστασία που θα κατευθύνουν και θα ωθήσουν τις ξένες επενδύσεις προς αυτούς τους τομείς», δήλωσε η ερευνήτρια του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας Λου Χονγγιέν.
Σύμφωνα με την ίδια, η κινεζική αγορά θα καταστεί πιο ελκυστική χάρη στα συνολικά πλεονεκτήματα της χώρας, όπως την αχανή αγορά, το ολοκληρωμένο σύστημα της εφοδιαστικής και βιομηχανικής αλυσίδας, το άνοιγμα υψηλού επιπέδου προς τον υπόλοιπο κόσμο και τη συνεχή βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.